Podcast

De Ondernemer Radio: dit vinden branche-organisaties van de Miljoenennota

Hier kun je De Ondernemer Prinsjesdag-uitzending als podcast terugluisteren, waarin Jan Meerman, directeur INretail, en consumentenpsycholoog Patrick Wessels de studiogasten waren. We belden met Hans Biesheuvel (ONL), Leendert-Jan Visser (MKB-Nederland) en Cristel van den Ven (voorzitter Vereniging Zelfstandigen Nederland).

Miljoenennota 2021 prinsjesdag

Van onze redactie 16 september 2020

Dinsdag 15 september 2020, de derde dinsdag van september. Voor ondernemers draaide het op deze Prinsjesdag om de belangrijkste Miljoenennota ooit. Een arsenaal aan maatregelen werd verwacht om zo ondernemers en de economie te redden.

In onze live online radio-uitzending (uur 1) waren Jan Meerman, directeur van INretail en consumentenpsycholoog Patrick Wessels onze studiogasten. We belden bovendien met 'onze man in Londen', Brexit-expert Lennard van Otterloo. Luister hieronder het eerste uur terug:

Uur twee van onze Prinsjesdag-uitzending begint met dé Troonrede voor ondernemers, door Nico Dijkshoorn. In dit uur stelt Jan Meerman onder andere: 'Minister Koolmees, schrap dure transitievergoeding voor ondernemers die willen stoppen'.

We belden met Hans Biesheuvel (ONL), Leendert-Jan Visser (MKB-Nederland) en Cristel van den Ven (voorzitter Vereniging Zelfstandigen Nederland). Luister hieronder het tweede uur terug:

De Ondernemer Radio is wekelijks op dinsdag van 10.00 tot 12.00 uur live te beluisteren op New Business Radio. De Ondernemer start binnenkort bovendien met vijftien podcast-series met uiteenlopende ondernemersonderwerpen: van startups tot Brexit, van vitaliteit tot de winkelstraat. Op de foto hieronder Jan Meerman (links) en Patrick Wessels (rechts) in onze studio op het Media Park in Hilversum.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Jonge Ondernemer

Sieradenmerk van Nina en Sterre (17) groeit met TikTok en influencers

Het is een cliché, maar ook voor Sterre Willemsen (17) en Nina van Eijk (17) geldt: een hobby is nu serieuze business geworden. De tieners zijn eigenaar van een succesvolle onderneming met in de glinsterende hoofdrol de sieradenlijn Menthe Jewel. Maar is alles wel goud wat er blinkt? Is ondernemen net zo glamorous als de producten die het duo op de markt brengt? Daar komen we achter in deze eerste De Jonge Ondernemer.

Details
Droomstart

Wie gaat er door na eerste Droomstart-pitch: De Groene Schoonmaakwinkel of Food for Skin?

Het tweede Droomstart-seizoen begint! De eerste twee kandidaten plaatsen met hun businessmodel duurzaamheid in de hoofdrol. Gaat de vakjury voor De Groene Schoonmaakwinkel van Mara Broeren of de 100 procent vegan huidverzorgingslijn Food for Skin van de ondernemende zussen Angela en Cathy Ursem?

Details
Hart voor Zaken

Hoe Mark Vletter met werkplezier en vriendschap Voys tot grote hoogte stuwt

Iedereen een gelijkwaardige stem. Dat is het verbindende verhaal van Voys. Het zit niet alleen in de techniek die ze leveren, maar ook in de manier waarop 'dat rare cluppie' met hun klanten en collega’s omgaat en wat ze in de wereld willen verwezenlijken, vertelt 'chef leuk werk en founder' Mark Vletter aan gastheer Cor Hospes in de podcastserie Hart voor Zaken.

Details
De Ondernemer

Waarom Rochdi Darrazi met Boldking binnen 7 jaar de nummer 1 van Europa is

Selfmade zijn. Volgens Rochdi Darrazi (41) kun je dat ontwikkelen. De Boldking-founder stelt dat 'iedereen die zijn levensomstandigheden blijvend weet te verbeteren selfmade is'. Ondernemerschap is een middel om dat doel te bereiken. Het is de weg die hij zelf heeft afgelegd, de manier waarop hij een succesvol merk en een fortuinlijk leven bouwde.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Hoe lol en kwaliteit Fatboy groot maken: 'We zullen nooit een kantoorprullenbak maken'

Waar komen namen als Uitgekookt, TUI en Fonq vandaan en wat betekenen ze eigenlijk? In De Zo Genaamde Podcast ontdekt naamexpert Floris Hülsmann de bijzondere verhalen achter deze merknamen. In aflevering 2 kom je alles te weten over het ontstaan en de betekenis van Fatboy. Het Brabantse bedrijf heeft lol en kwaliteit hoog in het vaandel. 'We nemen het leven niet te serieus en brengen onconventioneel design.'

Details
De Zo Genaamde Podcast

Het uitgekookte verhaal achter de merknaam van maaltijdservice Uitgekookt

Fatboy, Old Amsterdam, TUI, Uitgekookt; bekende merknamen die we bijna iedere dag wel voorbij horen komen. Maar waar komen die namen vandaan en wat betekenen ze eigenlijk? In De Zo Genaamde Podcast ontdekt naamexpert Floris Hülsmann de bijzondere verhalen achter deze merknamen. In deze eerste aflevering Johan van Marle, eigenaar van de innovatieve maaltijdservice Uitgekookt.

Details