Podcast Droomstart

Koen Thijssen (ex-Bloomon, nu Insify) helpt startende ondernemers uit slop

Sparren met een top-ondernemer, welke starter droomt daar nou niet van? Voor Frank Pynenburg en Nelleke Weltevrede werd dit werkelijkheid toen zij in podcastserie Droomstart werden gekoppeld aan Koen Thijssen. Hij moest hen van het dode spoor af helpen.

Koen Thijssen Insify

Foto: Insify

Van onze redactie 11 mei 2022

Als je de podcastserie Droomstart volgt, zul je het idee van Pynenburg en Weltevrede onlangs hebben horen langskomen. In het kort: als je een bruiloft organiseert, kun je die volledig naar jouw hand zetten. Van de locatie, tot de hapjes en de fotograaf. Als een dierbare overlijdt, komt echter de kille multomap op tafel van de begrafenisondernemer van om de hoek. Dat kan en moet persoonlijker dacht het duo.

Daarom bedachten zij Uitvaardigheid, waarmee zij de ‘Booking.com voor de laatste reis’ willen worden. Een idee waar de ambitie van af spat. Vol ondernemerszin begonnen Pynenburg en Weltevrede dan ook aan het ondernemersavontuur.

Lees ook: Duo schudt uitvaartbranche op met ‘Booking.com voor de allerlaatste reis’

Hulp van Koen Thijssen (Bloomon en Insify)

Uit de gesprekken die het duo voerde met potentiële klanten kwam echter geen duidelijk probleem naar voren. Het leek er sterk op dat men de huidige gang van zaken rond een uitvaart eigenlijk wel prima vindt. Was dit het einde van hun droom?

Gelukkig was daar Koen Thijssen. Hij was een van de oprichters van bloemenservice Bloomon en staat sinds 2020 aan het roer van de disruptieve verzekeraar Insify. Tot tweemaal toe heeft hij bewezen een gesloten markt open te kunnen breken en daarmee is hij de uitgelezen kandidaat om Pynenburg en Weltevrede uit het slop te trekken.

Lees ook: Thee bij het diner? Wel als het aan deze theesommelier ligt

‘Geloof je hier echt in?’

Zijn eerste vraag luidt dan ook meteen: ‘Geloof je hier echt in en wil je Uitvaardigheid echt van de grond krijgen?’. Thijssen vervolgt: ,,Als je deze vragen met ‘ja’ beantwoordt, heeft dat consequenties. Dan moet je alles wat je verder doet laten vallen en dag en nacht bezig zijn met deze vraag: ‘wat moet ik gedaan krijgen om die eerste paar klanten te helpen?’. Als dat gelukt is, ben je live met je bedrijf.”

Benieuwd naar het hele gesprek en alle ondernemerstips van Thijssen? Luister dan naar de nieuwe aflevering van Droomstart in jouw favoriete podcastapp.


Luister via Spotify
Luister via Apple Podcasts
Luister via Google Podcasts

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang dagelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Droomstart

Tweede pitch Droomstart: gaat de jury voor slimme fintech-startup of voor horecatrend?

Het tweede Droomstart-seizoen is begonnen! In de tweede aflevering van onze podcastserie over startende ondernemers bindt Junior Lugte van The Kitchen Dojo de strijd aan met Jeffrey van Dam van FinBuddy. Welke pitch overtuigt de vakjury?

Details
Selfmade in Holland

Selfmade in Holland: Sharon Hilgers slaat een groenere weg in met My Jewellery

Volgend jaar staat voor Sharon Hilgers in het teken van grote veranderingen. Op zakelijk én persoonlijk vlak. Team Selfmade in Holland reist af naar Den Bosch. Het gesprek tussen Roelof Hemmen en Sharon vindt plaats in de kleurrijke showroom van My Jewellery. Sharon: ,,Voor het eerst gaan we met ons merk een ander verhaal vertellen. Dat past bij de nieuwe weg die we inslaan.” Ze heeft al fors geïnvesteerd in verduurzaming en vanaf 2023 worden de plannen uitgerold. Haar rol als meewerkend voorvrouw ziet ze steeds meer veranderen.

Details
Droomstart

Wie gaat er door na eerste Droomstart-pitch: De Groene Schoonmaakwinkel of Food for Skin?

Het tweede Droomstart-seizoen begint! De eerste twee kandidaten plaatsen met hun businessmodel duurzaamheid in de hoofdrol. Gaat de vakjury voor De Groene Schoonmaakwinkel van Mara Broeren of de 100 procent vegan huidverzorgingslijn Food for Skin van de ondernemende zussen Angela en Cathy Ursem?

Details
De Jonge Ondernemer

Sieradenmerk van Nina en Sterre (17) groeit met TikTok en influencers

Het is een cliché, maar ook voor Sterre Willemsen (17) en Nina van Eijk (17) geldt: een hobby is nu serieuze business geworden. De tieners zijn eigenaar van een succesvolle onderneming met in de glinsterende hoofdrol de sieradenlijn Menthe Jewel. Maar is alles wel goud wat er blinkt? Is ondernemen net zo glamorous als de producten die het duo op de markt brengt? Daar komen we achter in deze eerste De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Hoe Mark Vletter met werkplezier en vriendschap Voys tot grote hoogte stuwt

Iedereen een gelijkwaardige stem. Dat is het verbindende verhaal van Voys. Het zit niet alleen in de techniek die ze leveren, maar ook in de manier waarop 'dat rare cluppie' met hun klanten en collega’s omgaat en wat ze in de wereld willen verwezenlijken, vertelt 'chef leuk werk en founder' Mark Vletter aan gastheer Cor Hospes in de podcastserie Hart voor Zaken.

Details
Selfmade in Holland

Waarom Rochdi Darrazi met Boldking binnen 7 jaar de nummer 1 van Europa is

Selfmade zijn. Volgens Rochdi Darrazi (41) kun je dat ontwikkelen. De Boldking-founder stelt dat 'iedereen die zijn levensomstandigheden blijvend weet te verbeteren selfmade is'. Ondernemerschap is een middel om dat doel te bereiken. Het is de weg die hij zelf heeft afgelegd, de manier waarop hij een succesvol merk en een fortuinlijk leven bouwde.

Details