Podcast Thijs Talks

Margriet de Kroon (YoungCapital): het volwassen verhaal van de jonge speler

In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk tijdens de zesde aflevering van Thijs Talks in gesprek met Margriet de Kroon, Marketing Director van YoungCapital. Op welke positie stelt hij haar op? ,,We groeien groter. We moeten nu ook echt serieuze verhalen gaan vertellen.''

Van onze redactie 26 maart 2021

,,Heel lang waren wij het brutale kind op de markt. Maar we groeien groter. We moeten nu ook echt serieuze verhalen gaan vertellen'', benadrukt Margriet de Kroon wanneer Thijs van Dijk vraagt naar de ambities van YoungCapital. Wat die verhalen, de corporate stories, behelzen: de Marketing Director legt het uit in deze Thijs Talks. Tipje van de sluier: in tegenstelling van wat de naam van het uitzendbureau doet vermoeden, richt het bedrijf zich niet alleen op jongeren. Hoe dat zit? Luisteren!

Wat drijft vurig elftalspeler Margriet de Kroon?

De Kroon onthult verder in deze podcast dat de bedrijfscultuur van YoungCapital terugkomt in de marketing van de onderneming. Helder. Maar de persoon achter de marketingdirecteur. Wie is dat? Wat drijft haar? Wat is de inspiratie? Van Dijk ziet niet voor niets een enorme drive, passie en een vurige elftalspeler in De Kroon. Een plekje het zijn elftal verdien je natuurlijk niet zomaar. Voordat ze het veld opgaat, bespreekt de host eerst de zwakke, maar vooral de sterke kanten van de ondernemende speler die zichzelf zeker niet als verdediger ziet.

Thijs Margriet podcast

Boven: Margriet de Kroon met host Thijs van Dijk.

Nog meer argumenteren om direct naar deze zesde aflevering van Thijs Talks te luisteren? Absoluut. Je komt te weten hoe YoungCapital met de steeds groter groeiende vergrijzing omgaat. En wat zijn de lessen van de coronacrisis? Als slagroom op de taart: welk advies wil Margriet de Kroon met ons delen? Advies waarmee ook jij als ondernemer aan de slag kan.

Het elftal van marketingtoppers volgens Thijs van Dijk

Marcom-expert Thijs van Dijk is de coach van het elftal van marketingtoppers. Elke week wacht hem de zware taak om de selectie samen te stellen. Hij stelt het team samen uit gevestigde namen, jonge en opkomende talenten en spelers die complementair zijn aan elkaar om het optimale uit het team te halen. Daarbij moet de host goed in de gaten houden dat zijn spelers op de juiste positie staan om het optimale uit hun potentieel te kunnen halen. Zoals zijn leermeester Johan Cruijff het ooit mooi zei: ,,Alleen kun je niks, je moet het samen doen."

Ook de eerdere vijf Thijs Talks nog eens beluisteren? Check ze hieronder:

Lees ook: Wat drijft en inspireert Iris Schenk, Marketing Manager van Buddha To Buddha?

Lees ook: Bram van Campenhout (Fairphone): zo blijf je in de smartphone industrie je concurrentie voor

Lees ook: Maarten Roomer: waarom de Mobiel NL-topman in het elftal thuishoort

Lees ook: Wat je kan leren van marketingtopper Martijn Delahaye (AFAS)

Lees ook: Fleur Hofstra, de dynamische middenvelder en Marketingmanager van Puma

De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks 920x510px

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Dorkas Koenen (cmo Rabobank): 'Rabobank doet niet aan purpose-marketing, Rabobank ís purpose'

Al vijf jaar lang is Dorkas Koenen de Chief Marketing Officer van Rabobank. Een echt zwaargewicht die een doorslaggevende rol speelt bij de huidige visie van de bank: ‘Growing a better world together’. In de nieuwe podcast van Thijs Talks spreekt hij over zijn visie op marketing en talentontwikkeling.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandacht trekken? Zo zet jij jezelf als ondernemer in de schijnwerpers

In de podcastserie Aandachtstrekkers spreken de presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hoe zij voor zichzelf aandacht trekken en hun dilemma’s daarbij. Zij zetten middelen in om meer klanten te krijgen (Ariëns) of zich meer in klanten te verdiepen (Wessels). Luister hoe zij in dit ‘worstelgesprek’ tot elkaar komen en samen ooit bij Jinek aan tafel willen eindigen.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Trix van der Vleuten (Philips): 'Fout is niet fout, het is goed om ervan te leren'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk is bijna compleet. In de twaalfde episode van de podcastserie is Trix van der Vleuten te gast. Tot een half jaar geleden was zij cmo Northern Europa van fastfoodketen KFC, inmiddels is zij overgestapt naar Philips Domestic Appliances. Ze spreekt over lef en de kracht van divers samengestelde marketingteams.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf

Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?

Details
Floris Hulsmann Jop Quirindongo
De Ondernemer

Met je visuele identiteit aan de slag? Leer van Jop Quirindongo

Floris Hülsmann praat voor de podcastserie De Namarama Show met de Amsterdamse ontwerper Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft hij gewerkt bij reclame-, retail- en designbureaus, was hij partner en design director bij een bekend designbureau en doet hij al vele jaren freelance projecten. Maar die naam... 'Quirindongo'. Daar moet een goed verhaal achter zitten. Niet alleen dat, de ontwerper heeft nog veel meer inspirerends te vertellen.

Details