Podcast

Zo wil Country Director Ben Bijnens Coca-Cola klaarmaken voor deze tijd

We kennen Coca-Cola misschien als het klassiek geworden frisdrankbedrijf met een niet zo duurzame reputatie, maar onder de nieuwe ceo Ben Bijnens moet dit veranderen. In de podcast van De Ondernemer vertelt Bijnens over de start van een recycle-campagne, de rebranding van Coca-Cola en goed leiderschap.

Presentatie podcast: Anna Neeltje de Boer 20 augustus 2019

Bijnens is nu sinds een jaar country director van Coca-Cola Nederland. Hoewel hij ceo is van een enorm internationaal bedrijf, vertelt hij dat er bij Coca-Cola ook veel ruimte is voor ondernemerschap. Bijnens wil dan ook een aantal belangrijke ontwikkelingen in werking zetten.

Uitbreiden assortiment

De ondernemer vertelt dat hij het bedrijf klaar wil maken voor deze tijd. Coca-Cola moet duurzamer en gezonder worden, maar ook zijn assortiment gaan uitbreiden. Die ontwikkelingen begonnen al met de introductie van Fuze tea, waarmee Coca-Cola weer een nieuwe doelgroep aansprak. Maar het blijft niet bij frisdrank, zo vertelt Bijnens dat er misschien ook ontbijtdrankjes (bijvoorbeeld Coca-koffie) komen.

Lees ook: Zo kiest Coca-Colabaas Jaap Wassink zijn personeel

Ook vertelt de directeur waar je als ceo van zo’n enorm bedrijf aan moet voldoen, en hoe je zorgt voor een goed personeelsbeleid. Laagdrempeligheid, vertrouwen, maar ook flexibiliteit is volgens hem belangrijk. ,,Je moet een duidelijk kader maken, maar ook veel ruimte voor individualiteit geven. Freedom within a frame,’’ aldus Bijnens.

Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details