Nieuws Actueel
Moeder en dochter bouwen aan 'blikken imperium'
Het aanzicht van de binnenstad van Schoonhoven heeft een flinke oppepper gekregen door de vestiging van 'Ingeblikt', schrijft het AD. Het is de vijfde winkel van Rieneke Verschoor en haar moeder Marijke Ooms in twee jaar tijd.

Ze moeten er zelf om lachen. ,,We lijken wel gek'', zegt Verschoor. ,,Maar we zien beslist niet op tegen dit avontuur. We bedenken alles zelf, struinen samen beurzen af en laten de verkoop over aan ons team.''
Gecombineerde verkoop Het voormalige pand van Viergever Intersport op de hoek van de Haven- en de Lopikerstraat stond reeds een jaar akelig leeg en bood volgens Verschoor en Ooms een ideale gelegenheid voor de gecombineerde verkoop van woonaccessoires, dames- en kinderkleding.
Zoveel winkeloppervlak viel niet te versmaden, geven beiden toe. ,,Toen ik hier in juni tijdens de intocht van de avondvierdaagse voorbij tippelde, werd ik meteen verliefd op deze toplocatie'', zegt Verschoor. ,,Het begon te kriebelen en na enig overleg met mijn moeder hebben we de knoop doorgehakt.''
ImperiumAfgelopen week is er flink geklust in de nieuwste vestiging van beide dames. Vrijdagavond werd 'Ingeblikt' feestelijk geopend. Lione Verschoor (7), dochter van de eigenares, mocht het lint doorknippen.
Zo langzamerhand kunnen Verschoor en Ooms spreken van een klein imperium. In de Bergambachtse Hoofdstraat begonnen ze twee jaar geleden met 'Blikopener'. Daarna werden in een vlot tempo in dezelfde winkelstraat 'Blik en Bloos', 'Blikkies' en 'Bliksems' aan de ketting geregen.
KansenMet de uitbreiding in Schoonhoven, waar alle onderdelen onder één dak de toepasselijke naam 'Ingeblikt' kregen, lassen ze nu een adempauze in. ,,Het is inderdaad heel hard gegaan. Maar het concept staat als een huis en we draaien goed. Reden om kansen te benutten als die zich voordoen. Dit is in onze ogen een perfecte locatie. Diverse Schoonhovenaren spreken ons aan of drukken hun neus tegen de ramen om te zien wat hier gebeurt.''
Kwaliteitsproducten Van malaise in de retailsector merkt het duo tot op heden weinig. Achteroverleunen is er niet bij. ,,Je moet voortdurend het publiek attenderen op kwaliteitsproducten. Dus scherp blijven en alle social media inzetten om mensen steeds nieuwsgierig te maken. Daarnaast beschikken we over een ervaren verkoopteam. De jongste is 35 jaar oud. Service, advies en aandacht zijn tegenwoordig belangrijke visitekaartjes. Daarvoor komen klanten uit de grote steden naar de winkels op het platteland.''