Video Mobiliteit
‘Geen Gezeik Garantie’: zo houdt Ricks laadpalenbedrijf alle klanten blij
De Westlandse laadpalendienstverlener Yes Charge.me wil zo klantgericht mogelijk zijn en houdt er een hele eigen aanpak op na. Mede-eigenaar Rick Hogervorst vertelt er alles over in een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. ,,Wij hebben een telefoonnummer dat begint met 0174, niet met 0900. Dat zegt eigenlijk alles al."
Een bovengemiddeld persoonlijke en kleinschalige benadering, dat is volgens Rick Hogervorst de manier waarop zijn bedrijf Yes Charge.me het verschil maakt ten opzichte van andere laadpaalaanbieders.
,,Wij kijken heel precies naar de wensen van onze klant en denken aandachtig met diegene mee. En dan kijken we niet alleen wat de wensen zijn voor nu rondom de overstap naar elektrisch rijden, maar we houden ook rekening met de plannen voor de toekomst. Want als je toch een laadpaal laat aanleggen, kun je maar beter voorbereid zijn op de mogelijke groei van je elektrische wagenpark in de toekomst. Daar denken we heel gericht in mee en geven de juiste adviezen.”
Lees ook: MKB brandstof: 'Een nieuwe laadpas speciaal voor elektrisch rijders'
Laadpalen voor ook ondernemers 'plug and play'
Rick Hogervorst grossiert in gevatte oneliners die zijn aanpak onderschrijven. 'We kijken naar de klant, niet naar het pand’, is daar een voorbeeld van. Met andere woorden: er zijn eigenlijk voor elk type ondernemer maatwerkoplossingen te bedenken die bij de klant passen. Voor de één betekent dat een grondige modernisering van de infrastructuur in en om een bedrijfspand, voor een ander (in dit geval een hoveniersbedrijf) mondt dat uit in een op maat gemaakte laadpaal die vermomd is als een vogelhuisje.
,,De vorm kan belangrijk zijn, maar we focussen zeker ook de manier waarop wij meehelpen om de overstap op elektrisch laagdrempelig te maken. Zo leveren wij onze eigen laadpalen voor ondernemers en particulieren zogezegd ‘plug and play’ aan, zodat het werk van de installateur ook versimpeld wordt.”
Lees ook: Waarom dit transportbedrijf overstapt op elektrische vrachtwagens
Geen 0900-nummer
Nog een geheim van Yes Charge.me: de goede bereikbaarheid en klare taal richting de klanten. ,,Wij hebben heel bewust een telefoonnummer dat begint met 0174, en niet met 0900. Bij ons kom je niet in de wachtrij te staan, hoef je geen ticket in de dienen en word je niet over ‘een x aantal dagen’ teruggebeld. Je belt ons, we nemen op en we lossen het op. Dat noemen we de ‘Geen Gezeik Garantie’; een no-nonsense aanpak waarbij we dicht bij onszelf blijven maar écht leveren voor zowel grote als kleine bedrijven, dat is onze sleutel tot succes.”
Eerdere afleveringen vanDe Ondernemer Onderweg bekijk je via deze link.