Podcast

Bakkie Media Live: tijd voor 'Ondernemers-VAR'

Bakkie Media is een wekelijkse podcast over marketing en media waarmee je binnen 15 minuten op de hoogte bent van wat er speelt in medialand. De marcom-experts Thijs van Dijk en Daniel Kok praten je - soms met een knipoog - bij onder het genot van een goede bak koffie. En dat deden ze dit keer op ons verzoek live op New Business Radio, tijdens het MKB Ondernemerscongres.

Bakkie Media live MKBOC

Daniel Kok (links) en Thijs van Dijk (rechts achterin), de stemmen achter de populaire podcast Bakkie Media. Tijdens de Week van de Ondernemer namen ze het live op tijdens het MKB Ondernemerscongres.

Van onze redactie 5 november 2019

In Bakkie Media Live laten Van Dijk en Kok op uitnodiging van De Ondernemer hun kritische blik schijnen op 'een dagje MKB Ondernemerscongres', waar (top)ondernemers en andere experts hun verhalen hebben gedeeld met ondernemend Nederland.

De podcasters haken in op diverse sprekers van die dag als Ben Tiggelaar die aangeeft te stoppen met het pleasen van mensen, Bjorn Kuipers die zijn scheidsrechters en supermarktmedewerkers leidt, Maarten van der Weijden die kon lijden en diep moest gaan, maar mede dankzij vrouw en kinderen toch zijn Elfstedentocht kon voltooien.

Of wat te denken van Kelly Weekers, de Nederlandse Marie Kondo, die helpt met het efficiënter inrichten van jouw tijd, en Henk-Jan Beltman met zijn inspirerende chocoladeverhalen van Tony’s Chocolonely. En ja, die 'Ondernemers-VAR' die op cruciale momenten adviezen influistert als 'Bellen die klant, nu!' of 'Sturen, sturen die factuur!' - wat willen Van Dijk en Kok daar dan mee?

Lees ook: Bakkie Media: Hoe maak je van leads goede klanten?

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details