Podcast

Klanten zijn enquêtes beu: deze start-up biedt de oplossing

Wil je als bedrijf weten wat de klant van je vindt, dan moet je daarvoor vaak dure onderzoeksbureaus inschakelen die klanten bestoken met vragenlijsten. Ondernemers Ahmed Ali en Tim Smit vonden dat dit beter kon en richtten de start-up Moodus op. Ze vertellen erover in de wekelijkse podcast.

Moodus zuil klant tevredenheid podcast ondernemer

Redactie De Ondernemer / MVO 12 juni 2019

Bij zijn vorige baan als financieel manager in een ziekenhuis stuitte Ahmed Ali op een vraag die veel bedrijven zichzelf stellen: hoe meet je op een efficiënte manier de tevredenheid van de klant of cliënt? De tools die bedrijven daarbij ondersteunen vond hij beperkt: ze kwamen altijd neer op online vragenlijsten achteraf, die patiënten maar mondjesmaat invulden.

Enquêtemoeheid en AVG-wetgeving

Het concept van Moodus kwam voort uit het feit dat Ali een probleem signaleerde en daarmee een gat in de markt. Zijn idee om een zuil te bouwen waarop klanten meteen op de locatie zelf vragen kunnen beantwoorden, bleek namelijk ook interessant voor andere bedrijven. Samen met ontwerper Tim Smit ging Ali aan de slag en sinds 1,5 jaar zijn beiden fulltime bezig met Moodus.

Lees ook: Telecombedrijf Simpel groeit én kijkt vooruit naar tv en internet

Ali noemt Moodus de oplossing voor de ‘enquêtemoeheid’ van klanten: zij beantwoorden vier à vijf korte vragen op de zuil die doet denken aan het apparaat uit een speelhal. En daarmee halen ze meer data op dan met gewone vragenlijsten, zeker sinds de invoering van de AVG-wetgeving.

Snelheid en de juiste vragen

In 2018 plaatsten de ondernemers de eerste 40 zuilen bij opdrachtgevers en de verwachting is dat daar dit jaar 200 bijkomen. Een onderdeel van het succes: snelheid en de juiste vragen stellen. Wat voor vragen dat precies zijn, vertellen de ondernemers in de podcast.

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details