Podcast Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Van onze redactie 7 april 2021

Er is een vraag die Thijs van Dijk op het puntje van zijn tong brandt: hoe houdt Caroline van Turennout zichzelf in deze bijzondere tijden in vorm? De Zeeman-topvrouw is eerlijk: ze is geen enorme sportfanaat. ,,Ik sport omdat het moet. Trouw ga ik elke zondag een rondje hardlopen en op de maandagavond doe ik aan fitnesstraining.'' Maar sport is niet het enige dat Van Turennout motiveert en fit houdt, zo hoor je in deze editie van Thijs Talks.

Andere manier van (net-)werken door de coronacrisis

Je hoort in de podcast dat de marketingdirecteur van Zeeman net als velen met haar, haar manier van werken door de coronacrisis heeft moeten aanpassen. Andere kantooruren en afspraken buiten de deur. Toch blijft ze stevig netwerken, ondanks de huidige crisis. Verdere inspiratie? Van Turennout heeft net een boek uit dat prima bij haar filosofie past. ,,Een heerlijk boek waardoor ik nieuwe gedachten kreeg.'' Van Dijk adviseert de retailtopvrouw direct om zeker ook een eerder boek van dezelfde auteur te lezen.

Actief voor clubs als Intergamma, Etos en HEMA

Verder in de podcast hoor je alles over de eerdere 'clubs' waar Van Turennout actief voor is geweest. Van Intergamma tot Etos en HEMA. Wat was haar favoriete plek om te werken? Toch echt haar huidige functie bij Zeeman, of gaat deze marketingheld terug in de tijd? Je hoort het allemaal in Thijs Talks aflevering acht.

Bovenop de ruim drie kwartier aan marketinginspiratie en -achtergrond kom je meer te weten over de ambitie en plannen van Van Turennout en Zeeman. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer. Ook is er online nog veel te doen'', aldus Van Turrenout.

Elftal van marketingtoppers volgens Thijs van Dijk

Marcom-expert Thijs van Dijk is de coach van het elftal van marketingtoppers. Elke keer weer wacht hem de zware taak om de selectie samen te stellen. Hij stelt het team samen uit gevestigde namen, jonge en opkomende talenten en spelers die complementair zijn aan elkaar om het optimale uit het team te halen. Daarbij moet de host goed in de gaten houden dat zijn spelers op de juiste positie staan om het optimale uit hun potentieel te kunnen halen. Zoals zijn leermeester Johan Cruijff het ooit mooi zei: ,,Alleen kun je niks, je moet het samen doen."

Ook de eerdere zes Thijs Talks nog eens beluisteren? Check ze hieronder:

Lees ook: Margriet de Kroon (YoungCapital): het volwassen verhaal van de jonge speler

Lees ook: Wat drijft en inspireert Iris Schenk, Marketing Manager van Buddha To Buddha?

Lees ook: Auping-marketeer Ine Stultjens heeft geen gouden regels

Lees ook: Bram van Campenhout (Fairphone): zo blijf je in de smartphone industrie je concurrentie voor

Lees ook: Maarten Roomer: waarom de Mobiel NL-topman in het elftal thuishoort

Lees ook: Wat je kan leren van marketingtopper Martijn Delahaye (AFAS)

Lees ook: Fleur Hofstra, de dynamische middenvelder en Marketingmanager van Puma

Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief voor ondernemers, in 2 minuten tijd ben je weer helemaal bij.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Thijs Talks

Lessen van Ivar Camps (Alliance Automotive): ‘Leg elke zakelijke afspraak vast, steeds weer

Nog twee open plekken in het marketingelftal van Thijs van Dijk. Na deze aflevering nog maar één. In de tiende episode van de podcastserie Thijs Talks is Ivar Camps van Alliance Automotive Group Benelux, een bedrijf gespecialiseerd in de distributie en de verkoop van auto-onderdelen en –accessoires, te gast. Op welke plek gaan we de retailmarketingmanager terugzien? Je hoort het in deze podcast! Net als het beste advies waar je mee aan de slag kan.

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
Broodje Verhaal

Waarom storytelling ook bij Ellyne Biermans' Reflower werkt

Storytelling-expert Cor Hospes in gesprek met Ellyne Bierman die de 'duurzame bloemenbieb' Reflower startte. Het is een platform om blijvende bloemen te delen, ook wel een abonnement op kunstbloemen. Maar: waarom? Houden ook kunstbloemen van mensen - en andersom? Jazeker. En dus: wat is het verhaal van Ellyne? Luister mee.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
De Ondernemer

Een naam voor je bedrijf: waarom niet je eigen naam zoals Bert Hagendoorn?

In deze nieuwe aflevering van De Namarama Show spreekt gastheer Floris Hülsmann met Bert Hagendoorn. Deze topcreatief opereert simpelweg onder zijn eigen naam: 'Bert Hagendoorn'. Waarom hij dat doet en niet een nieuw verzonnen bedrijfsnaam koos? Dat hoor je in deze podcast.

Details