Podcast

Evelien de Vries (28) verovert Europese beautymarkt met Styledry

Wat begon als een kleinschalig project met een haarroller, is uitgegroeid tot een succesvol bedrijf met kantoren in Engeland en Nederland. Evelien de Vries, founder van MDV Europe en Styledry was te gast in de radiostudio.

De Ondernemer | Foto: Rogier Veldman 2 mei 2019

In onze studio op het Mediapark in Hilversum sprak Evelien de Vries met presentatrice Anna Neeltje de Boer over haar ondernemerschap. In het gesprek vertelt ze dat ze voor haar 21ste verjaardag een haarroller kreeg. Het product intrigeerde haar en De Vries trok de stoute schoenen aan. ,,Ik ben naar het hoofdkantoor gegaan en heb geluld als Brugman. Toen de producent vroeg hoe groot de eerste order zou zijn, had ik daar nog niet eens over nagedacht", zegt ze. Uiteindelijk ging ze met een voorraad ten waarde van 2000 Britse pond op pad, op voorwaarde van een betaaltermijn van dertig dagen.

“Bellen, bellen, bellen”, is wat ze de eerste dagen met name deed. Ze had succes met deze vorm van koude acquisitie en van het één kwam het ander. Nu levert ze aan ruim 10.000 winkels in Europa, waaronder de ketens Douglas en Etos.

Lees ook: 7 redenen om een opvallende bedrijfsnaam te willen

Hoe openhartig het gesprek ook is, de jaaromzet houdt De Vries liever voor zich. Wel vertelt ze dat ze kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland heeft. Hier werken ondertussen 16 mensen.

Ontwikkelingen en ambities genoeg bij de jonge entrepreneur. Tot nu toe hield ze zich alleen bezig met de distributie van bestaande producten. Onlangs heeft ze haar eigen D2C haarmerk STYLEDRY gelanceerd. Deze zomer wil ze een kantoor openen in Amsterdam. “Over twee jaar moet Styledry wereldwijd verkrijgbaar zijn.”

De complete aflevering van De Ondernemer kun je terugluisteren via onder meer NewBusinessRadio, Soundcloud, iTunes en Spotify.

Broodje Verhaal

Karin Veldhuizen durft het met haar watersportcamping anders te doen (mét succes)

Ze is 'allergisch voor saai'. Karin Veldhuizen is van initiatieven is als de Literaire Caravan met Tommy Wieringa en bijvoorbeeld een masterclass Douche Zingen voor Dummies met Lucette van den Berg. De creatief directeur en eigenaresse van watersportcamping Heeg zegt als ondernemer van de 'burgerlijke ongehoorzaamheid' te zijn en van samenwerking met juist concurrentie en bedrijven in andere sectoren, ook als dat helemaal niet logisch lijkt. Voorbeelden te over, in deze storytelling-aflevering van Broodje Verhaal.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
Broodje Verhaal

Ceo Audrey van Ham zet met Christine le Duc erotiek en verhaal op één

De ceo van erotiekketen Christine le Duc, Audrey van Ham, is te gast bij Cor Hospes in zijn keuken voor de negende (en laatste) aflevering van de Broodje Verhaal-podcast. De topondernemer vertelt de storytelling-expert over het doorbreken van seksuele, zakelijke en andere taboes, online ondernemen in coronatijd en waarom de vrouw bij Christine le Duc altijd voorop staat.

Details
Broodje Verhaal

Hoe deze ondernemer van elektrisch motorrijden een groot succes wist te maken

Ondernemer Marchel Bulthuis is bij Cor Hospes in zijn keuken te gast voor de achtste aflevering van de Broodje Verhaal-podcast. De eigenaar van Electric Motorcycles vertelt de storytelling-expert over de vooroordelen over elektrisch motorrijden. Hoe poets je die weg met het juiste verhaal? Je hoort dat en nog veel meer in deze podcast.

Details