Nieuws Marketing
COCO Hairstudio Almelo viert 25-jarig bestaan
COCO Hairstudio bestaat volgende maand 25 jaar. In tweeënhalf decennium is er qua haarmode veel veranderd, maar de kapsalon van eigenaresse Nicole Blömer-Grobben onderscheidt zich nog altijd met dezelfde missie. ,,Klanten moeten zich hun mooiste zelf voelen als ze het pand verlaten'', zegt de 50-jarige Almelose.

Het begon allemaal op 14 januari 1992 aan de Bornerbroekse-straat. "Met m'n toenmalige compagnon en vriendin Corina. Daaruit ontstond ook de naam COCO: Corina en Nicole. Zij wilde al heel lang voor zichzelf beginnen. Via een makelaar liepen we tegen het pand aan en in een mum van tijd waren we begonnen. Het liep ook direct al storm, met z'n tweeën gingen we tot 's avonds laat door", vertelt Blömer. "En al snel hadden we een team van vijf mensen. Uiteindelijk stopte zij na drieënhalf jaar vanwege ziekte en ben ik met de zaak verder gegaan.''
'Schoonheid is maakbaar'In een tijd dat Almelo slechts de helft van het bestand aan kapperszaken kende en de meeste kappers nog in een wit schort werkten, onderscheidde COCO zich. Met zwarte kleding, passende handdoeken en een hippe zaak zorgde het bedrijf voor een nieuwe benadering: klanten moesten zich mooi en sexy voelen. "En dat doen we nu nog steeds", zegt Blömer. "Vroeger keken mensen naar wat er aan haar op de grond lag, tegenwoordig gaat het erom wat er nog op het hoofd zit! In de afgelopen decennia zie je dat het perspectief is veranderd, dat schoonheid maakbaar is."
Amsterdam Fashion WeekIn de afgelopen 25 jaar volgden vele hoogtepunten en won COCO diverse awards. Maar één evenement springt er bovenuit. ,,Afgelopen jaar werden we gevraagd om mee te doen op de Amsterdam Fashion Week, waar we de modellen hebben verzorgd. Dat was wel een kroon op ons werk'', vertelt Blömer.
Ook de bijzondere sponsordeal met Esmée Schreurs, die in april The Voice Kids won, maakt haar trots. ,,Toen ze won, hebben we contact gehad en vroegen we of ze het leuk vond als wij haar gingen sponsoren. Dat vond ze geweldig. Inmiddels verzorgen wij voor elk optreden haar haar.''
BorrelOp 14 januari verzorgt COCO een borrel voor klanten. Eventuele giften worden door Blömer geschonken aan Stichting Bondo Kids, dat zich in Kenia inzet voor de revalidatie van kinderen en jongeren.
Foto: Emiel Muijderman