Podcast

Jonge startup Findey zet in op e-vouchers voor ondernemers

Bedrijven zelf e-vouchers (online waardebonnen) laten samenstellen die zij vervolgens kunnen verkopen via een slimme button op de eigen website. Dat is in de basis het idee achter Findey, geïnspireerd door het HelpDeHoreca.nl-initiatief en dus ook juist nu, vanwege de coronacrisis, door twee studenten geïntroduceerd.

Van onze redactie 27 mei 2020

Yoran van Donselaar, één van de oprichters van Findey, was te gast in de wekelijkse online radio-uitzending van De Ondernemer (hierboven terug te luisteren) op New Business Radio.

,,Findey is een vergelijkbaar concept als dat van de horeca, maar is breder inzetbaar, dus ook voor bedrijven in andere sectoren die ondersteund moeten worden", vertelt hij onder meer in de uitzending. ,,Ons systeem biedt bedrijven de mogelijkheid zelf waardebonnen samen te stellen die vervolgens verkocht kunnen worden via een 'Floating Action Button' die geplaatst wordt op de bedrijfswebsite. Wanneer klanten op die button klikken, opent een nieuwe pagina waar vervolgens alle aangeboden waardebonnen weergeven worden van het betreffende bedrijf. Na aankoop ontvangt de klant een e-mail met daarin een barcode die verzilverd kan worden met een barcode-scanner."

Van Donselaar stelt dat 'het resultaat van ons systeem is dat bedrijven toekomstige omzet eerder beschikbaar hebben om zo een financiële adempauze voor zichzelf te creëren." Het vouchers-systeem is eenvoudig in te stellen en gemakkelijk in gebruik zonder enige onkosten (klik hier voor alle informatie); daarom voor Van Donselaar dé manier om zijn ondernemersnetwerk uit te breiden.

,,Want het oorspronkelijke idee van onze startup was een andere. We zien dit dan ook inderdaad als een investering, om vervolgens dat eerste plan ook uit te kunnen voeren." En ook daar vertelt hij meer over in de podcast.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Thijs Talks

Lessen van Ivar Camps (Alliance Automotive): ‘Leg elke zakelijke afspraak vast, steeds weer

Nog twee open plekken in het marketingelftal van Thijs van Dijk. Na deze aflevering nog maar één. In de tiende episode van de podcastserie Thijs Talks is Ivar Camps van Alliance Automotive Group Benelux, een bedrijf gespecialiseerd in de distributie en de verkoop van auto-onderdelen en –accessoires, te gast. Op welke plek gaan we de retailmarketingmanager terugzien? Je hoort het in deze podcast! Net als het beste advies waar je mee aan de slag kan.

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
Broodje Verhaal

Waarom storytelling ook bij Ellyne Biermans' Reflower werkt

Storytelling-expert Cor Hospes in gesprek met Ellyne Bierman die de 'duurzame bloemenbieb' Reflower startte. Het is een platform om blijvende bloemen te delen, ook wel een abonnement op kunstbloemen. Maar: waarom? Houden ook kunstbloemen van mensen - en andersom? Jazeker. En dus: wat is het verhaal van Ellyne? Luister mee.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details