Podcast Thijs Talks
Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'
Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''
Er is een vraag die Thijs van Dijk op het puntje van zijn tong brandt: hoe houdt Caroline van Turennout zichzelf in deze bijzondere tijden in vorm? De Zeeman-topvrouw is eerlijk: ze is geen enorme sportfanaat. ,,Ik sport omdat het moet. Trouw ga ik elke zondag een rondje hardlopen en op de maandagavond doe ik aan fitnesstraining.'' Maar sport is niet het enige dat Van Turennout motiveert en fit houdt, zo hoor je in deze editie van Thijs Talks.
Andere manier van (net-)werken door de coronacrisis
Je hoort in de podcast dat de marketingdirecteur van Zeeman net als velen met haar, haar manier van werken door de coronacrisis heeft moeten aanpassen. Andere kantooruren en afspraken buiten de deur. Toch blijft ze stevig netwerken, ondanks de huidige crisis. Verdere inspiratie? Van Turennout heeft net een boek uit dat prima bij haar filosofie past. ,,Een heerlijk boek waardoor ik nieuwe gedachten kreeg.'' Van Dijk adviseert de retailtopvrouw direct om zeker ook een eerder boek van dezelfde auteur te lezen.
Actief voor clubs als Intergamma, Etos en HEMA
Verder in de podcast hoor je alles over de eerdere 'clubs' waar Van Turennout actief voor is geweest. Van Intergamma tot Etos en HEMA. Wat was haar favoriete plek om te werken? Toch echt haar huidige functie bij Zeeman, of gaat deze marketingheld terug in de tijd? Je hoort het allemaal in Thijs Talks aflevering acht.
Bovenop de ruim drie kwartier aan marketinginspiratie en -achtergrond kom je meer te weten over de ambitie en plannen van Van Turennout en Zeeman. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer. Ook is er online nog veel te doen'', aldus Van Turrenout.
Elftal van marketingtoppers volgens Thijs van Dijk
Marcom-expert Thijs van Dijk is de coach van het elftal van marketingtoppers. Elke keer weer wacht hem de zware taak om de selectie samen te stellen. Hij stelt het team samen uit gevestigde namen, jonge en opkomende talenten en spelers die complementair zijn aan elkaar om het optimale uit het team te halen. Daarbij moet de host goed in de gaten houden dat zijn spelers op de juiste positie staan om het optimale uit hun potentieel te kunnen halen. Zoals zijn leermeester Johan Cruijff het ooit mooi zei: ,,Alleen kun je niks, je moet het samen doen."
Ook de eerdere zes Thijs Talks nog eens beluisteren? Check ze hieronder:
Lees ook: Margriet de Kroon (YoungCapital): het volwassen verhaal van de jonge speler
Lees ook: Wat drijft en inspireert Iris Schenk, Marketing Manager van Buddha To Buddha?
Lees ook: Auping-marketeer Ine Stultjens heeft geen gouden regels
Lees ook: Bram van Campenhout (Fairphone): zo blijf je in de smartphone industrie je concurrentie voor
Lees ook: Maarten Roomer: waarom de Mobiel NL-topman in het elftal thuishoort
Lees ook: Wat je kan leren van marketingtopper Martijn Delahaye (AFAS)
Lees ook: Fleur Hofstra, de dynamische middenvelder en Marketingmanager van Puma