Nieuws Groei
Familiebedrijf Hooghoudt verovert de wereld: jenever in Chinese schappen
Jenevermerk Hooghoudt heeft ambities over de landsgrenzen en de alcoholische drank is straks ook te krijgen in China. De jenever uit Groningen was al te koop in Frankrijk. Voor De Ondernemer het moment om de auto te pakken en nog eens te kijken naar een aflevering van Werkverkeer met daarin op de achterbank directeur Arno Donkersloot.

Arno Donkersloot, directeur van Hooghoudt. Foto: Douwe de Boer
De jenevers van Hooghoudt zijn straks te verkrijgen in Chinese winkels en ook in een aantal bars. ,,De eerste reacties uit China zijn zeer positief", zegt Arno Donkersloot, topman van Hooghoudt. De distributie komt voor rekening van Dumilco, een Nederlands exportbedrijf gespecialiseerd in het afzetten van luxe producten.
De Groningse distilleerderij wil naast de Chinese ook onder meer de Amerikaanse, Britse en Duitse markt gaan bedienen. ,,Hooghoudt is klaar om de wereld te veroveren", aldus Donkersloot.
''Ik zoek totale werelddominantie met Hooghoudt, net zoals dat 100 jaar geleden ook het geval was''
Begin dit jaar vertelde Donkersloot in een aflevering van Werkverkeer over onder meer een bruine jenever waarmee het familiebedrijf zich op een jonger publiek wil richten ,,Met dit product kunnen we ook naar het buitenland en daarom heet het Sweet Spiced Jenever. Ik zoek totale werelddominantie met Hooghoudt, net zoals dat 100 jaar geleden ook het geval was.”
Iets dat volgens de voorman van het Groningse familiebedrijf vooral moet gebeuren via mond-tot-mondreclame. Het is de reden waarom Hooghoudt voor zichtbaarheid op evenementen kiest, langs horecabedrijven gaat om ervoor te zorgen dat de jenever in cocktails belandt en met bekende Nederlanders samenwerkt.
Bekijk hieronder nog een keer de aflevering van Werkverkeer over Hooghoudt.
Lees ook: Familiebedrijf Hooghoudt: 20 miljoen omzet met trotse graanjenever