Podcast

Zo komt Sharon Hilgers (My Jewellery) succesvol uit de crisis - podcast

Vijftien winkels, tientallen b2b verkooppunten en een succesvolle website waarmee het allemaal begon. Sharon Hilgers, oprichter van My Jewellery, heeft het niet gemakkelijk gehad in de eerste maanden van de crisis, maar haar merk staat nog steeds als een huis. We spraken haar in de podcast van De Ondernemer Radio bij New Business Radio.

Van onze redactie 11 juni 2020

Het begon als een uit de hand gelopen hobby in de kelder van haar ouderlijk huis met workshops kralen rijgen en groeide uit tot een multichannel imperium met een ijzersterk online platform, wholesale en inmiddels 15 fysieke winkels - die allemaal de crisis hebben overleefd. Bijna driehonderd mensen werken bij de onderneming die nog steeds de helft van de omzet uit online verkoop haalt.

Online compenseert marge winkels

Hilgers vertelt in de podcast hoe ze profiteerde van het feit dat diverse afnemers hun orders in China stopzetten, waardoor zij juist meer en sneller producten naar Nederland kon halen. Dat ging weliswaar ten koste van een deel van de marge in de winkels, maar die werd goeddeels gecompenseerd door online.

11 tips voor meer online verkoop

Wil jij online beter zichtbaar zijn? Wil jij jouw online verkoop een boost geven? Weet je niet goed waar je moet beginnen? DPG Media heeft de 11 belangrijkste tips voor je op een rij gezet in deze whitepaper. Ga aan de slag en vergroot direct jouw online aanwezigheid!

Doe-het-zelf cursus ketting rijgen

De pas op de plaats die iedereen in de eerste maanden van de coronacrisis moest zien te overleven, luidde voor My Jewellery een snelle verandering van productpresentatie in. Terwijl iedereen thuis zat werden doe-het-zelf cursussen ketting maken populair en werd er vooral veel comfortabele kleding verkocht.

Vertrouwen in de toekomst heeft de ondernemer uit Den Bosch zonder twijfel: ,,De ergste klappen zijn geweest. Bij mij overheerst de nieuwsgierigheid naar de nieuwe wereld en de hoe je daarin weer succesvol kunt ondernemen en innoveren.”

Online bereik

Een podcast is een van de vele manieren om een doelgroep te bereiken. Wil jij jouw (online) verkoop een boost geven? Weet je niet goed waar je moet beginnen? De media-adviseurs van DPG Media helpen jou graag! Laat hieronder je gegevens achter en je hoort snel van ons.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details