Podcast Aandachtstrekkers

Een snelle, mooie en betrouwbare website? Zorg voor een optimaal halo-effect

Ook in dit nieuwe jaar werpen Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels regelmatig hun licht op alles dat met (neuro-)marketing te maken heeft. In 2022 gaat het duo gestaag door met hun uiterst informatieve en amusante podcastserie. In deze aflevering: hoe maak je jouw website als ondernemer zo betrouwbaar mogelijk en laat je de consument steeds weer met een goed gevoel op de site terugkomen?

Presentatie: Michel Ariëns en Patrick Wessels 6 januari 2022

Online marketing-expert Michel Ariëns kijkt graag en regelmatig naar het YouTube-programma BOOS van Tim Hofman. Steeds weer ziet hij er mensen die zich 'genaaid' voelen door een online aanbieder van producten of diensten. ,,En steeds verbaas ik mij er weer over dat mensen trappen in valkuilen. Denk aan dropshippers die zeggen dat ze iets in een dag leveren en de consument vervolgens zestien weken op een bestelling laten wachten. En al die websites zien er zeer strak uit.''

Kortom, sommige websites zien er uit als een 'drugsdealer onder een brug'. ,,We weten allemaal dat het fout is. Maar meestal is dat niet het geval. Dan is het eigenlijk heel vreemd dat de consument 'maar' moet gaan zoeken naar allerlei reviews'', meent Ariëns. Consumentenpsycholoog Patrick Wessels: ,,Waarom zou je een website die er goed en gelikt uitziet wantrouwen? Die fase ben je op dat moment al voorbij.'' Het draait om het zogenaamde halo-effect. Que? Wessels legt het uit in Aandachtstrekkers. Ook hoe je voor je eigen site het halo-effect versterkt.

''Bekijk ook de concurrende sites. Kijk wat zij doen qua design, tools en vindbaarheid. Het is belangrijk in de gaten te houden wat er om je heen gebeurt en wat de klanten doen''

Patrick Wessels, consumentenpsycholoog

Ingehaald door jongens met een net iets snellere site en een betere lik verf

Hoe zorg je er pas echt voor dat jouw website er niet alleen mooi - en volgens velen dus betrouwbaar - uitziet, maar daadwerkelijk betrouwbaar is? Hoe weet de bezoeker van de site het? De presentatoren van de podcast halen enkele voorbeelden uit de praktijk aan. ,,Weet je, heel veel ondernemers hebben superhard gewerkt aan een mooie website. Plus een goed SEO-bereik door de jaren heen opgebouwd. Toch worden ze ingehaald door jongens met een net iets snellere site en een betere lik verf en nieuwere tools'', vertelt Ariëns.

Wessels: ,,Google eens je eigen product. Zonder op de merknaam te zoeken. En kijk waar jouw site staat ten opzichte van de concurrentie. Bekijk ook de concurrende sites. Kijk wat zij doen qua design, tools en vindbaarheid. Het is belangrijk in de gaten te houden wat er om je heen gebeurt en wat de klanten doen. Steeds weer.'' Nog meer niet te missen tips en adviezen voor een optimale, veel gevonden en betrouwbare website? Ook in dit nieuwe jaar hebben de Aandachtstrekkers ze weer in overvloed. Vertrouw ons maar...

Lees ook: Herd mentality: waarom Bitcoin, vegan en alcoholvrij bier nu wel cool zijn

AANDACHTSTREKKERS

In de podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog koppelen dat aan de psychologie van de klant. En adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen.

Via deze link kun je ook eerdere afleveringen beluisteren.

Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details