Nieuws Actueel
'De hond is mijn visitekaartje'

Een sprong in het diepe, noemt Demelza van Pelt de stap die ze ruim drie jaar geleden nam. Ze was klaar met haar opleiding en bouwde haar garage om tot trimsalon de Hondenpoot. Het begon goed. Klanten hoorden van haar bestaan en brachten hun viervoeters langs voor een knip- of wasbeurt. Maar na een vliegende start volgde een dip. "Het ging niet goed met mijn bedrijf. Ik was genoodzaakt mijn prijs omhoog te gooien, maar daardoor gingen klanten juist op zoek naar goedkopere adressen."
Advertenties, ervaring en een persoonlijke behandeling zorgden er uiteindelijk voor dat ze klanten een voor een binnensleepte. "De hond is mijn visitekaartje. Als een hond netjes getrimd is of in een leuk modelletje is geknipt, vragen andere hondeneigenaars wie dat heeft gedaan. Mond-tot-mond-reclame werkt echt."
Vakmanschap noemt Demelza een van haar belangrijkste kwaliteiten. ,,Knippen lijkt makkelijk, maar het is een vak.’’ Aan opgeven heeft ze nooit gedacht. ,,Gelukkig, want het bedrijf loopt nu goed. Ik heb zo’n tweehonderd klanten en zit bomvol.’’ Van groot tot klein, alle soorten honden komen voorbij. De Gorcumse denkt niet aan uitbreiden.
"Ik wil het klein houden met aandacht voor de klant. Wel verhuizen we binnenkort naar Spijk. De trimsalon gaat uiteraard mee."
Ben jij een doorzetter en wil je in deze rubriek? Mail naar: regiodordrechtrivierenland@deondernemer.nl.
Wie: Demelza van Pelt (25)Wat: trimsalon de HondenpootWaar: GorinchemSinds: april 2012Contact: trimsalondehondenpoot.nl