Podcast

Bakkie Media Live: tijd voor 'Ondernemers-VAR'

Bakkie Media is een wekelijkse podcast over marketing en media waarmee je binnen 15 minuten op de hoogte bent van wat er speelt in medialand. De marcom-experts Thijs van Dijk en Daniel Kok praten je - soms met een knipoog - bij onder het genot van een goede bak koffie. En dat deden ze dit keer op ons verzoek live op New Business Radio, tijdens het MKB Ondernemerscongres.

Bakkie Media live MKBOC

Daniel Kok (links) en Thijs van Dijk (rechts achterin), de stemmen achter de populaire podcast Bakkie Media. Tijdens de Week van de Ondernemer namen ze het live op tijdens het MKB Ondernemerscongres.

Van onze redactie 5 november 2019

In Bakkie Media Live laten Van Dijk en Kok op uitnodiging van De Ondernemer hun kritische blik schijnen op 'een dagje MKB Ondernemerscongres', waar (top)ondernemers en andere experts hun verhalen hebben gedeeld met ondernemend Nederland.

De podcasters haken in op diverse sprekers van die dag als Ben Tiggelaar die aangeeft te stoppen met het pleasen van mensen, Bjorn Kuipers die zijn scheidsrechters en supermarktmedewerkers leidt, Maarten van der Weijden die kon lijden en diep moest gaan, maar mede dankzij vrouw en kinderen toch zijn Elfstedentocht kon voltooien.

Of wat te denken van Kelly Weekers, de Nederlandse Marie Kondo, die helpt met het efficiënter inrichten van jouw tijd, en Henk-Jan Beltman met zijn inspirerende chocoladeverhalen van Tony’s Chocolonely. En ja, die 'Ondernemers-VAR' die op cruciale momenten adviezen influistert als 'Bellen die klant, nu!' of 'Sturen, sturen die factuur!' - wat willen Van Dijk en Kok daar dan mee?

MKB Ondernemers Congres

Lees ook: Bakkie Media: Hoe maak je van leads goede klanten?

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf

Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?

Details
Floris Hulsmann Jop Quirindongo
De Ondernemer

Met je visuele identiteit aan de slag? Leer van Jop Quirindongo

Floris Hülsmann praat voor de podcastserie De Namarama Show met de Amsterdamse ontwerper Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft hij gewerkt bij reclame-, retail- en designbureaus, was hij partner en design director bij een bekend designbureau en doet hij al vele jaren freelance projecten. Maar die naam... 'Quirindongo'. Daar moet een goed verhaal achter zitten. Niet alleen dat, de ontwerper heeft nog veel meer inspirerends te vertellen.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Hoe zorg jij voor de juiste conversie? Dit kun je leren van boekingsplatforms

Ze zitten weer klaar voor een nieuwe en inspirerende podcast: presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels. In aflevering 8 van Aandachtstrekkers draait het allemaal om platforms als Booking.com. Nog slechts één kamer beschikbaar? Snel boeken dus! Nou ja, dat hopen de aanbieders. En er zijn meer manieren de consument te beïnvloeden om hen maar vooral op die koop- of boekingsknop te laten drukken. Welke precies? Luisteren is ook dit keer weer het advies.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Producten 'gratis' verkopen: wanneer opvallende acties werken

Hoe creëer je online bakken met aandacht voor je bedrijf of product? Op die vraag willen consumentenpsycholoog Patrick Wessels en investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW Michel Ariëns het antwoord vinden in de podcastserie Aandachtstrekkers. In deze aflevering gaan zij in op de (on)zin van limited editions, merch drops en 'gratis' producten.

Details
Tom Bruyne SUE
De Ondernemer

Laat klanten onbewust voor je kiezen. Tom De Bruyne weet hoe

Floris Hülsmann gaat voor de podcastserie De Namarama Show naar het kantoor van SUE Behavioral Design. Het bureau is opgericht door Tom De Bruyne, samen met zijn partner Astrid Groenewegen. De Bruyne is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketinginnovatie. Daarmee helpt hij niet alleen klanten, hij leert ze ook de kneepjes van het vak in de SUE Behavioral Design Academy.

Details