Podcast

Klanten zijn enquêtes beu: deze start-up biedt de oplossing

Wil je als bedrijf weten wat de klant van je vindt, dan moet je daarvoor vaak dure onderzoeksbureaus inschakelen die klanten bestoken met vragenlijsten. Ondernemers Ahmed Ali en Tim Smit vonden dat dit beter kon en richtten de start-up Moodus op. Ze vertellen erover in de wekelijkse podcast.

Moodus zuil klant tevredenheid podcast ondernemer

Redactie De Ondernemer / MVO 12 juni 2019

Bij zijn vorige baan als financieel manager in een ziekenhuis stuitte Ahmed Ali op een vraag die veel bedrijven zichzelf stellen: hoe meet je op een efficiënte manier de tevredenheid van de klant of cliënt? De tools die bedrijven daarbij ondersteunen vond hij beperkt: ze kwamen altijd neer op online vragenlijsten achteraf, die patiënten maar mondjesmaat invulden.

Enquêtemoeheid en AVG-wetgeving

Het concept van Moodus kwam voort uit het feit dat Ali een probleem signaleerde en daarmee een gat in de markt. Zijn idee om een zuil te bouwen waarop klanten meteen op de locatie zelf vragen kunnen beantwoorden, bleek namelijk ook interessant voor andere bedrijven. Samen met ontwerper Tim Smit ging Ali aan de slag en sinds 1,5 jaar zijn beiden fulltime bezig met Moodus.

Lees ook: Telecombedrijf Simpel groeit én kijkt vooruit naar tv en internet

Ali noemt Moodus de oplossing voor de ‘enquêtemoeheid’ van klanten: zij beantwoorden vier à vijf korte vragen op de zuil die doet denken aan het apparaat uit een speelhal. En daarmee halen ze meer data op dan met gewone vragenlijsten, zeker sinds de invoering van de AVG-wetgeving.

Snelheid en de juiste vragen

In 2018 plaatsten de ondernemers de eerste 40 zuilen bij opdrachtgevers en de verwachting is dat daar dit jaar 200 bijkomen. Een onderdeel van het succes: snelheid en de juiste vragen stellen. Wat voor vragen dat precies zijn, vertellen de ondernemers in de podcast.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details