Podcast Thijs Talks

Margriet de Kroon (YoungCapital): het volwassen verhaal van de jonge speler

In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk tijdens de zesde aflevering van Thijs Talks in gesprek met Margriet de Kroon, Marketing Director van YoungCapital. Op welke positie stelt hij haar op? ,,We groeien groter. We moeten nu ook echt serieuze verhalen gaan vertellen.''

Van onze redactie 26 maart 2021

,,Heel lang waren wij het brutale kind op de markt. Maar we groeien groter. We moeten nu ook echt serieuze verhalen gaan vertellen'', benadrukt Margriet de Kroon wanneer Thijs van Dijk vraagt naar de ambities van YoungCapital. Wat die verhalen, de corporate stories, behelzen: de Marketing Director legt het uit in deze Thijs Talks. Tipje van de sluier: in tegenstelling van wat de naam van het uitzendbureau doet vermoeden, richt het bedrijf zich niet alleen op jongeren. Hoe dat zit? Luisteren!

Wat drijft vurig elftalspeler Margriet de Kroon?

De Kroon onthult verder in deze podcast dat de bedrijfscultuur van YoungCapital terugkomt in de marketing van de onderneming. Helder. Maar de persoon achter de marketingdirecteur. Wie is dat? Wat drijft haar? Wat is de inspiratie? Van Dijk ziet niet voor niets een enorme drive, passie en een vurige elftalspeler in De Kroon. Een plekje het zijn elftal verdien je natuurlijk niet zomaar. Voordat ze het veld opgaat, bespreekt de host eerst de zwakke, maar vooral de sterke kanten van de ondernemende speler die zichzelf zeker niet als verdediger ziet.

Thijs Margriet podcast

Boven: Margriet de Kroon met host Thijs van Dijk.

Nog meer argumenteren om direct naar deze zesde aflevering van Thijs Talks te luisteren? Absoluut. Je komt te weten hoe YoungCapital met de steeds groter groeiende vergrijzing omgaat. En wat zijn de lessen van de coronacrisis? Als slagroom op de taart: welk advies wil Margriet de Kroon met ons delen? Advies waarmee ook jij als ondernemer aan de slag kan.

Het elftal van marketingtoppers volgens Thijs van Dijk

Marcom-expert Thijs van Dijk is de coach van het elftal van marketingtoppers. Elke week wacht hem de zware taak om de selectie samen te stellen. Hij stelt het team samen uit gevestigde namen, jonge en opkomende talenten en spelers die complementair zijn aan elkaar om het optimale uit het team te halen. Daarbij moet de host goed in de gaten houden dat zijn spelers op de juiste positie staan om het optimale uit hun potentieel te kunnen halen. Zoals zijn leermeester Johan Cruijff het ooit mooi zei: ,,Alleen kun je niks, je moet het samen doen."

Ook de eerdere vijf Thijs Talks nog eens beluisteren? Check ze hieronder:

Lees ook: Wat drijft en inspireert Iris Schenk, Marketing Manager van Buddha To Buddha?

Lees ook: Bram van Campenhout (Fairphone): zo blijf je in de smartphone industrie je concurrentie voor

Lees ook: Maarten Roomer: waarom de Mobiel NL-topman in het elftal thuishoort

Lees ook: Wat je kan leren van marketingtopper Martijn Delahaye (AFAS)

Lees ook: Fleur Hofstra, de dynamische middenvelder en Marketingmanager van Puma

De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks 920x510px

Nieuw! De dagelijkse nieuwsbrief 'De Ondernemer Vandaag'.

Winactie! Maak t/m 30 april kans op 1 van de 10 TW Steel ACE horloges t.w.v. € 949,-.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Ditmaal ontvangt presentator Floris Hülsmann in De Zo Genaamde Podcast Jasmijn Rijcken van Soilmates. De startup produceert 'Healthy Oil', geperst van afgedankte - want, te lelijk - avocado’s. In de olie zitten geen toevoegingen en conserveermiddelen. Hoe zet je zo'n vegan product op de markt en hoe zit het met de naam ervan? Je hoort het in deze vette en gezonde podcast. ,,Hip is morgen niet hip meer. Dat woord willen we liever vermijden.''

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Bij Welkom Energie is niet iedereen welkom: 'Wij maken de wereld iets minder slecht'

Naamexpert Floris Hülsmann ontvangt in de studio Jaap Bakker, directeur van Welkom Energie. Opvallend: in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is niet elke energieconsument welkom bij het bedrijf. Hoe zit dat dan? Bakker legt het in deze podcast haarfijn uit.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Auping-marketeer Ine Stultjens heeft geen gouden regels

De zevende aflevering van Thijs Talks gemist? In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk in gesprek met Ine Stultjens, Manager Marketing & Communicatie bij Auping. Op welke positie stelt hij haar op? Luister en laat je inspireren. ,,Ik heb geen lijstje met gouden regels.''

Details