Advertorial van Tisser

Nieuws Regio

Frisse geest in schoon kantoor

Als je elke week sollicitanten (studenten) en klanten over de vloer krijgt, dan wil je dat je kantoor er netjes en verzorgd uitziet. Dat het schoon is. Een goede eerste indruk is belangrijk en kan de bezoeker misschien wel over de streep trekken. Maar hoe regel je dat snel en eenvoudig?

De ondernemer i.s.m. Tisser 11 september 2018

Jeroen heimans tisser

Toen we in een verzamelpand zaten, moesten wij en onze medewerkers zelf zorgen voor een schoon kantoor. In zo'n situatie zie je dat niemand zich echt verantwoordelijk voelt om bijvoorbeeld de keuken of vergaderruimte schoon te maken. Het bleek lastig om de boel echt netjes te houden. Dat moest dus anders.

Goede voorbeeld

Inmiddels hebben we negen vestigingen, waarvan sommige nog worden verbouwd, waar we sollicitanten en klanten ontvangen. Een goed visitekaartje (lees: een schoon kantoor) is ontzettend belangrijk. Daarom is het zaak dat al die vestigingen er netjes en verzorgd uitzien. Daarnaast willen we een fijne werkplek creëren voor de werknemers, ondanks dat zij zelf de rommel niet altijd zien. Een frisse geest in een schoon kantoor, dat werkt. Daarom hebben we de schoonmaak geregeld bij online schoonmaakdienst Tisser. En wat blijkt? Een schoon kantoor geeft het goede voorbeeld. Als het kantoor netter is, dan worden de mensen dat vanzelf ook!

Schoonmaakkracht

Veel traditionele schoonmaakdiensten werken met takenlijsten die de schoonmaakkrachten moeten afwerken. Ik vind het juist belangrijk dat de schoonmaker verantwoordelijkheid neemt, betrokkenheid toont en zelf ziet wat er moet gebeuren. Liggen er veel peuken bij de ingang? Dan moeten deze opgeveegd worden. Zien de ramen er vies uit? Dan moeten ze gelapt worden. De proactieve, zelfstandige schoonmaakkracht die met korte lijntjes schakelt; dat willen we met Tisser bereiken.

Facilitaire partner

Bij Tisser hebben we één contactpersoon die altijd met ons meedenkt. Ook op vlakken waar we geen afspraken over hebben gemaakt. Zo is er op de vestigingen niet altijd iemand aanwezig, waardoor postpakketjes die werden bezorgd zich bij de buren opstapelden. Tisser adviseerde ons de pakketjes gewoon naar het adres van de schoonmaakkracht te sturen, zodat hij of zij ze vervolgens kan meenemen. Het aanbieden van andere facilitaire diensten naast schoonmaak, lijkt me daarom een logische stap voor Tisser. Ze zijn voor ons nu al een goede facilitaire partner.

Jeroen Heimans is directeur bij XS Direct en People Marketing. Hij schakelde in juli de hulp in van online schoonmaakdienst Tisser van Asito.