Nieuws Actueel

Week 33: onze checklist voor jou

Als ondernemer is het belangrijk dat je op de hoogte bent van nieuwe ontwikkelingen, of dat nu op het gebied van wetgeving of technologie is. Deze artikelen mag je niet missen als je de concurrentie voor wilt blijven.

De Ondernemer 19 augustus 2017

5x aanbevolen De Ondernemer

Meer dan de helft van de werkgevers heeft medewerkers met problematische schulden in dienst. Een probleem voor die bazen én collega's, want regelmatig nemen zij hun problemen mee naar het werk. Dat schrijft het AD.

Cosmetische kliniek: 100.000 behandelingen in 4 jaar door slimme marketing

Tijdens de lunch even langs Faceland, een prikje laten zetten. De keten noteert binnenkort de 100.000ste behandeling. Een dag in de wachtkamer van de prijsvechter onder de cosmetische klinieken. '2017 is zo beautygericht', zo schrijft het AD.

Ontslag op staande voet: wanneer het wel en niet mag

Om een werknemer per direct de laan uit te sturen heb je als werkgever nogal wat regels te volgen. Let hierop bij het op staande voet ontslaan van je werknemer.

Smileys in de werkmail? Niet doen!

Een werkmail afsluiten met een dikke knipoog of big smile is niet zo onschuldig als het lijkt. ,,Onze resultaten tonen aan dat een smiley in een werkmail, in tegenstelling tot een echte glimlach, helemaal geen menselijke warmte overbrengt en zelfs de perceptie van uw professionele competentie aantast'', aldus dr. Ella Gilkson in het AD.

Hoe beloon jij je personeel?

Nederlandse medewerkers ontvangen liever een schouderklopje van hun baas (38 procent) dan een auto van de zaak (11 procent) als het gaat om beloningen. Toch staat een goed basissalaris met stip bovenaan als meest belangrijke beloning voor de medewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van adviesbureau Mercer.