Podcast Thijs Talks

Margriet de Kroon (YoungCapital): het volwassen verhaal van de jonge speler

In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk tijdens de zesde aflevering van Thijs Talks in gesprek met Margriet de Kroon, Marketing Director van YoungCapital. Op welke positie stelt hij haar op? ,,We groeien groter. We moeten nu ook echt serieuze verhalen gaan vertellen.''

Van onze redactie 26 maart 2021

,,Heel lang waren wij het brutale kind op de markt. Maar we groeien groter. We moeten nu ook echt serieuze verhalen gaan vertellen'', benadrukt Margriet de Kroon wanneer Thijs van Dijk vraagt naar de ambities van YoungCapital. Wat die verhalen, de corporate stories, behelzen: de Marketing Director legt het uit in deze Thijs Talks. Tipje van de sluier: in tegenstelling van wat de naam van het uitzendbureau doet vermoeden, richt het bedrijf zich niet alleen op jongeren. Hoe dat zit? Luisteren!

Wat drijft vurig elftalspeler Margriet de Kroon?

De Kroon onthult verder in deze podcast dat de bedrijfscultuur van YoungCapital terugkomt in de marketing van de onderneming. Helder. Maar de persoon achter de marketingdirecteur. Wie is dat? Wat drijft haar? Wat is de inspiratie? Van Dijk ziet niet voor niets een enorme drive, passie en een vurige elftalspeler in De Kroon. Een plekje het zijn elftal verdien je natuurlijk niet zomaar. Voordat ze het veld opgaat, bespreekt de host eerst de zwakke, maar vooral de sterke kanten van de ondernemende speler die zichzelf zeker niet als verdediger ziet.

Boven: Margriet de Kroon met host Thijs van Dijk.

Nog meer argumenteren om direct naar deze zesde aflevering van Thijs Talks te luisteren? Absoluut. Je komt te weten hoe YoungCapital met de steeds groter groeiende vergrijzing omgaat. En wat zijn de lessen van de coronacrisis? Als slagroom op de taart: welk advies wil Margriet de Kroon met ons delen? Advies waarmee ook jij als ondernemer aan de slag kan.

Het elftal van marketingtoppers volgens Thijs van Dijk

Marcom-expert Thijs van Dijk is de coach van het elftal van marketingtoppers. Elke week wacht hem de zware taak om de selectie samen te stellen. Hij stelt het team samen uit gevestigde namen, jonge en opkomende talenten en spelers die complementair zijn aan elkaar om het optimale uit het team te halen. Daarbij moet de host goed in de gaten houden dat zijn spelers op de juiste positie staan om het optimale uit hun potentieel te kunnen halen. Zoals zijn leermeester Johan Cruijff het ooit mooi zei: ,,Alleen kun je niks, je moet het samen doen."

Ook de eerdere vijf Thijs Talks nog eens beluisteren? Check ze hieronder:

Lees ook: Wat drijft en inspireert Iris Schenk, Marketing Manager van Buddha To Buddha?

Lees ook: Bram van Campenhout (Fairphone): zo blijf je in de smartphone industrie je concurrentie voor

Lees ook: Maarten Roomer: waarom de Mobiel NL-topman in het elftal thuishoort

Lees ook: Wat je kan leren van marketingtopper Martijn Delahaye (AFAS)

Lees ook: Fleur Hofstra, de dynamische middenvelder en Marketingmanager van Puma

De dagelijkse nieuwsbrief voor ondernemers, in 2 minuten tijd ben je weer helemaal bij. Niet alleen te lezen, maar ook te beluisteren. 

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Thijs Talks

Lessen van Ivar Camps (Alliance Automotive): ‘Leg elke zakelijke afspraak vast, steeds weer

Nog twee open plekken in het marketingelftal van Thijs van Dijk. Na deze aflevering nog maar één. In de tiende episode van de podcastserie Thijs Talks is Ivar Camps van Alliance Automotive Group Benelux, een bedrijf gespecialiseerd in de distributie en de verkoop van auto-onderdelen en –accessoires, te gast. Op welke plek gaan we de retailmarketingmanager terugzien? Je hoort het in deze podcast! Net als het beste advies waar je mee aan de slag kan.

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
Broodje Verhaal

Waarom storytelling ook bij Ellyne Biermans' Reflower werkt

Storytelling-expert Cor Hospes in gesprek met Ellyne Bierman die de 'duurzame bloemenbieb' Reflower startte. Het is een platform om blijvende bloemen te delen, ook wel een abonnement op kunstbloemen. Maar: waarom? Houden ook kunstbloemen van mensen - en andersom? Jazeker. En dus: wat is het verhaal van Ellyne? Luister mee.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details