Advertorial van Team Nijhuis

Nieuws Regio

‘Zien we geen verbeterpunten, dan krijg je een dinercheque’

Ze zijn helemaal niet arrogant; ze zijn gewoon goed. Zonder schroom, zelfs met trots, lees je op hun website wat klanten dankzij de inzet van Team Nijhuis hebben bereikt. 40 procent meer omzet, 151 procent meer websitebezoekers, de online vindbaarheid die explosief is gegroeid of de kosten per conversie die enorm zijn gedaald. Team Nijhuis, het digitale marketingbureau uit Borne, is er om bedrijven te laten groeien.

Redactie 15 oktober 2018

Team nijhuis 3

‘’Misschien wel leuk om te vertellen: we bieden ondernemers die nieuwsgierig zijn naar wat Google voor hun kan betekenen of die willen weten of hun huidige situatie goed is, een gratis quickscan aan. Ze kunnen dit aanvragen via onze website. Het uitgebreide rapport lichten we dan toe in een persoonlijk gesprek. Vinden we geen verbeterpunten, dan bieden we dat bedrijf een dinercheque aan. Dat is nog maar één keer voorgekomen.’’

Aan het woord is Gerben Lievers, eigenaar en strategy director van Team Nijhuis in Borne. Ik spreek hem telefonisch omdat hij in Frankrijk zit, net onder Bordeaux. Hij combineert een visvakantie met het schrijven van een boek. ‘’Ik ben goed in marketing maar misschien ben ik nog wel een betere ondernemer. En ik wil andere ondernemers helpen om te groeien en wat daarbij komt kijken. Niet alleen als het om marketing gaat maar ook daarbuiten. Daar gaat het boek over.’’

Doel

Voor Gerben betekent groeien dat je een blanco vel papier pakt en daarop een stip zet waar je over tien jaar wilt staan, zonder dat je een grens ziet. ‘’Dus, wat wil je bereiken, wat is het grootste doel dat je wilt nastreven. Dat kan gaan over geld, geluk, rationele of emotionele zaken. Zet dat op papier en zet dan stippen terug, per drie of vijf jaar. Wat ga je doen om dat doel te bereiken?’’

Op 18 oktober staan tijdens het Business Festival Twente de beste experts en topondernemers voor je klaar. Ze delen hun kennis en geheimen over de kunst van het groeien. In één dag ben je weer up-to-date. Klik hier om meer te weten te komen.

Krachtig

Groeien staat centraal bij Team Nijhuis. Het is zelfs hun filosofie. ‘Wij bestaan om jouw business te laten groeien’, zo luidt het. ‘’We laten bedrijven groeien in het aantal leads, in omzet en naamsbekendheid. Dat doen we door digitale marketing in te zetten. En dat is heel breed,’’ vertelt Gerben. In alle gevallen willen ze zorgen dat ‘het plaatje klopt’ en dat de juiste kanalen worden gekozen. Gerben: “Vanzelfsprekend richten we ons vooral op Google. 89 procent van de Nederlanders gebruikt Google tijdens de oriëntatie naar producten en diensten. Daarnaast typt een potentiële klant letterlijk zijn intentie in door middel van zoekopdrachten. Dat maakt een zoekmachine een zeer krachtig kanaal om te groeien.”

Snelst groeiend

Team Nijhuis is niet het enige digitale marketingbureau in Nederland en ook niet het enige dat Google inzet. Maar ze hebben al wel meerdere jaren achtereen een notering behaald in de Deloitte Fast 50 als snelst groeiende digitale marketingbureau van Nederland. Ook kregen ze meerdere keren de status van Gazelle (een award van het Financieel Dagblad). Gerben vertelt dat ze zo hard gegroeid zijn dankzij de groei die ze voor klanten realiseerden. En dat onderscheidt hen van de concurrent. ‘’We kijken goed naar de weg waar we op rijden en nemen de juiste afslag,’’ legt Gerben uit. ‘’We zijn een businesspartner van onze klant en hebben geen klantrelatie maar een partnerrelatie. Ook werken we niet op projectbasis maar hebben we een relatie voor lange termijn. En voor alle klanten geldt dat we betaald worden uit de meer opbrengst die de klant maakt dankzij digitale marketing.’’

