Podcast Thijs Talks
Margriet de Kroon (YoungCapital): het volwassen verhaal van de jonge speler
In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk tijdens de zesde aflevering van Thijs Talks in gesprek met Margriet de Kroon, Marketing Director van YoungCapital. Op welke positie stelt hij haar op? ,,We groeien groter. We moeten nu ook echt serieuze verhalen gaan vertellen.''
,,Heel lang waren wij het brutale kind op de markt. Maar we groeien groter. We moeten nu ook echt serieuze verhalen gaan vertellen'', benadrukt Margriet de Kroon wanneer Thijs van Dijk vraagt naar de ambities van YoungCapital. Wat die verhalen, de corporate stories, behelzen: de Marketing Director legt het uit in deze Thijs Talks. Tipje van de sluier: in tegenstelling van wat de naam van het uitzendbureau doet vermoeden, richt het bedrijf zich niet alleen op jongeren. Hoe dat zit? Luisteren!
Wat drijft vurig elftalspeler Margriet de Kroon?
De Kroon onthult verder in deze podcast dat de bedrijfscultuur van YoungCapital terugkomt in de marketing van de onderneming. Helder. Maar de persoon achter de marketingdirecteur. Wie is dat? Wat drijft haar? Wat is de inspiratie? Van Dijk ziet niet voor niets een enorme drive, passie en een vurige elftalspeler in De Kroon. Een plekje het zijn elftal verdien je natuurlijk niet zomaar. Voordat ze het veld opgaat, bespreekt de host eerst de zwakke, maar vooral de sterke kanten van de ondernemende speler die zichzelf zeker niet als verdediger ziet.
Boven: Margriet de Kroon met host Thijs van Dijk.
Nog meer argumenteren om direct naar deze zesde aflevering van Thijs Talks te luisteren? Absoluut. Je komt te weten hoe YoungCapital met de steeds groter groeiende vergrijzing omgaat. En wat zijn de lessen van de coronacrisis? Als slagroom op de taart: welk advies wil Margriet de Kroon met ons delen? Advies waarmee ook jij als ondernemer aan de slag kan.
Het elftal van marketingtoppers volgens Thijs van Dijk
Marcom-expert Thijs van Dijk is de coach van het elftal van marketingtoppers. Elke week wacht hem de zware taak om de selectie samen te stellen. Hij stelt het team samen uit gevestigde namen, jonge en opkomende talenten en spelers die complementair zijn aan elkaar om het optimale uit het team te halen. Daarbij moet de host goed in de gaten houden dat zijn spelers op de juiste positie staan om het optimale uit hun potentieel te kunnen halen. Zoals zijn leermeester Johan Cruijff het ooit mooi zei: ,,Alleen kun je niks, je moet het samen doen."
Ook de eerdere vijf Thijs Talks nog eens beluisteren? Check ze hieronder:
Lees ook: Wat drijft en inspireert Iris Schenk, Marketing Manager van Buddha To Buddha?
Lees ook: Bram van Campenhout (Fairphone): zo blijf je in de smartphone industrie je concurrentie voor
Lees ook: Maarten Roomer: waarom de Mobiel NL-topman in het elftal thuishoort
Lees ook: Wat je kan leren van marketingtopper Martijn Delahaye (AFAS)
Lees ook: Fleur Hofstra, de dynamische middenvelder en Marketingmanager van Puma