Podcast
Zo wil Country Director Ben Bijnens Coca-Cola klaarmaken voor deze tijd
We kennen Coca-Cola misschien als het klassiek geworden frisdrankbedrijf met een niet zo duurzame reputatie, maar onder de nieuwe ceo Ben Bijnens moet dit veranderen. In de podcast van De Ondernemer vertelt Bijnens over de start van een recycle-campagne, de rebranding van Coca-Cola en goed leiderschap.

Bijnens is nu sinds een jaar country director van Coca-Cola Nederland. Hoewel hij ceo is van een enorm internationaal bedrijf, vertelt hij dat er bij Coca-Cola ook veel ruimte is voor ondernemerschap. Bijnens wil dan ook een aantal belangrijke ontwikkelingen in werking zetten.
Uitbreiden assortiment
De ondernemer vertelt dat hij het bedrijf klaar wil maken voor deze tijd. Coca-Cola moet duurzamer en gezonder worden, maar ook zijn assortiment gaan uitbreiden. Die ontwikkelingen begonnen al met de introductie van Fuze tea, waarmee Coca-Cola weer een nieuwe doelgroep aansprak. Maar het blijft niet bij frisdrank, zo vertelt Bijnens dat er misschien ook ontbijtdrankjes (bijvoorbeeld Coca-koffie) komen.
Lees ook: Zo kiest Coca-Colabaas Jaap Wassink zijn personeel
Ook vertelt de directeur waar je als ceo van zo’n enorm bedrijf aan moet voldoen, en hoe je zorgt voor een goed personeelsbeleid. Laagdrempeligheid, vertrouwen, maar ook flexibiliteit is volgens hem belangrijk. ,,Je moet een duidelijk kader maken, maar ook veel ruimte voor individualiteit geven. Freedom within a frame,’’ aldus Bijnens.