Podcast Retail

Zo komt Sharon Hilgers (My Jewellery) succesvol uit de crisis - podcast

Vijftien winkels, tientallen b2b verkooppunten en een succesvolle website waarmee het allemaal begon. Sharon Hilgers, oprichter van My Jewellery, heeft het niet gemakkelijk gehad in de eerste maanden van de crisis, maar haar merk staat nog steeds als een huis. We spraken haar in de podcast van De Ondernemer Radio bij New Business Radio.

Van onze redactie 11 juni 2020

Het begon als een uit de hand gelopen hobby in de kelder van haar ouderlijk huis met workshops kralen rijgen en groeide uit tot een multichannel imperium met een ijzersterk online platform, wholesale en inmiddels 15 fysieke winkels - die allemaal de crisis hebben overleefd. Bijna driehonderd mensen werken bij de onderneming die nog steeds de helft van de omzet uit online verkoop haalt.

Online compenseert marge winkels

Hilgers vertelt in de podcast hoe ze profiteerde van het feit dat diverse afnemers hun orders in China stopzetten, waardoor zij juist meer en sneller producten naar Nederland kon halen. Dat ging weliswaar ten koste van een deel van de marge in de winkels, maar die werd goeddeels gecompenseerd door online.

11 tips voor meer online verkoop

Wil jij online beter zichtbaar zijn? Wil jij jouw online verkoop een boost geven? Weet je niet goed waar je moet beginnen? DPG Media heeft de 11 belangrijkste tips voor je op een rij gezet in deze whitepaper. Ga aan de slag en vergroot direct jouw online aanwezigheid!

Doe-het-zelf cursus ketting rijgen

De pas op de plaats die iedereen in de eerste maanden van de coronacrisis moest zien te overleven, luidde voor My Jewellery een snelle verandering van productpresentatie in. Terwijl iedereen thuis zat werden doe-het-zelf cursussen ketting maken populair en werd er vooral veel comfortabele kleding verkocht.

Vertrouwen in de toekomst heeft de ondernemer uit Den Bosch zonder twijfel: ,,De ergste klappen zijn geweest. Bij mij overheerst de nieuwsgierigheid naar de nieuwe wereld en de hoe je daarin weer succesvol kunt ondernemen en innoveren.”

Online bereik

Een podcast is een van de vele manieren om een doelgroep te bereiken. Wil jij jouw (online) verkoop een boost geven? Weet je niet goed waar je moet beginnen? De media-adviseurs van DPG Media helpen jou graag! Laat hieronder je gegevens achter en je hoort snel van ons.