Aangeboden door BusinessBoost Live
Branded Content Groei
Demy de Zeeuw: ‘Met 433 willen we het allergrootste voetbalplatform ter wereld worden’
Hoe wordt de app het WeChat van het voetbal? Dat vertelt hij tijdens BusinessBoost Live. Insights Worth Sharing, dat is waar het om draait tijdens hét ondernemersevent op 30 maart in Rotterdam Ahoy waar inspiratie, educatie en netwerken centraal staan. De Zeeuw vertelt op het hoofdpodium over de marketing van zijn bedrijven 433 (60+ miljoen volgers op Instagram!), BALR. en Wannahaves.

Demy de Zeeuw: ‘Met 433 willen we het allergrootste voetbalplatform ter wereld worden’. Foto: Tribe Company
BusinessBoost Live brengt een grote diversiteit aan sprekers samen zoals Christian van Thillo van DPG Media, Saskia Egas Reparaz van HEMA, Eric Idema van EasyToys, Marieke Blom van ING, Jacco Vonhof van MKB-Nederland, Deborah Nas als innovatie expert en Alexander Klöpping als succesvolle tech-ondernemer.
Demy de Zeeuw richtte samen met Juul Manders en Ralph de Geus drie zeer succesvolle bedrijven op: 433, BALR. en Wannahaves. Hij legt uit hoe die drie-eenheid succesvol is: ,,PUMA wilde bijvoorbeeld eens een collectie met BALR. ontwerpen. Wij vroegen hen in ruil om een topspeler uit hun stal om de samenwerking te promoten. Zo werd Antoine Griezmann het gezicht van de campagne. Wannahaves produceerde de content. De social media-post gaven we met 433 een miljoenenpubliek. Het werd de best presterende post voor Puma in de geschiedenis.”
,,we communiceren altijd positief. Dat is de stijl van 433 sinds de oprichting en daar wijken we nooit van af''
De grootste voetbalclub ter wereld
De bedrijven zijn succesvol, maar tegelijkertijd is dit pas het startpunt als het aan De Zeeuw ligt. ,,We willen de allergrootste voetbalclub ter wereld worden. Zie het als de WeChat van het voetbal. Eén app waarin we wereldwijd samenwerken met alle lokale partners.”
Ondanks die ambitie moet het merk steeds hetzelfde blijven uitstralen. ,,We bouwen een breed ecosysteem met infotainment als uitgangspunt. Daarin staat de fan altijd op nummer 1. En we communiceren altijd positief. Dat is de stijl van 433 sinds de oprichting en daar wijken we nooit van af.” Die focus creëert de duidelijke koers waarop de Zeeuw samen met zijn medeoprichters vaart.
BusinessBoost Live
BusinessBoost Live staat voor spraakmakende ondernemers- en levensverhalen, eerlijke gesprekken en nieuwe inzichten. Tijdens BusinessBoost Live ervaar je memorabele momenten met vooraanstaande groeiondernemers, businessleaders, influencers, visionairs en artiesten. Een dynamische mix van exclusieve verhalen, interviews, tafelgesprekken, showelementen en entertainment.
Targeting voor de hoogste engagement-rate
,,Natuurlijk analyseren we data en kijken we welke content het beste werkt. Maar, belangrijker is het DNA van ons bedrijf en de mensen die hier werken. Wij doen met 20 tot 30 collega’s wat vergelijkbare partijen met 300 man doen. We brengen mensen samen die van voetbal [voor 433], van mode [voor BALR.] en van content [voor Wannahaves] houden. Zo halen we al sinds de oprichting engagement-scores van 16%, wat ongekend hoog is op sociale kanalen,” aldus de Zeeuw.
Dit neemt niet weg dat de drie bedrijven stuk voor stuk duidelijke kaders hebben en content publiceren waar de specifieke doelgroepen blij van worden. ,,We communiceren altijd positief. Het gaat 80% van de tijd over tópspelers, tópclubs en tópcompetities en gebruiken de andere 20% voor virals, fun en wat er nog meer voorbijkomt.”
Daarnaast is de Zeeuw zich ook bewust van de maatschappelijke impact die zijn bedrijven hebben. ,,We lieten Matthijs de Ligt als eerste toiletrollen hooghouden tijdens de coronapandemie, wat daarna volledig viraal ging. Tot en met Lionel Messi deden voetballers het na. Die impact willen we maken voor meer goede doelen. Daarover spreken we met voetballers en met stichtingen over de hele wereld. En als het niet met al die stichtingen samen lukt, doen we het misschien wel zelf met de voetballers.” Meer kan hij er helaas nog niet over zeggen, maar de blik in z’n ogen verraadt dat het weer groots zal zijn.
Hij voegt nog toe: ,,We vinden het maatschappelijke belang en grote mondiale thema’s zoals duurzaamheid belangrijk. Daar waar het kan, maken we impact. We werken bijvoorbeeld bijna volledig papierloos en zetten voetballers in de schijnwerpers die duurzame initiatieven ontwikkelen.”
,,Let altijd op de kleinste details en omring je met goede mensen die je beter maken''
Alvast inzetten op AI
Met zijn bedrijven kijkt hij natuurlijk ook vooruit. Bij de vraag naar zijn ideeën over het toepassen van artificial intelligence (AI) begint hij te glimlachen: ,,Daar zijn we al een tijd lang heel druk mee bezig.” Hij wil er nog niet te veel over kwijt, omdat het nog niet in de app zit. ,,Als Messi een nieuw contract tekent bij PSG, zouden we dat graag meteen met een bijpassende foto en eigen tekst publiceren. Dat kunnen we al in 40 talen en voor 95% klopt dan ook het verhaal. Ook denken we bijvoorbeeld aan een trophy-room met bekers en shirts van spelers. Zodra het helemaal goed werkt zullen we hiermee een grote stap zetten.”
‘Zorg dat de laatste paar procent klopt’
Wat hij daarover tijdens BusinessBoost Live zal vertellen en ondernemers wil meegeven? ,,Zorg altijd dat de laatste paar procent klopt. Die paar centimeter naar rechts op het voetbalveld garandeert dat je de bal wél precies goed raakt. Zo is het ook met ondernemen. Let altijd op de kleinste details en omring je met goede mensen die je beter maken.”
Koop Je Tickets Nu - 30 Maart, Rotterdam Ahoy
Hoofdpodium sprekers, onder leiding van Jeroen Pauw en Leonie ter Braak:
Christian van Thillo (DPG Media)
Saskia Egas Reparaz (HEMA)
Deborah Nas (Hoogleraar & Tech-expert)
Alexander Klöpping (Techondernemer)
Marieke Blom (Hoofdeconoom ING)
Jouri Schoemaker (Pieter Pot)
Jacco Vonhof (MKB-Nederland)
Eric Idema (EasyToys)
De kaartverkoop voor BusinessBoost Live is gestart. Kaarten zijn te koop op businessboostlive.nl.