Nieuws Regio

Fietskledingvoordeel.nl doet succesvol zaken met bol.com

Fietskledingvoordeel.nl is als online-onderneming opgericht, dus over de geheimen van internetverkoop hoef je medeoprichter Martijn Mutsaers niets te vertellen. Toch heeft hij een partner toegevoegd aan zijn bedrijf: bol.com.

De Ondernemer i.s.m. bol.com | Foto: Marco Bakker 28 juni 2017

Mutsaers 3

Mutsaers verkocht eerst fietsvakanties, met Alpe d’Huez als populaire bestemming. ,,We hoorden vaak van onze klanten: ‘We hebben een reis geboekt en een fiets gekocht, maar we hebben ook kleding nodig’. Ze vroegen ons advies.

Fietskleding was prijzig; onder de 60 euro kon je geen fietsbroek kopen. Als antwoord daarop zijn we in 2012 ons eigen kledingmerk begonnen: 21Virages, vernoemd naar de 21 bochten van Alpe d’Huez. We verkopen dat merk via Fietskledingvoordeel.nl, naast andere merken.’’

,,Onze site loopt goed, maar sinds we via bol.com verkopen, bereiken we zowel in Nederland als in België nieuwe consumenten, zoals e-bikers en mensen die aan spinning doen. Je moet in onze markt op meerdere platformen aanwezig zijn en bol.com is een betrouwbaar platform dat ons naamsbekendheid oplevert.’’

Kleine marges

In de branche van Mutsaers is het belangrijk alle kostenvoordelen te benutten. ,,Fietsen is populair, maar dat betekent ook dat je veel aanbieders hebt en dus kleine marges. Wij zijn succesvol geworden door een heel stuk uit de keten te snijden; we produceren zelf en leveren direct aan de klant. Zo maak je kwaliteit betaalbaar.’’

De logistieke service via bol.com leverde extra voordeel op dat Mutsaers overtuigde. ,,Vaak is het goedkoper dan zelf verzenden. En met het Select-label kunnen klanten kiezen uit alle verzendwijzen die bol.com aanbiedt. Consumenten waarderen dat, want het blijkt dat ze sneller op je producten klikken. Dat is goed voor de verkoop.’’

Dit interview is tot stand gekomen in samenwerking met bol.com.

‘Vaak is dit goedkoper dan zelf verzenden’

Martijn Mutsaers, Fietskledingvoordeel.nl