Aangeboden door KVK

Podcast

Ondernemers WeMaron en Buku: zo win je de publieksprijs KVK Innovatie Top 100

Donderdag 21 januari maakt KVK, tijdens een grootse innovatieshow, de winnaar van de 15e KVK Innovatie Top 100 2020 bekend. Sinds twee jaar is er ook een publieksprijs, in 2018 gewonnen door WeMaron, het jaar daarna door Buku. In deze podcast spreken we de ondernemers achter beide winnende bedrijven: Jeff van der Laan, cfo van Buku, en Ronny Hendrix, ceo van WeMaron.

Van onze redactie 11 januari 2021

Technologie kan steeds beter ingezet worden om mensen te ondersteunen in het echte leven, om de missie van WeMaron te benoemen. Ceo Ronny Hendrix vertelt in de podcast over onder meer hun applicaties waarmee mensen weer kunnen deelnemen aan de maatschappij en natuurlijk over Bob de Bot, waarbij in 2018 de KVK Innovatie Top 100 publieksprijs werd gewonnen.

De Spotify van de studieboeken, dat is Buku, het succesvolle bedrijf dat studieboeken streamt, ook in Suriname, Namibië, Malawi en het Caribisch gebied. Cfo en mede-oprichter Jeff van der Laan vertelt over zijn online platform en de educatieve impact, dat in 2019 zeker een rol heeft gespeeld in het winnen van de publieksprijs.

Lees ook: Prominenten KVK Innovatie Top 100: ‘Durf te investeren en risico te nemen’

Wie dit jaar letterlijk een stem wil hebben in de uitslag van de Publieksprijs van de KVK Innovatie Top 100 van 2020, kan die uitbrengen op www.kvkinnovatietop100.nl, tot en met 15 januari. Op diezelfde website kun je je ook aanmelden om online live de bekendmaking van alle winnaars mee te maken.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Thijs Talks

Lessen van Ivar Camps (Alliance Automotive): ‘Leg elke zakelijke afspraak vast, steeds weer

Nog twee open plekken in het marketingelftal van Thijs van Dijk. Na deze aflevering nog maar één. In de tiende episode van de podcastserie Thijs Talks is Ivar Camps van Alliance Automotive Group Benelux, een bedrijf gespecialiseerd in de distributie en de verkoop van auto-onderdelen en –accessoires, te gast. Op welke plek gaan we de retailmarketingmanager terugzien? Je hoort het in deze podcast! Net als het beste advies waar je mee aan de slag kan.

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
Broodje Verhaal

Waarom storytelling ook bij Ellyne Biermans' Reflower werkt

Storytelling-expert Cor Hospes in gesprek met Ellyne Bierman die de 'duurzame bloemenbieb' Reflower startte. Het is een platform om blijvende bloemen te delen, ook wel een abonnement op kunstbloemen. Maar: waarom? Houden ook kunstbloemen van mensen - en andersom? Jazeker. En dus: wat is het verhaal van Ellyne? Luister mee.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details