Nieuws Retail

Telecombinatie Middelharnis: geen vraag is te gek voor deze winkel

Snel naar Telecombinatie in Middelharnis voor het afsluiten van een nieuw abonnement of je oplader vervangen? Geen probleem. Een uitgebreide uitleg over familiefoto’s bekijken via WhatsApp of simpelweg een praatje? Ook daar draait het team achter de telecomwinkel op Goeree-Overflakkee de hand niet voor om. ,,Ons team doet altijd nét te veel voor de klant.’’

Bart Remmers/Fotografie: Dirk-Jan Gjeltema 23 augustus 2019

Telecombinatie Middelharnis winkelier retail

Huub Verkaik van Telecombinatie in Middelharnis – winnaar van de titel Winkelier van het Jaar in de categorie Telefoon – is er terecht trots op: het groot aantal trouwe klanten dat steeds weer een bezoek brengt aan de telecomwinkel op Goeree-Overflakkee. Niet alleen voor een nieuwe smartphone of vers abonnement, maar veel meer dan dat.

,,We zijn een herkenbaar gezicht in ons dorp, iedereen kent ons. Het klantcontact is informeel en ons team doet altijd nét te veel voor de klant. Daarmee bedoel ik dat de aandacht net wat beter is en langer duurt dan bij andere winkels. De klant die achter de klant die aan de beurt is staat, weet dat. En die vindt het wat langer wachten echt niet erg. Want hij weet dat de service voor hem hetzelfde zal zijn.’’

Enorm waardevol

Een deel van de klandizie van Telecombinatie Middelharnis bestaat uit wat oudere mensen die niet opgegroeid zijn met de technologie van vandaag de dag en vaak moeite hebben met het bedienen van hun mobiele telefoon. Dat is geen probleem in de Zuid-Hollandse winkel.

,,Een oudere meneer van bijna 90 komt sowieso elke maand langs met wat vragen. Hij had net WhatsApp op zijn smartphone. Zijn kinderen en kleinkinderen die in andere delen van het land wonen stuurden hem verhaaltjes en foto’s via de app, maar de meneer wist niet hoe hij de kiekjes moest openen. Dat leggen wij hem graag uit en daar nemen we de tijd voor. Want hoe belangrijk is dat contact via de app voor zo’n man? Het is enorm waardevol. Ook voor ons.’’

Zo zijn er vele andere voorbeelden van zeer tevreden trouwe klanten. Wekelijks ontvangt het team gebak en flessen wijn van dankbare mensen. Maar voor het intensieve klantcontact is wel meer personeel nodig. Het betekent dat het team van de winkel de laatste jaren is gegroeid. Een team dat gastvrijheid en geduld hoog in het vaandel heeft. ,,Voor onze mensen is geen vraag te gek. En de klant mag altijd terugkomen bij problemen. Wekelijks, maandelijks. Het kan allemaal.’’

Kleine gemeenschap

Verkaik noemt nogmaals de voordelen van het hebben van een telecomwinkel in een kleinere gemeente. ,,Zeker. We hebben ook een winkel in Ridderkerk en daar gaat alles veel sneller. Dat komt ook omdat het publiek er een stuk jonger is. In een kleine gemeenschap als Middelharnis wordt er altijd over je gepraat. Dat is een enorm voordeel, maar het kan ook nadelig zijn. Doe je het goed, dan gaat dat het hele eiland over. Doe je het slecht, dan geldt precies hetzelfde. Voor ons pakt het echter zeer goed uit.’’

Potje zaalvoetballen

De winkelier benadrukt hoe belangrijk zijn team is voor het succes van zijn zaak. Toen het nieuws naar buiten kwam dat Telecombinatie Middelharnis is uitgeroepen tot Winkelier van het Jaar, werd de winst uitgebreid gevierd door het personeel. ,,Dubbel! We hebben het vorige week eerst gevierd in de vorm van een barbecue op het strand. Vanavond vieren we het nog een keer. We proosten met een glas champagne hier bij de winkel en daarna gaan we met zijn allen een potje zaalvoetballen. Hoe leuk is dat? En dan morgen weer aan de slag voor onze klanten.’’

Grootste consumentenverkiezing van Nederland

Het Winkelier van het Jaar-concept omvat de grootste consumentenverkiezing van Nederland voor lokale winkeliers. Consumenten konden stemmen op de beste winkelier in hun gemeente. Wanneer een winkelier als beste wordt beoordeeld en voldoende stemmen krijgt in een van de dertien categorieën, mag deze zich een jaar lang de beste winkelier van zijn gemeente noemen. De Winkelier van het Jaar-verkiezing is een gezamenlijk initiatief van Reclamefolder.nl en Vote Company.

We zijn een herkenbaar gezicht in ons dorp, iedereen kent ons

Huub Verkaik, Telecombinatie Middelharnis