Video Storytelling

Hoe Sam van Dalen met originele storytelling-video's Italiaanse auto's verkoopt

Storytelling in video: Sam van Dalen is er een meester in. In kwaliteit en originaliteit, met al gedurende zes jaar een maandelijks een nieuwe video. Het heeft zijn autobedrijf 'Italië in de polder' bekendheid en zakelijk succes gebracht. In deze aflevering van Broodje Verhaal, in de keuken van storytelling-expert Cor Hospes, vertelt hij er over en zien we fragmenten van zijn video's.

Presentatie: Cor Hospes. Camera & Edit: Mark van Binsbergen 9 mei 2021

MyChannels Video ID: 225643

Broodje Verhaal dus. Negen afleveringen met Cor Hospes en een ondernemer die tijdens de lunch letterlijk de ingrediënten van zijn/haar ondernemersverhaal deelt. Wat wil hij/zij bereiken en waarom? Welke obstakels moet hij/zij daarbij zien te overwinnen. En niet onbelangrijk. Wat kookt hij/zij van de lunchkaart? Kiest hij/zijvoor een gebakken eitje, zijn pasta van de dag of toch dat broodje bal...? En welke boodschap wordt er op de koelkast geplakt?

Bekijk hier eerdere afleveringen: Dit kan storytelling voor jouw bedrijf betekenen: kijk mee met deze Broodje Verhaal-video's

Storytelling. Logisch. Op video? Niet voor iedereen even logisch. Je moet het willen, kunnen en de tijd er voor over hebben, als ondernemer. Sam van Dalen maakt er tijd voor, en wat helpt: er huist een entertainer in de ondernemer. Wie de directeur/eigenaar van autobedrijf 'Italië in de polder' er in dit Broodje Verhaal in alle nuchterheid over hoort praten, zou kunnen denken dat het allemaal bijna vanzelf gaat. Sam van Dalen: ,,Ik vertel in een video nooit over het product, we zeggen zeker niet: koop dit. Ons product is de auto, maar ik vertel niet hoeveel vermogen-ie heeft, wat-ie gereden heeft en wat er op of aan zit. Het gaat om het verhaal." De Bekende Nederlanders in zijn video's? ,,Gewoon vragen. En dat lukt. Ze vinden het echt wel leuk om mee te doen".

Over de kijkcijfers, zegt hij: ,,Je zou kunnen denken: ik zal er wel meer door gaan verkopen. Wat ik na een tijd merkte is dat wij juist veel meer aanbod aan de inkoopkant kregen, dat juist autobedrijven ons gingen bellen om bijvoorbeeld Italiaanse auto's aan te bieden. B-to-b heeft het ons absoluut geholpen, het heeft bijvoorbeeld geholpen ons aanbod uit te kunnen breiden".

De Italië in de polder-video's zijn tienduizenden keren bekeken, de meest besproken en ook onze favoriet: de pony in de Panda. Je kunt 'm zien direct na afloop van deze aflevering van Broodje Verhaal.

Lees ook: Storytelling: zo verkoopt Sam van Dalen 'de tweede golf' (en nog een auto)

Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief voor ondernemers, in 2 minuten tijd ben je weer helemaal bij.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws