Podcast

Ook sportcentra open: 'Vitaliteitsmotor van Nederland draait weer'

De dag waarvan ze wisten dat die zou komen. En dan vooral graag eerder dan 1 september, bij sterke voorkeur. Vandaag, 1 juli, mochten en gingen ze dan eindelijk weer open, de sportscholen/fitnesscentra. Voorzitter Han de Hair van de Vereniging van Exclusieve Sportcentra (VES) blikt terug op de afgelopen moeilijke maanden en natuurlijk, kijkt vooral maar al te graag vooruit.

Corona sportscholen fitnesscentra open 1juli

Met inachtneming van de veiligheidsvoorschriften en de anderhalve meter-regel zijn ook de fitnesscentra weer open, zoals hier in Alkmaar. Foto's: ANP.

Van onze redactie 1 juli 2020

'We zijn er helemaal klaar voor, een tijdje al. We staan te trappelen'. Voorzitter Han de Hair van de Vereniging van Exclusieve Sportcentra (VES) is er duidelijk over in de podcast (hieronder te beluisteren). ,,De vitaliteitsmotor van Nederland, want dat zijn we, gaat weer draaien."

Volgens De Hair ligt wat betreft de coronamaatregelen de focus nu op het faciliteren en bewaken van het op anderhalve meter afstand blijven (lees: sporten) van elkaar en het zoveel mogelijk ventileren van de ruimtes. ,,Dat is het allerbelangrijkste op ons bordje, momenteel. Verder valt te denken aan kuchschermen en al dat soort dingen, en die plaatsen op strategische plekken zoals ook wij hebben gedaan, maar het zit niet in het protocol. Dat bepalen sportcentra voor zich."

Ook hoe de sportcentra weer opstarten, incluis de lessen die zij geleerd hebben van de afgelopen coronaperiode, beluister je in de podcast hieronder.

Sportcentra weer open: 'Alles verloopt vlekkeloos, iedereen houdt zich goed aan de regels'

1 juli 2020. Open! Positiviteit en blijdschap zien we terug in een belronde van het AD langs diverse sportcentra. Dylan Peemen van Kim's Gym is blij dat er binnen weer gesport mag worden. ,,We zijn lekker aan de gang. Het buiten fitnessen was (bijna) niet te doen omdat we alle apparaten buiten moesten zetten. Nu mag iedereen weer lekker binnen sporten. Tot nu toe loopt alles vlekkeloos. Iedereen houdt zich goed aan de regels.”

Het unieke aan Anytime Fitness is dat ze 24 uur per dag open zijn. Toch gingen ze niet open om 1 juli middernacht. ,,We hebben besloten om pas vanaf 9 uur open te gaan. We hebben alles nog getest en er was pas in de ochtend personeel", zegt Gijsen. Bij Anytime was het al redelijk druk. ,,De inloop is goed. We hebben alles in huis wat we nodig hebben om aan de maatregelen te voldoen: looproutes uitgezet, ook in de spinningszaal en bij de groepslessen, er staat desinfectiemiddel bij de ingang en alle apparaten staan uit elkaar. En door heel de club staan pijlen.”

Directeur BigGym: 'Het is verantwoord druk in onze gyms'

Directeur Jasper Otting van BigGym is uiteraard ook heel blij dat zijn 19 locaties in Nederland weer open mogen. ,,De reactie van de mensen is heel positief. Ze hebben zin om weer te sporten. Ik zie veel lachende gezichten en dat doet mij goed.” Ook bij Big Gym loopt het voorspoedig. ,,Iedereen houdt zich aan de regels. Bezoekers nemen eigen handdoekjes mee en ze houden afstand. De looproutes werken ook prima. Het is verantwoord druk in onze gyms", zegt Otting.

Corona fitnesscentra sportscholen maatregelen

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details