Podcast De Zo Genaamde Podcast

Bij Welkom Energie is niet iedereen welkom: 'Wij maken de wereld iets minder slecht'

Naamexpert Floris Hülsmann ontvangt in de studio Jaap Bakker, directeur van Welkom Energie. Opvallend: in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is niet elke energieconsument welkom bij het bedrijf. Hoe zit dat dan? Bakker legt het in deze podcast haarfijn uit.

Van onze redactie 1 april 2021

De Zo Genaamde Podcast zou De Zo Genaamde Podcast niet zijn wanneer de herkomst van de bedrijfsnaam niet wordt herleid. Een naam met een maatschappelijke kant, zo blijkt. ,,Het gaat mij er niet om dat ik de wereld beter maak. Het gaat mij er wel om dat ik het een beetje minder slecht kan maken."

Zeker ook voor ondernemers is deze aflevering erg interessant. Je komt bijvoorbeeld te weten hoe je ruimte pakt op een overvolle markt, in dit geval de energiemarkt. ,,In elke markt gericht op een consumentenmassa is er ruimte voor een nieuwe speler'', meent Jaap Bakker. ,,Er is altijd een partij die de bal uit handen laat vallen, er zijn altijd partijen die niet snel genoeg innoveren of meegroeien met de maatschappij.''

Van Nuon naar Vattenfall

Verder kijkt uw presentator samen met de Welkom Energie-directeur naar de namen die op een positieve manier opvallen in het grote aanbod. Namen die duidelijk zijn. Welke? Je hoort het hierboven. Dan weet je ook direct wat Bakker vindt van de naamsverandering van Nuon, tegenwoordig Vattenfall. Voorspelling: heel positief is de ondernemer niet.

Beluister vooral de gehele podcast. In het laatste deel hoor je alles over de zeer persoonlijke benadering van Bakker als het gaat om klantcontact. Ook op dat vlak vergeet de ondernemer het sociale en maatschappelijke aspect niet.

Luister hieronder ook naar de eerdere afleveringen:

Lees ook: Buddha to Buddha's Batul Loomans over de wereldreis van zijn sieradenmerk

Lees ook: Hoe krnwtr gaat helpen aan een betere wereld zonder single-use drankverpakkingen

Lees ook: The Avocado Show, mono-restaurant met een belofte

Lees ook: Dopper: hoe komt deze fles aan zijn bijzondere naam?

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers. Actie: ontvang nu €100,- gratis advertentietegoed voor DPG Direct.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details