How-to #nlstartop

Deze ondernemer ging tijdens coronacrisis juist adverteren voor zijn nieuwe zaak

Vier maanden voordat de crisis uitbrak opende hij de deuren van zijn beddenspeciaalzaak Droomboulevard Oisterwijk. Veel slechter kun je het niet treffen. Maar eigenaar Patrick Zwerts kwam meteen in actie. Hij ging adverteren. En dat werkt.

Van onze redactie 24 juli 2020

Droomboulevard oisterwijk

Patrick Zwerts voor zijn winkel: 'DPG Media liet mij inzien dat wanneer ik mijn advertentiecampagne online zou voeren, ik mijn klanten nog veel beter zou bereiken.'

Voor elke ondernemer die is getroffen door de coronacrisis is het belangrijk om de rug recht te houden en niet bij de pakken neer te zitten. Dit betekent proactief handelen, creatief zijn en mogelijkheden benutten. In welk spanningsveld je je ook bevindt als ondernemer: je moet gezien worden en in beeld blijven. Nu meer dan ooit tevoren.

Grote investering leek te verdampen

Patrick Zwerts opende in december 2019 een prachtige winkel aan de rand van het winkelcentrum in Oisterwijk. Maar liefst vijfduizend vierkante meter slaapcomfort. Droomboulevard Oisterwijk was hard op weg bekendheid te genereren als grootste beddenspeciaalzaak in Brabant en omstreken toen het coronavirus roet in het eten gooide. Een grote investering leek voor de ogen van de ondernemer te verdampen. Patrick Zwerts besloot meteen in actie te komen.

,,Ik moest zichtbaar blijven voor mijn klanten. Al tien jaar werk ik samen met DPG Media en adverteer ik hoofdzakelijk in papieren uitgaven. De uitgever liet mij inzien dat wanneer ik mijn campagne online zou voeren, ik mijn klanten veel beter zou bereiken.”

Welke media zet je in en op welk moment?

On- en offline, wat je vertelt en wanneer je dat doet heeft veel invloed op het succes van je boodschap. Meer tips en uitleg over de wijze waarop je je content verspreid? Download de whitepaper ‘De kracht van contentmarketing’ met een toelichting van consumentenpsycholoog Patrick Wessels.

Online campagne met banners, artikel én video

Overtuigd van de kracht van online media, startte Droomboulevard Oisterwijk een online campagne. Deze bestond uit het plaatsen van banners op nieuwssites van DPG Media en het inzetten van een longread: een soort minisite met een informatief artikel over zijn zaak, producten en diensten. Deze werd aangevuld met een korte bedrijfspresentatie in video, om de nieuwe zaak nog meer bekendheid te geven in de regio.

Toeloop naar de winkel én meer traffic online

De campagne bleek al snel succesvol: het zorgde voor toeloop naar de winkel én voor meer traffic op de website. Zwerts: ,,DPG Media weet mijn klanten online feilloos te vinden. De beschikbare tools zijn hierdoor gericht in te zetten en zo ben ik in coronatijd zichtbaar geworden en gebleven voor mijn klanten. Met een toeloop van bezoekers in mijn winkel als gevolg.”

Bekijk hieronder de video van Droomboulevard Oisterwijk over de samenwerking met DPG Media en welk effect de campagne voor de ondernemer heeft.

Neem onzekerheid weg bij je klant

Contact houden met je klanten wordt in tijden van onzekerheid nog veel belangrijker. Dat wat vóór de komst van corona nog vanzelfsprekend was, is dat nu niet meer. De klant is onzeker geworden over wat wel en wat niet kan. Door het wegnemen van die onzekerheid staan klanten sneller weer bij jou op de stoep. Vertel dus regelmatig dat de veiligheid is gewaarborgd. Dat de juiste maatregelen zijn getroffen en dat je zaak gewoon open is. Hoe bereik je deze consument? DPG Media helpt je door je betrouwbare en passende platformen te bieden.

Gegarandeerd bereik van je doelgroep

Ondernemer Patrick Zwerts vertelt zijn verhaal onder meer in deze longread en in een bovenstaande video die zowel in de longread, als tussen de redactionele artikelen (in-article) op de nieuwssites van DPG Media is geplaatst. Dankzij de inzet van online display bannering bereikten beide gegarandeerd hun doelgroep. Wil jij dit ook? Onze mensen zitten kaar voor je. Laat hieronder je gegevens achter en we nemen snel contact op.