Nieuws Retail
Mirage Group toont lef en gaat met BCC in keukens
BCC is nog maar net overgenomen door Mirage Retail Group (Blokker, Miniso, Intertoys, Big Bazar) of ze maken alweer een volgende sprong voorwaarts. Ze binden met het nieuwe bedrijf BBC Keuken de strijd aan met andere keukenaanbieders.

Omni-channel retailer BCC, dochter van Mirage Retail Group, maakt met BCC Keuken een entree op keukenmarkt. Foto: ANP
Zaterdag 19 december opent de omni-channel elektronicaketen in de BCC-vestiging in Zoeterwoude de eerste showroom. In 2021 wil de keten – met 1.345 medewerkers en zestig winkels - minstens nog twee showrooms in Nederland openen.
Met een groot marktaandeel in keuken inbouwapparatuur is de verkoop van complete keukens voor BCC een vanzelfsprekende volgende stap, meent Herman Bramer, algemeen directeur van BCC. ,,Het aanbieden van keukens is voor ons strategisch een logische stap die aansluit op de vragen waarmee onze klanten bij ons komen. De deskundigheid die wij bieden voor de aankoop van apparatuur is uniek in de keukenmarkt. Bij BCC Keuken kun je straks samen met een verkoper je eigen 3D keuken op maat in 30 minuten samenstellen. En dat alles met een transparante prijsstelling en opbouw van de offerte die makkelijk is te vergelijken. Je weet bijvoorbeeld bij ons straks precies wat de apparatuur netto kost en wat de meer- of minderprijs is als je kiest voor een andere keukenstijl. Dat is echt uniek in de markt.”
Lees ook: Wat is Michiel Witteveen (Blokker/Mirage) van plan met BCC?
BCC wil vernieuwing in de keukenmarkt brengen
Als omni-channel retailer wil BCC vernieuwing in de keukenmarkt brengen. Waar BCC zich heeft ontwikkeld tot een retailer die klanten zowel online als offline helpt, is de keukenmarkt nog erg veel gericht op de fysieke winkel. Bramer: ,,Vanuit onze omni-channel kracht kunnen we de BCC klant nog breder bedienen.”