Om die reden hebben de compacte, multidisciplinaire klantenteams binnen Team Nijhuis continu, bijna realtime zichtop hun klanten en de bijbehorende doelen. Gerben: ‘’Onze klanten zijn ons alles. Elke interne meeting gaat erover: gaat het goed met de klant, en zo niet, wat we kunnen we daaraan doen.’’

Want dat is ook de kunst van het groeien, volgens Gerben. Aandacht geven aan je klanten. Het resultaat daarvan mag er zijn. Niet alleen als het gaat om omzetgroei (enkele miljoenen euro’s per jaar) maar ook als het gaat om klanttevredenheid. In het onafhankelijke Bureau Klanttevredenheidonderzoek van Fonk in 2017 kwam Team Nijhuis op de tweede plek met een klanttevredenheidscijfer van een 8,95.

Op 18 oktober staan tijdens het Business Festival Twente de beste experts en topondernemers voor je klaar. Ze delen hun kennis en geheimen over de kunst van het groeien. In één dag ben je weer up-to-date. Klik hier om meer te weten te komen.

Kansen

Service heeft het bureau hoog in het vaandel. Misschien heeft het nog een beetje te maken met 1973, toen de kiem werd gelegd voor Team Nijhuis. Het bedrijf begon als reclamebureau van Herbert Nijhuis op een zolderkamer. In de loop van de jaren veranderde de naam en de expertise van de onderneming. Personeel werd aangenomen maar ook weer afgestoten toen het slechter ging. Als de inmiddels nieuwe eigenaren (de ouders van Gerben) in 2010 de stekker eruit willen trekken, geeft Gerben aan dat hij in het bedrijf wil stappen. Hij ziet kansen, zeker op online-gebied. Hij bracht daarmee het geloof in de toekomst terug en Team Nijhuis werd versterkt doorgezet.

Google

Het bedrijf kreeg twee stromingen, de offline en de online tak. Het online gedeelte was voor Gerben. ‘’Mijn ouders hebben mij vrijgelaten. Ik ben meerdere keren naar de bank gegaan om geld te lenen, en ben meerdere keren op m’n bek gegaan.’’ Uiteindelijk, zeven jaar geleden, ‘ontdekte’ hij Google. Hij trok de stoute schoenen aan, belde naar Google en legde uit wat zijn situatie was en waar hij naartoe wilde. En toen ging het snel. Team Nijhuis heeft nu 43 man in dienst, die samen voor 36 fte zorgen. Gerben is trots. ‘’Het is een kwestie van volhouden, maar ik heb ook veel te danken aan de mensen van het eerste uur en aan het voltallige team. Vanzelfsprekend ook aan mijn ouders en mijn ijzersterke compagnon Stefano Golia. We hebben enorm veel ervaring en dat maakt ons anders.

We zijn een van de laatste marketingbureaus uit de jaren zeventig die nog steeds overeind staat. Mijn ouders spelen nog steeds een grote rol binnen het bedrijf. Bovendien zijn wij een familiebedrijf en dat is merkbaar en voelbaar binnen onze muren. Net dat stapje verdergaan voor onze mensen en klanten. Groeien doe je samen; er staat niet voor niets ‘team’ op onze voorgevel.’’

Kraakhelder

Ondanks de constante groei ziet Gerben wel groeibarrières. Eén daarvan is het vinden en behouden van goede mensen. “We zijn gelukkig met alle experts die bij ons in dienst zijn en ik hoop dat ze tot hun tachtigste bij ons blijven. We zien de toekomst kraakhelder en passen ons bureau er nu al op aan. Het kan heel hard gaan. Voor mij is dat ook de kunst van het groeien; leef vandaag maar kijk ook even wat jaren verder. Niet alleen voor jezelf maar ook voor je klant. Tegen een klant die hard is gegroeid zeggen we bijvoorbeeld dat het verstandiger is om zelf een marketingmanager in huis te nemen. Dat is eerlijk zakendoen.”