Nieuws Groei
Media.Monks winnaar Gouden Groeier Award Top 250 Groeibedrijven
Media.Monks is voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot de Gouden Groeier en is daarmee het snelstgroeiende bedrijf van Nederland in 2022. Het Hilversumse mediabedrijf werd gekroond op het Top 250 Groeibedrijven Event in het AFAS Theater in Leusden, een initiatief van Erasmus Centre for Entrepreneurship en nlgroeit.

De winnaars-foto met Kees de Jong (nlgroeit), Jonge Groeier Krik Gunning (Fourthline), Gouden Groeier Victor Knaap (Media.Monks), Vrouwelijke Groeier Sonja Meijerink (Typeqast), Impactvolle Groeier Maarten Bosch (Mosa Meat) en justin Jansen (Erasmus Centre for Entrepreneurship). Foto: Michelle Muus.
Victor Knaap (CEO Media.Monks) nam digitaal de prestigieuze award in ontvangst in een zaal vol collega groeiondernemers. Media.Monks groeide de laatste drie jaar gemiddeld met 80 procent en creëerde meer dan 4.000 nieuwe banen (in FTE).
Knaap was blij verrast met deze winst: “Afgelopen jaar was voor ons echt het lastigste jaar tot nu toe – het was echt intens voor ons. Wij hadden dit nog nooit meegemaakt. […] Maar anders dan de beurskoersen doen vermoeden, gaat het goed met onze groei en hebben we dit jaar weer veel mensen aangenomen.”
... terug naar vorig jaar: Media.Monks snelste groeier van Nederland: winnaar Top250 Groeibedrijven 2021
Gouden Groeier Media.Monks beklimt wederom hoogste trede
Ondanks de uitdagingen door de pandemie wist Media.Monks de razendsnelle groei te handhaven en heeft inmiddels meer dan 8.000 mensen wereldwijd in dienst. Het van oorsprong Hilversumse mediaproductiebedrijf heeft kantoren in Amsterdam, Londen, Stockholm, Dubai, New York, Los Angeles, Singapore en werkt samen met nationale en internationale reclamebureaus aan digitale projecten voor toonaangevende merken. Het mediabedrijf weet betalingspionier Mollie en bijlesspecialist StudyWorks achter zich te houden.
Naast de uitreiking van de Gouden Groeier werden er drie andere toonaangevende groeibedrijven bekroond met een award. Speciale onderscheidingen waren er voor Mosa Meat (Impactvolle Groeier), Typeqast (Vrouwelijke Groeier) en Fourthline (Jonge Groeier). Meer informatie hierover staat in het persbericht dat eerder is uitgestuurd.