Nieuws Marketing

Do Company: Voor iedereen een eigen butler

Wie geen zin meer heeft in kleding strijken, boodschappen doen, de hond uitlaten of het vuilnis wegbrengen, heeft geluk. Het 'butlerteam' van het nieuwe Rotterdamse bedrijf Do Company denkt met deze klusjes een gouden concept in handen te hebben, schrijft het AD.

Maurice de Zeeuw 19 april 2016

Butleroosthoekdocompanyrotterdam

,,Ik ben 8 maanden stewardess geweest,'' zegt de 23-jarige onderneemster Carlijn Oosthoek. Zij staat samen met haar moeder Judith aan het hoofd van het bedrijf. ,,Daar heb ik dat hoffelijke geleerd. Hiermee geven we mensen hun vrije tijd terug. Ik denk dat er zeker markt is voor een oproepbutler.'' Dat kunnen kleine werkzaamheden zijn, zoals de auto wassen, of schoenen poetsen, maar ook het organiseren van een feest of het inhuren van een personal trainer. Dat doen de mensen van Do Company niet allemaal zelf. ,,We hebben een flink netwerk van tuinmannen, oppassers, schoonmakers en verhuizers. Wij koppelen de juiste personen aan onze klanten. Maar sommige klusjes doen we wel zelf.'' Dit alles in een gezellig vest met logo.

KrachtontbijtjeCarlijn: ,,De opdrachten lopen ontzettend uiteen. We hebben met kerst voor een hoop kerstbomen gezorgd: kopen, optuigen, alles regelden we. Met Valentijnsdag bloemen, met Pasen paaseieren en paasbroden en met de marathon hebben we voor wat mensen een 'krachtontbijtje' gemaakt. Met oud en nieuw hebben wij 500 oliebollen gehaald bij de beste oliebollenbakker van Rotterdam. Daar hebben we meer dan 4 uur voor in de rij gestaan.''

De start-up biedt werk aan vier mensen. Do Company komt in actie via een maandabonnement (22,50 euro per week), waarin 1 of 2 keer per week een time saver langskomt, of op afroepbasis (8,50 euro per service). Inmiddels bedient het bedrijf zo'n 70 klanten. Carlijn: ,,We hopen dat alles op rolletjes blijft lopen.''