Aangeboden door KVK

Podcast

Ondernemers WeMaron en Buku: zo win je de publieksprijs KVK Innovatie Top 100

Donderdag 21 januari maakt KVK, tijdens een grootse innovatieshow, de winnaar van de 15e KVK Innovatie Top 100 2020 bekend. Sinds twee jaar is er ook een publieksprijs, in 2018 gewonnen door WeMaron, het jaar daarna door Buku. In deze podcast spreken we de ondernemers achter beide winnende bedrijven: Jeff van der Laan, cfo van Buku, en Ronny Hendrix, ceo van WeMaron.

Buku KV Ktop100 publieksprijs

Van onze redactie 11 januari 2021

Technologie kan steeds beter ingezet worden om mensen te ondersteunen in het echte leven, om de missie van WeMaron te benoemen. Ceo Ronny Hendrix vertelt in de podcast over onder meer hun applicaties waarmee mensen weer kunnen deelnemen aan de maatschappij en natuurlijk over Bob de Bot, waarbij in 2018 de KVK Innovatie Top 100 publieksprijs werd gewonnen.

De Spotify van de studieboeken, dat is Buku, het succesvolle bedrijf dat studieboeken streamt, ook in Suriname, Namibië, Malawi en het Caribisch gebied. Cfo en mede-oprichter Jeff van der Laan vertelt over zijn online platform en de educatieve impact, dat in 2019 zeker een rol heeft gespeeld in het winnen van de publieksprijs.

Lees ook: Prominenten KVK Innovatie Top 100: ‘Durf te investeren en risico te nemen’

Wie dit jaar letterlijk een stem wil hebben in de uitslag van de Publieksprijs van de KVK Innovatie Top 100 van 2020, kan die uitbrengen op www.kvkinnovatietop100.nl, tot en met 15 januari. Op diezelfde website kun je je ook aanmelden om online live de bekendmaking van alle winnaars mee te maken.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details