Podcast

Zo komt Sharon Hilgers (My Jewellery) succesvol uit de crisis - podcast

Vijftien winkels, tientallen b2b verkooppunten en een succesvolle website waarmee het allemaal begon. Sharon Hilgers, oprichter van My Jewellery, heeft het niet gemakkelijk gehad in de eerste maanden van de crisis, maar haar merk staat nog steeds als een huis. We spraken haar in de podcast van De Ondernemer Radio bij New Business Radio.

Van onze redactie 11 juni 2020

Het begon als een uit de hand gelopen hobby in de kelder van haar ouderlijk huis met workshops kralen rijgen en groeide uit tot een multichannel imperium met een ijzersterk online platform, wholesale en inmiddels 15 fysieke winkels - die allemaal de crisis hebben overleefd. Bijna driehonderd mensen werken bij de onderneming die nog steeds de helft van de omzet uit online verkoop haalt.

Online compenseert marge winkels

Hilgers vertelt in de podcast hoe ze profiteerde van het feit dat diverse afnemers hun orders in China stopzetten, waardoor zij juist meer en sneller producten naar Nederland kon halen. Dat ging weliswaar ten koste van een deel van de marge in de winkels, maar die werd goeddeels gecompenseerd door online.

11 tips voor meer online verkoop

Wil jij online beter zichtbaar zijn? Wil jij jouw online verkoop een boost geven? Weet je niet goed waar je moet beginnen? DPG Media heeft de 11 belangrijkste tips voor je op een rij gezet in deze whitepaper. Ga aan de slag en vergroot direct jouw online aanwezigheid!

Doe-het-zelf cursus ketting rijgen

De pas op de plaats die iedereen in de eerste maanden van de coronacrisis moest zien te overleven, luidde voor My Jewellery een snelle verandering van productpresentatie in. Terwijl iedereen thuis zat werden doe-het-zelf cursussen ketting maken populair en werd er vooral veel comfortabele kleding verkocht.

Vertrouwen in de toekomst heeft de ondernemer uit Den Bosch zonder twijfel: ,,De ergste klappen zijn geweest. Bij mij overheerst de nieuwsgierigheid naar de nieuwe wereld en de hoe je daarin weer succesvol kunt ondernemen en innoveren.”

Online bereik

Een podcast is een van de vele manieren om een doelgroep te bereiken. Wil jij jouw (online) verkoop een boost geven? Weet je niet goed waar je moet beginnen? De media-adviseurs van DPG Media helpen jou graag! Laat hieronder je gegevens achter en je hoort snel van ons.

Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
Geloof In Je Zaak

Jochanan Bax maakt van Bax Music een groeiend succesverhaal

Jochanan Bax richtte samen met zijn broer Nathanael een succesvolle online muziekwinkel op. Hun bedrijf Bax Music draait inmiddels 130 miljoen omzet per jaar, met een team van 450 medewerkers. De ondernemer achter het familiebedrijf spreekt met podcast-presentator Gerhard te Velde over wat hem drijft, kortom: zijn geloof in de zaak.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details