Nieuws Leiderschap

Digitaal leren om productiviteit te verhogen, inwerktijd te verkorten en talenten te ontwikkelen

RMMBR bedenkt digitale leeroplossingen voor grote en kleine bedrijven. Het doel is om talenten te ontwikkelen en de bedrijfsvoering te verbeteren.

Evie Westland 3 juli 2017

Joost Bazelmans RMMBR

RMMBR bedenkt digitale leeroplossingen voor grote en kleine bedrijven. “Denk aan inwerkprogramma’s die je online kunt maken, compliance trainingen (training om in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving te kunnen werken, red.), systeemtrainingen, Softskill en Hardskill trainingen ”, vertelt Joost Bazelmans, commercieel en creatief directeur van RMMBR. Softskill staat voor persoonlijke ontwikkeling, sociale en communicatieve vaardigheden. Bij Hardskill gaat het om technische vaardigheden, apparaatgerelateerde vaardigheden, zoals accountancy, schrijven of programmeren.

Talent ontwikkelen

Bazelmans: “Eigenlijk bieden we alles voor bedrijven die willen investeren in hun medewerkers, waardoor de productiviteit omhoog gaat, inwerktijd verkort wordt, salestechnieken aangeleerd worden of medewerkers hun talenten verder ontwikkelen. Het personeel van de klant staat bij ons centraal. Of je daar nu een hele app voor bouwt of ‘gewoon’ whatsapp inzet, digital learning kan op allerlei manieren.”

Digitale leeroplossingen

Als bedrijven een stapje verder willen gaan in digitale leeroplossingen, kunnen ze bij RMMBR terecht. “Denk bijvoorbeeld aan een bedrijf als Heineken. Met RMMBR hebben we de medewerkers van het biermerk meer ‘digital aware’ gemaakt. Als zij bijvoorbeeld leren welke impact Big Data kan hebben op het hele bedrijf, zijn ze veel meer genegen om daarover na te denken en begrijpen ze vragen uit de business beter.”

Slack

Vervolgens gaat het om de juiste communicatiekanalen aan de medewerkers te koppelen. Bazelmans: “Wij maken een digitale leeroplossing inclusief de inhoud, geschikt voor alle schermen, waarbij het scherm van de mobiele telefoon vaak het eerste scherm is. Eventueel mét een sociaal platform erbij, zodat medewerkers die decentraal werken met én van elkaar kunnen leren. Je ziet dit vaak bij retailorganisaties waarbij winkelmedewerkers kennis met elkaar delen via social apps. Wij gebruiken Slack als communicatiekanaal intern en met klanten.”

Elephant Road

Een voorbeeld van dat ondernemend denken is Elephant Road. “Een bedrijf dat softskill trainingen aanbiedt”, legt Bazelmans uit. “Zij werken met topexperts uit de Nederlandse markt, verzorgen marketing en bieden een netwerk van sprekers, wij hebben het concept en de inhoud. Dat samen maakt weer een nieuw bedrijf, waardoor onze medewerkers ook weer de kans krijgen om te groeien."