Podcast Aandachtstrekkers

Een snelle, mooie en betrouwbare website? Zorg voor een optimaal halo-effect

Ook in dit nieuwe jaar werpen Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels regelmatig hun licht op alles dat met (neuro-)marketing te maken heeft. In 2022 gaat het duo gestaag door met hun uiterst informatieve en amusante podcastserie. In deze aflevering: hoe maak je jouw website als ondernemer zo betrouwbaar mogelijk en laat je de consument steeds weer met een goed gevoel op de site terugkomen?

Presentatie: Michel Ariëns en Patrick Wessels 6 januari 2022

Online marketing-expert Michel Ariëns kijkt graag en regelmatig naar het YouTube-programma BOOS van Tim Hofman. Steeds weer ziet hij er mensen die zich 'genaaid' voelen door een online aanbieder van producten of diensten. ,,En steeds verbaas ik mij er weer over dat mensen trappen in valkuilen. Denk aan dropshippers die zeggen dat ze iets in een dag leveren en de consument vervolgens zestien weken op een bestelling laten wachten. En al die websites zien er zeer strak uit.''

Kortom, sommige websites zien er uit als een 'drugsdealer onder een brug'. ,,We weten allemaal dat het fout is. Maar meestal is dat niet het geval. Dan is het eigenlijk heel vreemd dat de consument 'maar' moet gaan zoeken naar allerlei reviews'', meent Ariëns. Consumentenpsycholoog Patrick Wessels: ,,Waarom zou je een website die er goed en gelikt uitziet wantrouwen? Die fase ben je op dat moment al voorbij.'' Het draait om het zogenaamde halo-effect. Que? Wessels legt het uit in Aandachtstrekkers. Ook hoe je voor je eigen site het halo-effect versterkt.

''Bekijk ook de concurrende sites. Kijk wat zij doen qua design, tools en vindbaarheid. Het is belangrijk in de gaten te houden wat er om je heen gebeurt en wat de klanten doen''

Patrick Wessels, consumentenpsycholoog

Ingehaald door jongens met een net iets snellere site en een betere lik verf

Hoe zorg je er pas echt voor dat jouw website er niet alleen mooi - en volgens velen dus betrouwbaar - uitziet, maar daadwerkelijk betrouwbaar is? Hoe weet de bezoeker van de site het? De presentatoren van de podcast halen enkele voorbeelden uit de praktijk aan. ,,Weet je, heel veel ondernemers hebben superhard gewerkt aan een mooie website. Plus een goed SEO-bereik door de jaren heen opgebouwd. Toch worden ze ingehaald door jongens met een net iets snellere site en een betere lik verf en nieuwere tools'', vertelt Ariëns.

Wessels: ,,Google eens je eigen product. Zonder op de merknaam te zoeken. En kijk waar jouw site staat ten opzichte van de concurrentie. Bekijk ook de concurrende sites. Kijk wat zij doen qua design, tools en vindbaarheid. Het is belangrijk in de gaten te houden wat er om je heen gebeurt en wat de klanten doen. Steeds weer.'' Nog meer niet te missen tips en adviezen voor een optimale, veel gevonden en betrouwbare website? Ook in dit nieuwe jaar hebben de Aandachtstrekkers ze weer in overvloed. Vertrouw ons maar...

Lees ook: Herd mentality: waarom Bitcoin, vegan en alcoholvrij bier nu wel cool zijn

AANDACHTSTREKKERS

In de podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog koppelen dat aan de psychologie van de klant. En adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen.

Via deze link kun je ook eerdere afleveringen beluisteren.

Vanaf vandaag altijd op de hoogte met het laatste nieuws voor ondernemers. Rond lunchtijd in je mailbox!

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Sleutel tot Succes

Van shoarmazaak naar vakantiereizen, hotels en vliegtuigen: zo groeide Atilay Uslu met Corendon

Ook de vierde aflevering van de podcastserie Sleutel tot Succes is er eentje die je niet mag missen. Neem een blik achter de schermen van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven van ons land. Na Michiel Muller van Picnic, Taco Carlier van VanMoof en Henk Jan Beltman van Tony's Chocolonely is de hoofdrol nu voor de topman van Corendon: Atilay Uslu.

Details
De Ondernemer

Angelique Kunst over Dossier Sanderink: ‘Bij iedere onthulling denk ik: het kan dus nóg erger’

Het heeft veel weg van een soap. Sterker nog: misschien ís het wel een soap. De onthullingen in de zaak Gerard Sanderink volgen elkaar in rap tempo op. Dat ziet ook Angelique Kunst, die namens Tubantia bovenop de zaak zit. „Bij iedere onthulling denk ik: het kan dus nóg erger.”

Details
Sleutel tot Succes

Tony's - Henk Jan - Chocolonely: 'Sta op. Probeer. Zorg dat je trots kan zijn'

Luister mee en neem een niet te willen missen blik achter de schermen van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven van ons land, bij monde van de topondernemers zelf. Na Michiel Muller (Picnic) en Taco Carlier (VanMoof) is de hoofdrol in deze aflevering van de podcastserie Sleutel tot Succes voor Henk Jan Beltman, de man die van de bijna slaafvrije Tony's Chocolonely-chocolade een wereldhit maakte.

Details
De Ondernemer

Jouw merk ook echt merkwaardig? Strateeg Niels Vrijhoeven vertelt hoe

Te gast in de podcastserie Namarama van host Floris Hülsmann is ditmaal Niels Vrijhoeven. Hij is freelance strateeg en heeft een zeer breed en interessant carrièrepad afgelegd. De reclamewereld is zijn basis, maar Vrijhoeven was ook nauw betrokken bij de oprichting van de aandelenapp BUX. Met die ervaring weet de strateeg alles over het 'merkwaardig krijgen van jouw merk'. Laat je inspireren en wie weet helpt het je verder als ondernemer.

Details
Aandachtstrekkers

Flitsbezorging: zo speel je als ondernemer in op bezorging in 10 minuten

Hoe zijn we eigenlijk beland van het wekelijkse rondje boodschappen in de supermarkt, naar thuisbezorging binnen tien minuten? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hebben het in deze aflevering van Aandachtstrekkers over flitsbezorging. Welke kant gaan we op, hoe ziet die toekomst eruit en hoe kun je daar als ondernemer op inspelen?

Details
Sleutel tot Succes

Taco Carlier (VanMoof): 'We wilden niet zomaar een bedrijf oprichten, maar een beweging beginnen'

Luister mee en neem een niet te willen missen blik achter de schermen van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven van ons land, bij monde van de topondernemers zelf. Na Michiel Muller van Picnic is het in de podcastserie Sleutel tot Succes de beurt aan Taco Carlier, samen met broer Ties verantwoordelijk voor het wereldwijde succes van VanMoof.

Details