Podcast

Hoe met thuiswerkstress om te gaan: dit zijn adviezen van Martin Hersman

Onderzoeken wijzen steeds vaker uit dat het thuiswerken veel werknemers steeds zwaarder valt. Wat je als ondernemer, als werkgever kunt doen om te voorkomen dat 'werken aan de keukentafel' tot thuiswerkstress leidt, vertelt vitaliteitsexpert Martin Hersman (Lifeguard) in de podcast.

Van onze redactie 8 september 2020

Hoe de coronamaanden voor de vitaliteitscoach zijn? ,,De nieuwe werkelijkheid is lastig voor heel veel mensen. Zeker wanneer je kijkt naar vitaliteit. In het begin vond men het wel spannend, dat thuiswerken, de lockdown. Maar nu 1 september voorbij is – de datum die in het begin vaak werd genoemd als het moment dat de coronamaatregelen helemaal of deels verleden tijd zouden zijn – zie je dat mensen steeds meer moeite hebben met de situatie. Want wanneer is het echt voorbij? Dat weet nu nog niemand.’’

Thuiswerken tot 1 juni 2021

Hoe zit het met ondernemingen? Hoe gaat men om met het personeel dat weinig of niet naar kantoor kan? ,,Sommige corporates communiceren nu al dat men tot 1 juni 2021 doorgaat met het thuiswerken. Dat leidt tot onzekerheid bij veel mensen. Worden ze wel gezien? Dat leidt tot onzekerheidsklachten. Het is stress. Die vorm van stress zie je nu vaker dan bijvoorbeeld burn-outklachten.’’

''Ga wandelen, doe even niets, denk na over andere zaken dan je werk. Zo blijf je niet alleen fysiek fit, maar ook in je hoofd''

Martin Hersman, vitaliteitscoach en Lid Raad van Advies De Ondernemer

Martin hersman studio radio 2

Benut de extra tijd goed

Wat kan een oplossing zijn voor die klachten, volgens Hersman? ,,Benut de extra tijd die je hebt, de tijd die je anders kwijt was aan woon-werkverkeer, goed. Ga wandelen, doe even niets, denk na over andere zaken dan je werk. Zo blijf je niet alleen fysiek fit, maar ook in je hoofd. Maak het weer leuk, want we zien dat juist dat steeds moeilijker is voor veel thuiswerkende mensen.’’

Meer adviezen van Martin Hersman beluister je in de podcast. Binnenkort start bij De Ondernemer een podcast-serie over werk en vitaliteit, met Martin als presentator.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Bij Welkom Energie is niet iedereen welkom: 'Wij maken de wereld iets minder slecht'

Naamexpert Floris Hülsmann ontvangt in de studio Jaap Bakker, directeur van Welkom Energie. Opvallend: in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is niet elke energieconsument welkom bij het bedrijf. Hoe zit dat dan? Bakker legt het in deze podcast haarfijn uit.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Auping-marketeer Ine Stultjens heeft geen gouden regels

De zevende aflevering van Thijs Talks gemist? In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk in gesprek met Ine Stultjens, Manager Marketing & Communicatie bij Auping. Op welke positie stelt hij haar op? Luister en laat je inspireren. ,,Ik heb geen lijstje met gouden regels.''

Details
Swish Talent Floris Hulsmann Stephan Gonnissen 2
De Ondernemer

Zo verandert Stephan Gonnissen met Switch de reclamewereld

Stephan Gonnissen is oprichter van het uitwisselingsprogramma voor creatieven bij reclamebureaus: Switch. Hij werkte al in de creatieve wereld vóór de uitvinding van het internet en kent de traditionele reclamewereld als zijn broekzak, maar sinds de digitale golf over reclame rolde, vond hij het pas echt interessant. Waarom? Luister daarvoor naar deze aflevering van de Namarama Show gepresenteerd door Floris Hülsmann.

Details