Nieuws Personeel
Blogtop 5: Waarom de bouw beter moet samenwerken
"Op de bouw maken vele mensen iets samen (...) Alleen zijn de mensen die het werk doen vaak meer met hun eigen bedrijf bezig. In deze blog zal ik uitleggen waarom dat verschrikkelijk jammer is", schreef Ronald van Ree op DeOndernemer.nl. Met zijn scherpe analyse scoorde hij de best gelezen blog van de voorbije week. De volledige blogtop 5 vind je hieronder.

1. Ronald van Ree - Samenwerken in de bouwToen ik tijdens mijn studie een tijdje op een bouwplaats werkte, viel mij als nieuwkomer iets op. Op de bouw maken vele mensen iets samen. Ze gaan samen voor een mooi eindproduct zoals een huis of een bedrijfspand. Alleen zijn de mensen die het werk doen vaak meer met hun eigen bedrijf bezig. In deze blog zal ik uitleggen waarom dat verschrikkelijk jammer is.
2. Tom Beltman - Van familiebedrijf naar ondernemende familiesHoe vaak ziet u nog firma P. Janssen en Zonen B.V. ergens op de gevel staan? Maar een paar procent van de familiebedrijven haalt de derde generatie. Bij 70% mislukt zelfs de overdracht van het familiebedrijf. Het mislukken van familieovernames is het beschrijven van een probleem uit het verleden. Niet de familiebedrijven, maar de ondernemende families zijn de toekomst.
3. Henk Herkink - Wat ben ik, nu de ZZP'er verdwijnt?“Ik heb gehoord dat per 1 mei de zzp ‘er verdwijnt, wat ben ik dan vanaf die datum? Schrijven jullie me dan uit?” Een vraag die afgelopen week werd gesteld door een ondernemer naar aanleiding van de berichtgeving over de afschaffing van de VAR per 1 mei 2016 en het daarvoor in de plaats komen van de DBA.
4. Richard S.T. de Vries - Tips: Trefzekere communicatie van een fietsenmakerIn dit blog vijf geheimen voor succesvolle communicatie bij bedrijven. Door bedrijfstrainingen heb ik bij veel bedrijven een blik kunnen werpen achter de schermen. Fascinerend is daarbij de communicatie tussen de directeur, de medewerkers en de klanten.
5. Fred Rutgers - Een andere doelgroep vergt een andere aanpakZoals ik in mijn vorige blogs al heb uitgelegd is er veel aan het veranderen in de winkelstraat. Er trekt een andere doelgroep voorbij aan uw winkel. Maar hoe kunt u er nu voor zorgen dat ze niet aan uw winkel voorbijlopen maar juist binnen komen om iets te kopen.