Podcast

Evelien de Vries (28) verovert Europese beautymarkt met Styledry

Wat begon als een kleinschalig project met een haarroller, is uitgegroeid tot een succesvol bedrijf met kantoren in Engeland en Nederland. Evelien de Vries, founder van MDV Europe en Styledry was te gast in de radiostudio.

Evelien de vries mdv podcast

De Ondernemer | Foto: Rogier Veldman 2 mei 2019

In onze studio op het Mediapark in Hilversum sprak Evelien de Vries met presentatrice Anna Neeltje de Boer over haar ondernemerschap. In het gesprek vertelt ze dat ze voor haar 21ste verjaardag een haarroller kreeg. Het product intrigeerde haar en De Vries trok de stoute schoenen aan. ,,Ik ben naar het hoofdkantoor gegaan en heb geluld als Brugman. Toen de producent vroeg hoe groot de eerste order zou zijn, had ik daar nog niet eens over nagedacht", zegt ze. Uiteindelijk ging ze met een voorraad ten waarde van 2000 Britse pond op pad, op voorwaarde van een betaaltermijn van dertig dagen.

“Bellen, bellen, bellen”, is wat ze de eerste dagen met name deed. Ze had succes met deze vorm van koude acquisitie en van het één kwam het ander. Nu levert ze aan ruim 10.000 winkels in Europa, waaronder de ketens Douglas en Etos.

Lees ook: 7 redenen om een opvallende bedrijfsnaam te willen

Hoe openhartig het gesprek ook is, de jaaromzet houdt De Vries liever voor zich. Wel vertelt ze dat ze kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland heeft. Hier werken ondertussen 16 mensen.

Ontwikkelingen en ambities genoeg bij de jonge entrepreneur. Tot nu toe hield ze zich alleen bezig met de distributie van bestaande producten. Onlangs heeft ze haar eigen D2C haarmerk STYLEDRY gelanceerd. Deze zomer wil ze een kantoor openen in Amsterdam. “Over twee jaar moet Styledry wereldwijd verkrijgbaar zijn.”

De complete aflevering van De Ondernemer kun je terugluisteren via onder meer NewBusinessRadio, Soundcloud, iTunes en Spotify.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details