Aangeboden door KVK

Podcast

Ondernemers WeMaron en Buku: zo win je de publieksprijs KVK Innovatie Top 100

Donderdag 21 januari maakt KVK, tijdens een grootse innovatieshow, de winnaar van de 15e KVK Innovatie Top 100 2020 bekend. Sinds twee jaar is er ook een publieksprijs, in 2018 gewonnen door WeMaron, het jaar daarna door Buku. In deze podcast spreken we de ondernemers achter beide winnende bedrijven: Jeff van der Laan, cfo van Buku, en Ronny Hendrix, ceo van WeMaron.

Buku KV Ktop100 publieksprijs

Van onze redactie 11 januari 2021

Technologie kan steeds beter ingezet worden om mensen te ondersteunen in het echte leven, om de missie van WeMaron te benoemen. Ceo Ronny Hendrix vertelt in de podcast over onder meer hun applicaties waarmee mensen weer kunnen deelnemen aan de maatschappij en natuurlijk over Bob de Bot, waarbij in 2018 de KVK Innovatie Top 100 publieksprijs werd gewonnen.

De Spotify van de studieboeken, dat is Buku, het succesvolle bedrijf dat studieboeken streamt, ook in Suriname, Namibië, Malawi en het Caribisch gebied. Cfo en mede-oprichter Jeff van der Laan vertelt over zijn online platform en de educatieve impact, dat in 2019 zeker een rol heeft gespeeld in het winnen van de publieksprijs.

Lees ook: Prominenten KVK Innovatie Top 100: ‘Durf te investeren en risico te nemen’

Wie dit jaar letterlijk een stem wil hebben in de uitslag van de Publieksprijs van de KVK Innovatie Top 100 van 2020, kan die uitbrengen op www.kvkinnovatietop100.nl, tot en met 15 januari. Op diezelfde website kun je je ook aanmelden om online live de bekendmaking van alle winnaars mee te maken.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Sleutel tot Succes

Het lange shirts-succes van Girav: 'Voor acht miljard mensen waren er vijf kledingmaten. Da's heel raar toch?"

Hoe de kredietcrisis, ontslagrondes, een romantische ontmoeting en gezonde dosis eigenwijsheid resulteerden in dé oplossing voor een stevig gat in de kledingmarkt: Girav. Met een V. Shirts in zeventien maten, voor lange mannen.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details
Sleutel tot Succes

A Fish Named Fred, uit Nederland: waarom mannen de vrolijke kleding over de hele wereld het dragen

In de tien jaar dat A Fish Named Fred bestaat werd het van een kledinglijn - kleurrijk, vrolijk, onderscheidend - een internationale lifestyle brand. Verkrijgbaar in meer dan dertig landen, te zien in populaire Amerikaanse tv-series, omarmd door tal van bekende mensen, wereldwijd nu gedragen door veel, héél veel mannen. Hoe hebben Rob Schalker en zijn team dit imperium op weten te bouwen, wat is dus dé Sleutel tot Succes?

Details
De Ondernemer

Eén ondernemer, drie branches: hoe keek dus Ed Bindels naar de persconferentie?

Horeca, retail en clubevents. Ondernemer Ed Bindels is actief in deze drie branches, met Food District Liemès, Amac en Club Basis: hoe keek hij naar de eerste persconferentie Rutte-Kuipers?

Details
De Ondernemer

Dirk Beljaarts (KHN): 'Horeca dicht is weer een politieke beslissing, geen wetenschappelijke'

'Het is een politieke keuze om onze sector gesloten te houden, het is slepen met RIVM-modellen. Het is niet een wetenschappelijke keuze. Dan moet je als kabinet erkennen dat je ons tijdelijk opoffert om de rest van Nederland aan de gang te krijgen." KHN-directeur Dirk Beljaarts spreekt zich uit, in de nieuwe podcast 'Na Rutte en Kuipers'.

Details
Sleutel tot Succes

Sieradentweeling Vedder & Vedder: 'Duizend keer tegen elkaar gezegd: we kappen ermee'

Waar het begon met workshops sieraden maken op vrijgezellenfeesten, moeder-dochter-dagen en in studentenhuizen, staat er zes jaar later een online sieradenimperium. En dat met meer dan 70 werknemers, een eigen atelier, tv-serie en internationale marketingcampagnes. Sieradentweeling Anne en Esther Vedder over hun 'Sleutel tot Succes'.

Details