Nieuws Marketing

Blogtop 5: Vol verwachting klopt mijn hart

"Verwachtingen. Wat is het toch mooi als ze overtroffen worden, maar wat kan de domper groot zijn als ze niet worden waargemaakt. Als ondernemer is het belangrijk om scherp te zijn op de verwachtingen van je klanten", schreef Raoul Rossou op DeOndernemer.nl. Hij scoorde er de best gelezen blog van afgelopen week mee. De volledige blogtop 5 volgt hieronder.

De Ondernemer 29 april 2016

Volverwachting

1. Raoul Rossou - Vol verwachting klopt mijn hartIk spreek vooraf heel duidelijk af wat ik van de klant verwacht (aan tijd, geld, inzet, motivatie) en ik geef duidelijk aan wat een klant van mij kan verwachten. Daarna vraag ik aan de klant om hetzelfde in zijn eigen woorden te formuleren, vanuit zijn eigen standpunt. Dan gaan we vervolgens eerst werken aan het afstemmen van elkaars verwachtingen. 2. Saskia Maarse - Dat zijn nou eenmaal de regelsTijdens de vele interviews die ik de afgelopen jaren voerde met ondernemers en managers uit verschillende landen en culturen bleek dat zij twee specifieke Nederlandse kenmerken vaak als storend ervaren: onze vele regels en ons veelvuldige overleggen. Beide belemmeren de creativiteit en ze vreten tijd.3. Roemer Mol - Mobiel betalen en bestellen, gemak of veiligheid?Tien jaar geleden hadden we niet kunnen bevroeden dat de mobiele telefoon zo’n impact zou hebben op innovatie op het gebied van bestellen en betalen. Bestellen en betalen willen klanten tegenwoordig anywhere, anytime en op het device van hun keuze. 4. Lisanne Floris - Beschik jij al over effectuation-intelligence?Je bent ondernemer. Je houdt rekening met afnemers, je eigen medewerkers en economische- en wetsveranderingen. Een kleine greep uit de dagelijkse zorgen van een leidinggevende. Bij dit soort situaties is het handig om na te denken over 'effectuation'.5. Sofie van der Meer - Personal branding: worden we een merk?Personal branding is het proces van het ontwikkelen van het beoogde imago tot een merk. Met als belangrijkste doelstelling het verbeteren van de reputatie. Een bekend voorbeeld van professionele personal branding is de inzet van beroemde Nederlanders die hun naam gebruiken als merk. Denk aan Sonja Bakker, Herman den Blijker of Robert Schoemacher. De bekendheid van de naam wordt ingezet voor de verkoop van een product of dienst.