Innovatie

Ubble.nl: Met plezier een occasion zoeken

beeld deondernemer
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Ubble.nl wil anders zijn dan de huidige websites voor occasions, zoals AutoScout24, AutoTrack, Gaspedaal en Marktplaats. Juul: "We willen het zoeken naar tweedehandsauto’s makkelijker maken. Vooral voor mensen met weinig kennis van auto’s. Zij willen niet overladen worden met het enorme aanbod op al die sites."

Top 10

De naam Ubble is gekozen, omdat die internationaal voor meerdere doelen toepasbaar is en er een werkwoord van te maken valt. Het bedrijf werkt met een simpele wensenlijst met daarop eenvoudige vragen en aan te klikken icoontjes. "Een sedan noemen wij een auto met een kont", zegt Juul. Via een algoritme en uitgebreide database wordt vervolgens de wens van de mogelijke autokoper in kaart gebracht en een top 10 van meest passende auto’s gepresenteerd.

Lees verder onder de advertentie

Markt

Volgens Mark en Juul is de aanschaf van een auto een van de grootste consumentenaankopen. Mark: "Wij hopen dat straks zo’n 10 procent van de consumenten onze site gebruikt om een geschikte auto te vinden." De markt is groot genoeg. Maandelijks worden er zo’n 150.000 auto’s verkocht, via internet en dealers.

Ondernemerslift+

Lees verder onder de advertentie

Ubble.nl, dat een starterslening kreeg van Ondernemerslift+, heeft inmiddels een lange en uitgebreide testfase achter de rug. De recente ontwikkelingen zijn veelbelovend, aldus de initiatiefnemers.

Marketing

Het bedrijf is al in gesprek met investeerders om (internationale) groei te realiseren. "Met name marketing en techniek zijn daarbij belangrijk. Niet voor niets halen we een eigen techneut in huis”, vertelt Juul. Inmiddels werken er vijf mensen voor Ubble.

Lees verder onder de advertentie

Frustrerend

Met het groeiende aantal gebruikers, wordt er langzamerhand ook meer geld verdiend. Voor de consument is het laten samenstellen van de top 10 van geschikte occasions gratis. De duizenden aangesloten autobedrijven en dealers betalen voor hun aanbod een vergoeding. "Onderzoek leert dat consumenten er gemiddeld drie maanden over doen om een occasion te kopen. Zo'n 90 procent van de zoektochten start tegenwoordig op internet. Mensen gaan niet meer zo snel naar een autodealer. Maar dat gigantische aanbod op internet is frustrerend en onoverzichtelijk. Wij willen dat eenvoudiger en veel gebruiksvriendelijker maken."