Nieuws Regio

Keukenwarenhuis.nl investeert om onderscheidend te blijven

Hoewel de naam Keukenwarenhuis.nl misschien anders doet vermoeden, zijn het vooral fysieke winkels met een ruim aanbod. ,,Klanten worden gastvrij ontvangen. En ook goede service staat bij ons hoog in het vaandel'', vertelt directeur Mark Verkerk.

Jack Monde | Foto: Rinie Boon 20 februari 2018

Keukenwarenhuisnl Mark Verkerk Ter Aar Dordrecht familiebedrijf gevoel

Een keuken koop je volgens directeur Mark Verkerk niet via internet. Het is mensenwerk, waarbij het draait om gevoel, vertrouwen en een flinke investering, ook als het niet de duurste keuken uit de collectie is. En die collectie is onlangs fors uitgebreid.

De 31-jarige Mark Verkerk is directeur en mede-eigenaar van het familiebedrijf Keukenwarenhuis.nl, met vestigingen in Ter Aar en Dordrecht. Samen met vader Jos en oom Eric Verkerk geeft hij leiding aan het bedrijf. Daarnaast zijn er nog zo'n vijftien andere familieleden actief.

Lees ook: Hoe familiebedrijf Kramer's Zuurkool uitgroeide tot topspeler

Internetprijzen

Mark leerde het vak van zijn (groot)ouders. ,,Wij verkopen al jaren zeer betaalbare A-merk keukens met dito apparatuur tegen internetprijzen. We rekenen geen verborgen kosten aan onze klanten, dus prijzen zijn inclusief montage, aansluiting en afvoer van afval."

,,Tijdens de recessie merkten we dat er steeds meer vraag kwam naar keukens in het segment tot vijfduizend euro. Nu hebben we al voor 1.499 euro een kwaliteitskeuken inclusief apparatuur. Maar ook keukens die ruim zestigduizend euro kosten. Zoveel mensen, zoveel smaken en mogelijkheden. Om aan de vraag te voldoen en onderscheidend te blijven in de markt besloten we, zoals het een familiebedrijf betaamt, fors te investeren in ons bedrijf.''

Nieuwe showroom

,,De showroom in Dordrecht werd de aangewezen plek. In amper twaalf weken hebben we daar op de bestaande locatie, een compleet nieuwe showroom laten bouwen, de grootste van Nederland. Deze is ruim twee keer zo groot is als de vorige. Het mooie is dat je zo'n nieuwe showroom ook volledig naar eigen inzicht kunt inrichten, met een gloednieuwe collectie keukens van deze tijd. Je vindt er nu letterlijk alle keukenstijlen onder één dak, zoals modern, landelijk, industrieel, greeploos, luxe, kortom voor elk wat wils.''

Geen opdringerige verkoper

,,Klanten moet zich ontspannen kunnen oriënteren zonder een opdringerige verkoper. Ze moeten zelf kunnen beslissen of ze met een deskundige adviseur aan tafel willen. We besteden veel energie aan het opleiden van adviseurs. Zelf sta ik zelf nog dagelijks op de werkvloer in de showroom om feeling te houden met de klanten en snel te kunnen schakelen. Ons bedrijf is klaar voor de toekomst.''

Kijk voor meer informatie en openingsaanbiedingen op keukenwarenhuis.nl.