Podcast
Evelien de Vries (28) verovert Europese beautymarkt met Styledry
Wat begon als een kleinschalig project met een haarroller, is uitgegroeid tot een succesvol bedrijf met kantoren in Engeland en Nederland. Evelien de Vries, founder van MDV Europe en Styledry was te gast in de radiostudio.

In onze studio op het Mediapark in Hilversum sprak Evelien de Vries met presentatrice Anna Neeltje de Boer over haar ondernemerschap. In het gesprek vertelt ze dat ze voor haar 21ste verjaardag een haarroller kreeg. Het product intrigeerde haar en De Vries trok de stoute schoenen aan. ,,Ik ben naar het hoofdkantoor gegaan en heb geluld als Brugman. Toen de producent vroeg hoe groot de eerste order zou zijn, had ik daar nog niet eens over nagedacht", zegt ze. Uiteindelijk ging ze met een voorraad ten waarde van 2000 Britse pond op pad, op voorwaarde van een betaaltermijn van dertig dagen.
“Bellen, bellen, bellen”, is wat ze de eerste dagen met name deed. Ze had succes met deze vorm van koude acquisitie en van het één kwam het ander. Nu levert ze aan ruim 10.000 winkels in Europa, waaronder de ketens Douglas en Etos.
Lees ook: 7 redenen om een opvallende bedrijfsnaam te willen
Hoe openhartig het gesprek ook is, de jaaromzet houdt De Vries liever voor zich. Wel vertelt ze dat ze kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland heeft. Hier werken ondertussen 16 mensen.
Ontwikkelingen en ambities genoeg bij de jonge entrepreneur. Tot nu toe hield ze zich alleen bezig met de distributie van bestaande producten. Onlangs heeft ze haar eigen D2C haarmerk STYLEDRY gelanceerd. Deze zomer wil ze een kantoor openen in Amsterdam. “Over twee jaar moet Styledry wereldwijd verkrijgbaar zijn.”
De complete aflevering van De Ondernemer kun je terugluisteren via onder meer NewBusinessRadio, Soundcloud, iTunes en Spotify.