Podcast

Zo wil Country Director Ben Bijnens Coca-Cola klaarmaken voor deze tijd

We kennen Coca-Cola misschien als het klassiek geworden frisdrankbedrijf met een niet zo duurzame reputatie, maar onder de nieuwe ceo Ben Bijnens moet dit veranderen. In de podcast van De Ondernemer vertelt Bijnens over de start van een recycle-campagne, de rebranding van Coca-Cola en goed leiderschap.

Ben bijnens coca cola ondernemer

Presentatie podcast: Anna Neeltje de Boer 20 augustus 2019

Bijnens is nu sinds een jaar country director van Coca-Cola Nederland. Hoewel hij ceo is van een enorm internationaal bedrijf, vertelt hij dat er bij Coca-Cola ook veel ruimte is voor ondernemerschap. Bijnens wil dan ook een aantal belangrijke ontwikkelingen in werking zetten.

Uitbreiden assortiment

De ondernemer vertelt dat hij het bedrijf klaar wil maken voor deze tijd. Coca-Cola moet duurzamer en gezonder worden, maar ook zijn assortiment gaan uitbreiden. Die ontwikkelingen begonnen al met de introductie van Fuze tea, waarmee Coca-Cola weer een nieuwe doelgroep aansprak. Maar het blijft niet bij frisdrank, zo vertelt Bijnens dat er misschien ook ontbijtdrankjes (bijvoorbeeld Coca-koffie) komen.

Lees ook: Zo kiest Coca-Colabaas Jaap Wassink zijn personeel

Ook vertelt de directeur waar je als ceo van zo’n enorm bedrijf aan moet voldoen, en hoe je zorgt voor een goed personeelsbeleid. Laagdrempeligheid, vertrouwen, maar ook flexibiliteit is volgens hem belangrijk. ,,Je moet een duidelijk kader maken, maar ook veel ruimte voor individualiteit geven. Freedom within a frame,’’ aldus Bijnens.

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details