Podcast

Zo wil Country Director Ben Bijnens Coca-Cola klaarmaken voor deze tijd

We kennen Coca-Cola misschien als het klassiek geworden frisdrankbedrijf met een niet zo duurzame reputatie, maar onder de nieuwe ceo Ben Bijnens moet dit veranderen. In de podcast van De Ondernemer vertelt Bijnens over de start van een recycle-campagne, de rebranding van Coca-Cola en goed leiderschap.

Ben bijnens coca cola ondernemer

Presentatie podcast: Anna Neeltje de Boer 20 augustus 2019

Bijnens is nu sinds een jaar country director van Coca-Cola Nederland. Hoewel hij ceo is van een enorm internationaal bedrijf, vertelt hij dat er bij Coca-Cola ook veel ruimte is voor ondernemerschap. Bijnens wil dan ook een aantal belangrijke ontwikkelingen in werking zetten.

Uitbreiden assortiment

De ondernemer vertelt dat hij het bedrijf klaar wil maken voor deze tijd. Coca-Cola moet duurzamer en gezonder worden, maar ook zijn assortiment gaan uitbreiden. Die ontwikkelingen begonnen al met de introductie van Fuze tea, waarmee Coca-Cola weer een nieuwe doelgroep aansprak. Maar het blijft niet bij frisdrank, zo vertelt Bijnens dat er misschien ook ontbijtdrankjes (bijvoorbeeld Coca-koffie) komen.

Lees ook: Zo kiest Coca-Colabaas Jaap Wassink zijn personeel

Ook vertelt de directeur waar je als ceo van zo’n enorm bedrijf aan moet voldoen, en hoe je zorgt voor een goed personeelsbeleid. Laagdrempeligheid, vertrouwen, maar ook flexibiliteit is volgens hem belangrijk. ,,Je moet een duidelijk kader maken, maar ook veel ruimte voor individualiteit geven. Freedom within a frame,’’ aldus Bijnens.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details