Podcast

Bakkie Media Live: tijd voor 'Ondernemers-VAR'

Bakkie Media is een wekelijkse podcast over marketing en media waarmee je binnen 15 minuten op de hoogte bent van wat er speelt in medialand. De marcom-experts Thijs van Dijk en Daniel Kok praten je - soms met een knipoog - bij onder het genot van een goede bak koffie. En dat deden ze dit keer op ons verzoek live op New Business Radio, tijdens het MKB Ondernemerscongres.

Bakkie Media live MKBOC

Daniel Kok (links) en Thijs van Dijk (rechts achterin), de stemmen achter de populaire podcast Bakkie Media. Tijdens de Week van de Ondernemer namen ze het live op tijdens het MKB Ondernemerscongres.

Van onze redactie 5 november 2019

In Bakkie Media Live laten Van Dijk en Kok op uitnodiging van De Ondernemer hun kritische blik schijnen op 'een dagje MKB Ondernemerscongres', waar (top)ondernemers en andere experts hun verhalen hebben gedeeld met ondernemend Nederland.

De podcasters haken in op diverse sprekers van die dag als Ben Tiggelaar die aangeeft te stoppen met het pleasen van mensen, Bjorn Kuipers die zijn scheidsrechters en supermarktmedewerkers leidt, Maarten van der Weijden die kon lijden en diep moest gaan, maar mede dankzij vrouw en kinderen toch zijn Elfstedentocht kon voltooien.

Of wat te denken van Kelly Weekers, de Nederlandse Marie Kondo, die helpt met het efficiënter inrichten van jouw tijd, en Henk-Jan Beltman met zijn inspirerende chocoladeverhalen van Tony’s Chocolonely. En ja, die 'Ondernemers-VAR' die op cruciale momenten adviezen influistert als 'Bellen die klant, nu!' of 'Sturen, sturen die factuur!' - wat willen Van Dijk en Kok daar dan mee?

Lees ook: Bakkie Media: Hoe maak je van leads goede klanten?

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
De Ondernemer

Podcast Unlimited Ondernemen: zo verhoog je de slagkracht van jouw medewerkers

Hoe verhoog je de slagkracht van (jouw) medewerkers? Die vraag stelde techfilosoof Martijn Aslander in een poll die begin juli op dit platform kon worden beantwoord. Aslander reageert in de podcast Unlimited Ondernemen hieronder over de uitkomsten. En geeft tips om de knelpunten op te lossen.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details