Nieuws Actueel
Zo groeide deze webshop uit tot megabedrijf
Hoe maak je van een webshop een gigasucces? Danique Bossers uit Rotterdam beschrijft het in haar boek 'Work hard play hard', aldus AD.
Vijf jaar geleden begon ze de webshop Most Wanted. De pakketjes met kleding en sieraden pakte ze zelf in in de garage van haar ouders. Nu heeft ze twee winkels, een kantoor, een eigen label en een distributiecentrum.
De titel van haar boek zegt het al. Hoewel haar instagramprofiel anders doet vermoeden, werkt Bossers keihard om haar dromen waar te maken, vertelt ze. Perfecte plaatjes op sociale media tonen hoe ze op Ibiza rondtoert met beste vriendin Monica Geuze (bekende vlogger en vriendin van voetballer Lars Veldwijk), aan het ontbijt zit in Parijs en van een zonsondergang geniet op Santorini.
Lees ook: De concurrentie voor Nederlandse webshops komt uit het buitenland
Rozengeur en maneschijn
,,Maar vaak zijn die vakanties helemaal geen vakantie en ben ik de hele dag aan het werk.” Dat wil ze met haar boek duidelijk maken: het starten van een bedrijf is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. ,,Sommige meiden denken dat ik een droombestaan leid, maar dat is absoluut niet het geval. Je moet keihard werken. Sociale media laten niet alles zien. Als ik niet lekker in mijn vel zit, zie je dat niet. Ik ben ook onder de indruk van die types die om zes uur ’s ochtends opstaan, dan eerst een rondje hardlopen en voor het ontbijt al hun e-mails hebben beantwoord. Ook zij laten niet alles zien. Ik wil dat in dit boek wel doen. Bovendien wil ik niet hoog van de toren blazen en doen alsof ik de wijsheid in pacht heb. Ik ben ook nog maar 26 jaar.”
Na de middelbare school was Bossers zoekende. Ze startte drie keer met een opleiding. Accountacy en economische studies aan het Erasmus passeerden de revue. ,,De derde studie ging best goed, maar ik startte met de webshop en stopte daar al mijn tijd in. Ik was zo enthousiast dat ik alleen maar daar mee bezig was. Mijn moeder zei dat ik ervoor moest gaan als dat was wat ik echt wilde.”
Lees ook: Waarom de nieuwe generatie consumenten toch fysieke winkels wil
Op goed geluk
In haar autootje, inmiddels ingeruild voor een witte Range Rover, reed ze naar Parijs op zoek naar kleding die ze in haar webshop kon verkopen. ,,Ik ging op goed geluk. Dat het zo goed aanslaat, heeft er denk ik mee te maken dat ik alleen dingen uitkies die ik zelf ook aan zou trekken. Mijn vader werkte ook in de mode dus ik ben er altijd al mee bezig geweest. Ik denk dat ik er een neusje voor heb.” Na haar winkel aan de Oppert in Rotterdam heeft ze een tweede zaak in Amsterdam geopend.
Behalve talent heb je discipline en toewijding nodig schrijft Bossers. ,,Ik krijg op Instagram veel vragen van jonge meiden hoe ik het heb gedaan. Te veel om allemaal te beantwoorden.” Ze heeft meer dan 110.000 volgers op het platform. ,,Met dit boek hoop ik dat te doen. Het is cliché, maar als je iets graag wil, moet je er voor gaan. Geloof in jezelf en werk hard.”