Podcast De Zo Genaamde Podcast

Bij Welkom Energie is niet iedereen welkom: 'Wij maken de wereld iets minder slecht'

Naamexpert Floris Hülsmann ontvangt in de studio Jaap Bakker, directeur van Welkom Energie. Opvallend: in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is niet elke energieconsument welkom bij het bedrijf. Hoe zit dat dan? Bakker legt het in deze podcast haarfijn uit.

Van onze redactie 1 april 2021

De Zo Genaamde Podcast zou De Zo Genaamde Podcast niet zijn wanneer de herkomst van de bedrijfsnaam niet wordt herleid. Een naam met een maatschappelijke kant, zo blijkt. ,,Het gaat mij er niet om dat ik de wereld beter maak. Het gaat mij er wel om dat ik het een beetje minder slecht kan maken."

Zeker ook voor ondernemers is deze aflevering erg interessant. Je komt bijvoorbeeld te weten hoe je ruimte pakt op een overvolle markt, in dit geval de energiemarkt. ,,In elke markt gericht op een consumentenmassa is er ruimte voor een nieuwe speler'', meent Jaap Bakker. ,,Er is altijd een partij die de bal uit handen laat vallen, er zijn altijd partijen die niet snel genoeg innoveren of meegroeien met de maatschappij.''

Van Nuon naar Vattenfall

Verder kijkt uw presentator samen met de Welkom Energie-directeur naar de namen die op een positieve manier opvallen in het grote aanbod. Namen die duidelijk zijn. Welke? Je hoort het hierboven. Dan weet je ook direct wat Bakker vindt van de naamsverandering van Nuon, tegenwoordig Vattenfall. Voorspelling: heel positief is de ondernemer niet.

Beluister vooral de gehele podcast. In het laatste deel hoor je alles over de zeer persoonlijke benadering van Bakker als het gaat om klantcontact. Ook op dat vlak vergeet de ondernemer het sociale en maatschappelijke aspect niet.

Luister hieronder ook naar de eerdere afleveringen:

Lees ook: Buddha to Buddha's Batul Loomans over de wereldreis van zijn sieradenmerk

Lees ook: Hoe krnwtr gaat helpen aan een betere wereld zonder single-use drankverpakkingen

Lees ook: The Avocado Show, mono-restaurant met een belofte

Lees ook: Dopper: hoe komt deze fles aan zijn bijzondere naam?

De Ondernemer Podcasts Floris Hulsmann De Zo Genaamde Podcast

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details