Nieuws Radio
Horecaondernemer Herman Hell 31 januari co-host De Ondernemer Live
Herman Hell is dinsdag 31 januari co-host van De Ondernemer Live. Presentatoren Remy Gieling en Roland Tameling ontvangen de op-en-top Rotterdamse horecaondernemer om te praten over zijn plannen en de vele uitdagingen in zijn branche. Maar er is nog veel meer...

Herman Hell in De Ondernemer Live over ambitie, inflatie, corona en personeelstekort.
Natuurlijk, het is de laatste jaren crisis op crisis in de horecabranche. Er was de pandemie met lockdowns, coronamaatregelen en steeds weer die spanning wat wel en wat vooral niet meer mocht. Het enorme personeelstekort, voor een groot deel door arbeidskrachten die gedurende de pandemie hun werkzame heil elders gingen zoeken... En toen waren er de oorlog, de energiecrisis en de inflatie die de prijzen omhoog stuwen. Kortom: kommer en kwel.
Zeker. Steeds weer een nieuwe crisis. Groot of klein. Maar bij de pakken neerzitten? Dat zit niet in het DNA van de Rotterdamse horecaondernemer Herman Hell, zo lijkt het. Het tegendeel is waar. Hell zit vol met opvallende plannen. De opening van The Grit aan 'zijn' Coolsingel, bijvoorbeeld. Een luxe nachtclub die zeer binnenkort de deur opent. Een gelegenheid voor de 'oudere' gast met in het restaurant sterrenchef Marco Prins aan het roer. Genoeg om over te praten!
'Steeds weer een nieuwe crisis. Groot of klein. Maar bij de pakken neerzitten? Dat zit niet in het DNA van de Rotterdamse horecaondernemer Herman Hell, zo lijkt het'
Zo wil Seepje na investering positie in Nederland versterken en verder internationaliseren
Het Nederlandse duurzame was- en zeepmerk Seepje heeft 4,2 miljoen euro aan kapitaal opgehaald bij ABN AMRO Sustainable Impact Fund en Fair Capital Impact Fund. Met dit kapitaal wil de snelgroeiende Haagse onderneming de positie in Nederland en België versterken en verder internationaliseren, zo werd de afgelopen week bekend.
Met de kapitaalinjectie wil Seepje de positie in bestaande markten als Nederland en België verder uitbouwen, alsook nieuwe markten verder verkennen. Zo verwacht mede-oprichter Jasper Gabriëlse dat zijn bedrijf na een succesvolle introductie in Zwitserland ook daar fors gaat groeien: ,,We gaan ervoor zorgen dat nóg meer mensen met Seepje voor een schone toekomst gaan, ook buiten onze eigen landsgrenzen.'' Hoe precies? Dat vertelt Gabriëlse dinsdag in De Ondernemer Live.
Seepje-oprichters Jasper Gabriëlse (links) en Melvin Loggies in Nepal. Foto: Seepje
Niet appen tijdens het eten: hoe 'heurt' het eigenlijk met digitale etiquette?
Technologie verandert hoe we met elkaar omgaan, maar weten we nog wel hoe het heurt tijdens Zoom-calls en in app-groepen met collega’s? Aaron Mirck en Sanne Kanis schreven daarom Niet appen tijdens het eten, een handige en grappige gids voor iedereen die struikelt over de ongeschreven regels in het digitale tijdperk. Ze delen zeven tips uit Niet appen tijdens het eten die je wegwijs maken op Zoom, app-groepen met collega’s en op LinkedIn.
Volgens de auteurs is het de hoogste tijd voor digitale etiquette. Net zoals we op de weg verkeersregels hebben om botsingen te voorkomen, biedt digitale etiquette helderheid en richting in het sociale verkeer. Ook als dat sociale verkeer over een poosje verloopt via een app die nu nog niet uitgevonden is. Aaron Mirck doet alvast enkele adviezen uit de doeken en is in de studio aanwezig.
De Ondernemer Onderweg, Data Dinsdag en Ondernemertjes
Ook nu is er weer een De Ondernemer Onderweg. Te gast zijn vader en zoon, de ondernemers achter YesCharge.me. Dat is een laadspecialist voor de particulier en zakelijke markt. Het bedrijf wil de klanten helpen met als doel een duurzame elektrische toekomst op te bouwen. Job van den Berg komt langs voor een verse Data Dinsdag en zoals elke uitzending vlak voor sluitingstijd, Ondernemertjes, de radiocolumn van Nico Dijkshoorn over waar hij de afgelopen twee uur naar heeft moeten luisteren en kijken. Op z'n Nico's.
De Ondernemer Live luister je tussen 11.00 en 13.00 uur via New Business Radio, de homepage van De Ondernemer en onze YouTube-pagina.
Lees ook: Dopper wordt activistischer en past businessmodel aan in strijd tegen wegwerpwaterflessen