Advertorial van JONG! Veldhoven

Nieuws Regio

Marco Neggers (Jong Veldhoven!): 'Weg met de traditionele clubs en commissies'

Als je maar in loondienst werkt, ondernemer of een ondernemend mens bent. Dat is de voorwaarde om lid te mogen zijn van netwerkvereniging JONG! Veldhoven. Voorzitter Marco Neggers wil dat zijn leden zoveel mogelijk van elkaar leren en elkaar inspireren, niets meer en niets minder. ,,Hoe meer zielen, hoe meer vreugd."

Robbert Daalder | Foto: Van Assendelft-Jeroen Appels 3 juli 2018

JONG Veldhoven Marco Neggers

Met deze woorden neemt Neggers de betekenis van verenigen wel heel erg letterlijk. Toch bewijst zijn club dat al die zielen elkaar wel degelijk kunnen aanvullen. ,,Even in jip-en-janneketaal: tot ons ledenbestand behoren bijvoorbeeld een tuinman die als zzp'er werkt en een accountmanager van industriegigant VDL. Die tuinman wil zijn product zo goed mogelijk verkopen en dat is feitelijk gezien niets anders dan wat een accountmanager de hele dag doet."

,,Dat is het raakvlak waarnaar wij op zoek zijn. We brengen ze met elkaar in contact door ze bijvoorbeeld groepsopdrachten te laten maken tijdens bijeenkomsten. Ze ontmoeten elkaar, werken even samen om daarna met elkaar in gesprek te gaan."

Vrijdagmiddagborrel

,,Drie jaar geleden kwamen een vriend en ik op het idee om borrels op vrijdagmiddag te organiseren voor ondernemende mensen", gaat Neggers verder. ,,Ik zit zelf in de reclame en belettering en dacht dat dit een meerwaarde zou kunnen hebben voor gelijkgestemden. Niet veel later kwamen we tijdens een barbecue in contact met bestuursleden van JONG! Valkenswaard. Je raakt aan de praat, legt je plannen op tafel en komt tot de conclusie dat een afdeling van JONG! in Veldhoven een goed idee is. Twee vergaderingen later was het rond."

Hun introductieavond leverde JONG! Veldhoven 35 leden op en inmiddels is dit aantal gegroeid naar meer dan honderd. Neggers verwacht nog dit jaar over 130 leden te beschikken. ,,Je ziet dat er best veel netwerkverenigingen zijn die een beetje zijn vastgeroest. Leden zijn toe aan verjonging. Dat heeft voor clubs als gevolg dat zij overstappen naar een jonge vereniging als die van ons. Alleen maar goed natuurlijk. Dit vergroot de kennis waar andere leden hun voordeel mee kunnen doen."

Zakelijke vriendschappen

,,Wij hebben geen winstoogmerk en daarom vragen we jaarlijks een bedrag van 120 euro. Precies genoeg om eens in de zes weken iets te kunnen organiseren. Dat kan een bedrijfsbezoek zijn, maar ook een bijeenkomst met een inspirerende spreker. Daarnaast organiseren we, tegen extra kosten natuurlijk, ook een jaarlijkse trip naar het buitenland om daar een bedrijfsbezoek te kunnen doen. We zijn al in Italië, Duitsland en Roemenië geweest en gaan dit jaar naar Portugal. We doen er alles aan om zakelijke vriendschappen te sluiten."

Meer informatie? jongveldhoven.nl