Nieuws Actueel

Zo bouwt Gregory van der Wiel succesvol aan zijn persoonlijke merk

‘Van de nieuwe golf aan ondernemende sporters, is Gregory van der Wiel wel de meest veelbelovende.’ Zo opent het Canadese lifestyle magazine Bay Street Bull een interview met de voetballer en ondernemer. In het artikel wordt duidelijk dat Van der Wiel op het perfecte moment naar Canada kwam.

Ezra Hakze | Foto: ANP 9 september 2018

Gregory van der Wiel aandelenbelang BALR

In februari dit jaar maakte Van der Wiel de overstap naar Toronto, waar hij de nieuwe verdediger van Toronto FC wordt. Hoewel de voetballer zonder twijfel een talent op het veld is, zijn het juist zijn bezigheden buiten de arena die hem onderscheiden van zijn teamgenoten, aldus interviewer Noah Goad.

De kracht van social media

Met onder meer een nieuw gelanceerde website en 878,000 volgers op Instagram bouwt de 30-jarige voetballer actief aan zijn persoonlijke merk en zorgt hij ervoor dat zijn zakelijke ondernemingen ruimschoots onder de aandacht komen, zo schrijft Bay Street Bull. Daarbij is de ondernemer zich erg bewust van de kracht van social media.

Lees ook: Gregory van der Wiel stapt met 2000 procent winst uit BALR. en 433

‘Tegenwoordig is een merk bouwen belangrijker dan ooit,’ vertelt Van der Wiel in het interview. ‘De meeste atleten en voetballers in Europa uiten zich niet goed. Er zijn zoveel regels en beperkingen daar, en daar was ik klaar mee. Ik wilde de mensen gewoon laten zien wie ik ben en mijn interesse in business en technologie delen.’

Investeringsfonds

Van der Wiels ondernemerschap leidde tot de oprichting van Block Party, een investeringsfonds dat gelijkgestemde bedrijven verbindt en van een relevant netwerk voorziet. ‘Het belangrijkste is dat we naar mensen zoeken. We geloven in talentvolle mensen,’ zegt zakenpartner Jacobs hierover.

Lees ook: Gregory van der Wiel start celebrity investeringsfonds

‘Als we iemand vinden met de juiste attitude, zullen we altijd proberen om iets voor diegene te doen,’ gaat hij verder. ‘En als een idee nog in de kinderschoenen staat, helpen we tot er een bedrijf ontstaat waar wij in kunnen investeren. We willen bedrijven van dienst zijn in die eerste fase en de mensen helpen die een droom of idee hebben, maar niet weten hoe ze die na moeten jagen.’

Perfecte timing

Volgens Bay Street Bull komt Van der Wiel precies op het juiste moment naar Toronto. De club Toronto FC zit op een piek en de startups in Toronto schieten als paddenstoelen uit de grond. Voor al die bedrijven onderweg naar de top heeft Van der Wiel tenslotte het volgende advies: ‘Praat met mensen die de industrie echt kennen; hoe meer, hoe beter. Als je echt betrokken bent, zijn er genoeg mensen die je willen helpen. Ons incluis.’