Podcast

Zo komt Sharon Hilgers (My Jewellery) succesvol uit de crisis - podcast

Vijftien winkels, tientallen b2b verkooppunten en een succesvolle website waarmee het allemaal begon. Sharon Hilgers, oprichter van My Jewellery, heeft het niet gemakkelijk gehad in de eerste maanden van de crisis, maar haar merk staat nog steeds als een huis. We spraken haar in de podcast van De Ondernemer Radio bij New Business Radio.

Van onze redactie 11 juni 2020

Het begon als een uit de hand gelopen hobby in de kelder van haar ouderlijk huis met workshops kralen rijgen en groeide uit tot een multichannel imperium met een ijzersterk online platform, wholesale en inmiddels 15 fysieke winkels - die allemaal de crisis hebben overleefd. Bijna driehonderd mensen werken bij de onderneming die nog steeds de helft van de omzet uit online verkoop haalt.

Online compenseert marge winkels

Hilgers vertelt in de podcast hoe ze profiteerde van het feit dat diverse afnemers hun orders in China stopzetten, waardoor zij juist meer en sneller producten naar Nederland kon halen. Dat ging weliswaar ten koste van een deel van de marge in de winkels, maar die werd goeddeels gecompenseerd door online.

11 tips voor meer online verkoop

Wil jij online beter zichtbaar zijn? Wil jij jouw online verkoop een boost geven? Weet je niet goed waar je moet beginnen? DPG Media heeft de 11 belangrijkste tips voor je op een rij gezet in deze whitepaper. Ga aan de slag en vergroot direct jouw online aanwezigheid!

Doe-het-zelf cursus ketting rijgen

De pas op de plaats die iedereen in de eerste maanden van de coronacrisis moest zien te overleven, luidde voor My Jewellery een snelle verandering van productpresentatie in. Terwijl iedereen thuis zat werden doe-het-zelf cursussen ketting maken populair en werd er vooral veel comfortabele kleding verkocht.

Vertrouwen in de toekomst heeft de ondernemer uit Den Bosch zonder twijfel: ,,De ergste klappen zijn geweest. Bij mij overheerst de nieuwsgierigheid naar de nieuwe wereld en de hoe je daarin weer succesvol kunt ondernemen en innoveren.”

Online bereik

Een podcast is een van de vele manieren om een doelgroep te bereiken. Wil jij jouw (online) verkoop een boost geven? Weet je niet goed waar je moet beginnen? De media-adviseurs van DPG Media helpen jou graag! Laat hieronder je gegevens achter en je hoort snel van ons.

Broodje Verhaal

Karin Veldhuizen durft het met haar watersportcamping in Heeg anders te doen (mét succes)

Ze is 'allergisch voor saai'. Karin Veldhuizen is van initiatieven is als de Literaire Caravan met Tommy Wieringa en bijvoorbeeld een masterclass Douche Zingen voor Dummies met Lucette van den Berg. De creatief directeur en eigenaresse van watersportcamping Heeg zegt als ondernemer van de 'burgerlijke ongehoorzaamheid' te zijn en van samenwerking met juist concurrentie en bedrijven in andere sectoren, ook als dat helemaal niet logisch lijkt. Voorbeelden te over, in deze storytelling-aflevering van Broodje Verhaal.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details
De Ondernemer Onderweg

Deelvervoer als oplossing voor jouw bedrijf? Raymon Pouwels (Go Sharing) legt uit

Vergeet files, overvolle parkeerplaatsen en onnodige kosten, maar kies voor elektrisch deelvervoer waarmee je snel, makkelijk en leuk onderweg bent. Met die belofte wil deelvervoerdienst Go Sharing niet alleen de problemen van traditioneel vervoer oplossen, maar zelfs de wereld verbeteren. In deze De Ondernemer Onderweg vertelt ceo Raymon Pouwels hoe hij dat voor zich ziet.

Details