Nieuws Marketing

Veerse Meer heeft oppepper nodig

Verouderde en incomplete informatie, saaie picknickplekken en ongastvrije parkeerplaatsen lokken niet uit tot een bezoekje aan het Veerse Meer en omgeving. Dat moet beter, vinden zowel watersportondernemers als gemeenten en VVV. Dit bericht PZC vrijdag.

Annemarie Zevenbergen 25 maart 2016

Veerse Meer

Samen met watersportvereniging Hiswa sloegen zij de handen ineen. Een Projectgroep Promotie Veerse Meer werd opgericht. Die heeft inmiddels een promotieplan opgesteld. Voor het meer en het omringende natuurgebied.

HoofdpuntenHoofdpunten uit dat plan zijn de opzet van een eigen website Veerse Meer, een routeplatform, verfraaien van picknickplaatsen, een social mediaplatform en een Z-card. VVV Zeeland buigt zich nu over die website. Een kaart van het gebied is daar het startpunt. Met het aan- of uitzetten van filters, zoals attracties, duiklocaties, afmeerplaatsen, horeca, stranden en overnachtingsmogelijkheden, kan de bezoeker het gebied naar zijn smaak ontdekken. De websites van ondernemers in de regio worden er aan gelinkt. Het is de bedoeling om aantrekkelijke evenementen te tonen, ook op basis van het weer. Zo kan een tip voor een bioscoop of binnenspeelplaats opduiken als het regent.

De picknickplaats en parkeerplaatsen kunnen ook wel een oppepper gebruiken meent de projectgroep. Gedacht wordt aan extra informatiepanelen met een QR-code bij de bankjes. De parkeerplaatsen rondom het meer moeten, net als die langs de kust, 'gastvrije plekken' worden.

De Z-card, opgevouwen een mini-boekje, bevat een kaart van het Veerse Meer met onder meer hotspots en suggesties voor fietstochten. Die tochten komen op het routeplatform. Een planner voor wandel-, fiets- en paardrijroutes rondom het meer. De locatie van de gebruiker zal er straks, zelfs meebewegend, op te zien zijn.