Advertorial van Spotta

Nieuws Regio

Folderpakket effectief bij 81 procent van lezers

Folders bepalen bij bijna de helft van de Nederlandse huishoudens het boodschappenlijstje. Na het lezen van een folder - print óf digitaal - gaat 81 procent van de lezers naar de winkel of komt in actie op internet. Dat blijkt uit de NOM Foldermonitor 2018.

JEROEN KREULE | foto: ruud voest 26 maart 2019

Spotta c ruudvoest

De reclamefolder op de deurmat zorgt nog steeds voor publiek in de winkels en veel omzet, aldus Yuri Goossens, manager marktmanagement bij Spotta. "Cijfers liegen er niet om, onafhankelijke onderzoeken wijzen het uit: de folder is springlevend.''

Shoppinghulp

Spotta bereikt als dé shoppinghulp wekelijks twaalf miljoen Nederlandse consumenten. In de eerste plaats door het verspreiden van folderpakketten bij 5.5 miljoen huishoudens. Een folderpakket bestaat uit gemiddeld 17 folders, met daarin aanbiedingen en inspiratie van landelijke supermarktketens en mobiele telefoonaanbieders tot de plaatselijke pizzeria of sportschool. Naast het folderpakket biedt Spotta een persoonlijk pakket met Folderkiezer, de app en de website Spotta.nl. "Duizenden mkb- bedrijven liften intussen mee op het succes van de folderpakketten van Spotta, zegt Mike Wesel, manager mkb bij Spotta.

"Als mkb-bedrijf kun je al meedoen vanaf 3000 folders of flyers. Juist daarom is Spotta ook heel interessant voor lokale bedrijven. Van fietsenwinkel en juwelier tot snackbar of slager, iedereen kan meedoen. Met het folderpakket, de website en de app zorgen wij voor optimaal bereik. Ondernemers kunnen zélf folders of flyers maken die wij vervolgens verspreiden en wij kunnen het ook voor ze doen: ontwerpen, drukken en verspreiden. Als het nodig is, denken we graag mee over de inhoud van de folder. Spotta heeft in elk geval de kennis en ervaring om een effectieve folder te maken en te verspreiden. Al meer dan zestig jaar.''

Leesintentie

De 23.000 bezorgers van Spotta bezorgen wekelijks miljoenen folders door heel Nederland. "De leesintentie is hoog'', zegt Goossens. ,,De folders komen op je deurmat, die pak je in het voorbijgaan vanzelf op. Het mooie is dat je zélf kunt bepalen wanneer je de folders doorneemt. Heel anders dan bijvoorbeeld een banner op je computer of smartphone: die komt vaak ongelegen en wil je meestal direct weer wegdrukken. Volgens de NOM Foldermonitor 2018 leest maar liefst 96 procent van de Nederlanders weleens een folder. Bijna iedereen dus.

Neem studenten. Die willen graag weten waar een kratje bier in de aanbieding is.'' Mkb-bedrijven - hoe klein ook - kunnen op de website foldergemak.nl binnen een paar minuten zien wat de kosten en mogelijkheden zijn. Wesel: ,,Eén ding is zeker: Spotta helpt ondernemers aan meer bezoekers, bekendheid en uiteindelijk meer omzet."

Dit artikel kwam tot stand i.s.m. Spotta. Ga voor 75 euro korting op je eerste bestelling naar foldergemak.nl. Kortingscode: Ondernemen (tot 1 mei 2019 geldig).