Podcast Droomstart
Koen Thijssen (ex-Bloomon, nu Insify) helpt startende ondernemers uit slop
Sparren met een top-ondernemer, welke starter droomt daar nou niet van? Voor Frank Pynenburg en Nelleke Weltevrede werd dit werkelijkheid toen zij in podcastserie Droomstart werden gekoppeld aan Koen Thijssen. Hij moest hen van het dode spoor af helpen.

Foto: Insify
Als je de podcastserie Droomstart volgt, zul je het idee van Pynenburg en Weltevrede onlangs hebben horen langskomen. In het kort: als je een bruiloft organiseert, kun je die volledig naar jouw hand zetten. Van de locatie, tot de hapjes en de fotograaf. Als een dierbare overlijdt, komt echter de kille multomap op tafel van de begrafenisondernemer van om de hoek. Dat kan en moet persoonlijker dacht het duo.
Daarom bedachten zij Uitvaardigheid, waarmee zij de ‘Booking.com voor de laatste reis’ willen worden. Een idee waar de ambitie van af spat. Vol ondernemerszin begonnen Pynenburg en Weltevrede dan ook aan het ondernemersavontuur.
Lees ook: Duo schudt uitvaartbranche op met ‘Booking.com voor de allerlaatste reis’
Hulp van Koen Thijssen (Bloomon en Insify)
Uit de gesprekken die het duo voerde met potentiële klanten kwam echter geen duidelijk probleem naar voren. Het leek er sterk op dat men de huidige gang van zaken rond een uitvaart eigenlijk wel prima vindt. Was dit het einde van hun droom?
Gelukkig was daar Koen Thijssen. Hij was een van de oprichters van bloemenservice Bloomon en staat sinds 2020 aan het roer van de disruptieve verzekeraar Insify. Tot tweemaal toe heeft hij bewezen een gesloten markt open te kunnen breken en daarmee is hij de uitgelezen kandidaat om Pynenburg en Weltevrede uit het slop te trekken.
Lees ook: Thee bij het diner? Wel als het aan deze theesommelier ligt
‘Geloof je hier echt in?’
Zijn eerste vraag luidt dan ook meteen: ‘Geloof je hier echt in en wil je Uitvaardigheid echt van de grond krijgen?’. Thijssen vervolgt: ,,Als je deze vragen met ‘ja’ beantwoordt, heeft dat consequenties. Dan moet je alles wat je verder doet laten vallen en dag en nacht bezig zijn met deze vraag: ‘wat moet ik gedaan krijgen om die eerste paar klanten te helpen?’. Als dat gelukt is, ben je live met je bedrijf.”
Benieuwd naar het hele gesprek en alle ondernemerstips van Thijssen? Luister dan naar de nieuwe aflevering van Droomstart in jouw favoriete podcastapp.
![]() | ![]() | ![]() |