Podcast Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Presentatie: Michel Ariëns en Patrick Wessels 18 augustus 2021

In de eerste Aandachtstrekkers starten Ariëns en Wessels hun podcast met het onderwerp keuzestress. Waarom eigenlijk zo’n verlanglijstje dat je als consument kan invullen op bijvoorbeeld bol.com? Wat is de zin en de onzin van zo’n lijstje, wordt de klant er wijzer van of juist niet. En hoe pakt Amazon het aan? De Amerikaanse online gigant heeft een enorm ecosysteem gebouwd om mensen in dat systeem te krijgen in een abonnementsvorm? Wat kan een ondernemer daar van leren? Is het interessant vanuit het business-aspect?

De hosts bespreken of een abonnementsvorm überhaupt kan werken met al die zuinige Nederlanders als doelgroep? Hoe verdien je de marketingkosten terug? Voordeel bij een abonnement is dat je consument maar een keer hoeft te acquireren, hij of zij blijft voor een langere tijd jouw klant. Dat klinkt als een groot voordeel voor jou als ondernemer. Maar is dat eigenlijk ook zo, vragen Ariëns en Wessels zich hardop af.

'Belangrijk: de klant moet de pijn van het betalen voor een product of dienst zo weinig mogelijk voelen. Ook in abonnementsvorm'

Elke week een bos bloemen: zit jouw klant daar steeds op te wachten?

Belangrijk: de klant moet de pijn van het betalen voor een product of dienst zo weinig mogelijk voelen. Ook in abonnementsvorm. Krijg je elke week een bos bloemen, maar je ziet er niet steeds op te wachten, dan voel je de pijn nog steeds, menen de gastheren in deze podcast. Hoe haal je zo’n negatieve ervaring bij je klant weg? Heeft hij elke week een nieuw boeket nodig? Of kan en mag het minder vaak? En hoe zit het met maaltijdboxen? Want koken doen we als het goed is allemaal minstens een paar keer per week. Denk als ondernemer dus goed na over je abonnementsmodel. Tips hoor je in deze Aandachtstrekkers.

Meer gaan we niet verklappen, maar de heren Ariëns en Wessels bieden jou als ondernemer (en als consument) nog veel meer weetjes, tips, tricks en nieuwe inzichten op het vlak van ondernemen in de vorm van een abonnementsmodel.

Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details