Podcast Thijs Talks

Lessen van Ivar Camps (Alliance Automotive): ‘Leg elke zakelijke afspraak goed vast, steeds weer’

Nog twee open plekken in het marketingelftal van Thijs van Dijk. Na deze aflevering nog maar één. In de tiende episode van de podcastserie Thijs Talks is Ivar Camps van Alliance Automotive Group Benelux, een bedrijf gespecialiseerd in de distributie en de verkoop van auto-onderdelen en –accessoires, te gast. Op welke plek gaan we de retailmarketingmanager terugzien? Je hoort het in deze podcast! Net als het beste advies waar je mee aan de slag kan.

Van onze redactie 26 april 2021

Wat host Thijs van Dijk natuurlijk wil weten van Ivar Camps is: hoe blijft hij in vorm? Juist in deze tijden van thuiswerken, corona en lockdown? Uiteindelijk gaat het volgens de marketingtopper erom hoe jij in de wedstrijd zit. Dus, stel de vragen: hoe blijf je fit? Beweeg je genoeg en eet je gezond? ,,Voor mij wel lastig. Ik ben een zoon van een brood- en banketbakker’’, onthult Camps. ,,Ik houd van zoetige dingen. Gelukkig fiets ik veel. Het liefst alleen, zodat ik goed na kan denken over wat ik wil.’’ Maar er is nog een bezigheid die de ondernemer energie en inspiratie geeft: ‘Ivar-tijd’ in de agenda plannen. Wat dat precies behelst? Je hoort het in Thijs Talks.

Lessen van Toon Gerbrands (PSV), vader en grootvader

Ook vertelt Camps wat hij heeft geleerd van PSV-topman Toon Gerbrands, alles over zijn inspiratie en mediaconsumptie en over zijn vroegere clubs op zijn cv. ,,Ik heb ook van de minder leuke clubs veel geleerd. Je leert van de positieve en negatieve ervaringen op de verschillende werkplekken.’’ Iets dat de marketingman heeft meegenomen naar Alliance Automotive Group om te delen met zijn team. Iets waar Camps ook zeker dankbaar voor is: de lessen van zijn inmiddels overleden opa en vader. Net al die van de leidinggevenden uit de vroegere loopbaan van de retailmarketingmanager. Je hoort het in de podcast.

Trouwe luisteraars weten het: alles draait om voetbal of om voetbal als metafoor in deze podcastreeks. Niet vreemd dat je hoort op welke positie in het veld deze tiende Thijs Talks-gast zichzelf het liefst zou zien. Verder: wanneer heeft hij voor het laatst gescoord? Een doelpunt waar hij enorm trots op is. Camps kan er niet te veel over vertellen, maar licht een tip van de sluier op in deze aflevering. Er komt een scoop aan! Een ander trots moment heeft alles van doen met een prachtig goed doel waar de Alliance Automotive Group zich mee bezighoudt.

Duizendpoot Ivar Camps is ook nog eens limoncellomaker. Foto: Ruud Voest

Wees altijd open en eerlijk tegen je zakelijke partners

Luister zeker ook naar de podcast voor enkele pittige vragen van mystery guests – waarvan eentje ons wel heel bekend voorkomt – aan Ivar Camps. En Thijs Talks zou Thijs Talks niet zijn wanneer Thijs van Dijk de gast niet enkele mooie tips en adviezen ontfutselt. In dat deel van de uitzending is er een belangrijke rol voor de zonnebloem (!) weggelegd. Ja, je leest het goed. Een ander advies van Camps geven we je alvast mee: ,,Leg elke zakelijke afspraak die je maakt vast! Ook afspraken met mensen die je al lang kent. Wees daarover open en eerlijk met elkaar. Altijd weer.’’

Elftal van marketingtoppers volgens Thijs van Dijk

Marcom-expert Thijs van Dijk is de coach van het elftal van marketingtoppers. Elke keer weer wacht hem de zware taak om de selectie samen te stellen. Hij stelt het team samen uit gevestigde namen, jonge en opkomende talenten en spelers die complementair zijn aan elkaar om het optimale uit het team te halen. Daarbij moet de host goed in de gaten houden dat zijn spelers op de juiste positie staan om het optimale uit hun potentieel te kunnen halen. Zoals zijn leermeester Johan Cruijff het ooit mooi zei: ,,Alleen kun je niks, je moet het samen doen."

Ook de eerdere negen Thijs Talks nog eens beluisteren? Check ze hieronder:

Lees ook: Margriet de Kroon (YoungCapital): het volwassen verhaal van de jonge speler

Lees ook: Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Lees ook: Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen, dan ga je sneller'

Lees ook: Wat drijft en inspireert Iris Schenk, Marketing Manager van Buddha To Buddha?

Lees ook: Auping-marketeer Ine Stultjens heeft geen gouden regels

Lees ook: Bram van Campenhout (Fairphone): zo blijf je in de smartphone industrie je concurrentie voor

Lees ook: Fleur Hofstra, de dynamische middenvelder en Marketingmanager van Puma

Lees ook: Wat je kan leren van marketingtopper Martijn Delahaye (AFAS)

Lees ook: Maarten Roomer: waarom de Mobiel NL-topman in het elftal thuishoort

De dagelijkse nieuwsbrief voor ondernemers, in 2 minuten tijd ben je weer helemaal bij. Niet alleen te lezen, maar ook te beluisteren. 

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
Broodje Verhaal

Waarom storytelling ook bij Ellyne Biermans' Reflower werkt

Storytelling-expert Cor Hospes in gesprek met Ellyne Bierman die de 'duurzame bloemenbieb' Reflower startte. Het is een platform om blijvende bloemen te delen, ook wel een abonnement op kunstbloemen. Maar: waarom? Houden ook kunstbloemen van mensen - en andersom? Jazeker. En dus: wat is het verhaal van Ellyne? Luister mee.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
Thijs Talks

Thecla Schaeffer (Tony's Chocolonely): 'Haal inspiratie niet uit het vak, kijk verder'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk is eindelijk compleet. Nou ja... Bijna dan. Eerst deze aflevering van Thijs Talks beluisteren. In de elfde episode van de podcastserie is Thecla Schaeffer te gast. Sinds 2019 is zij cmo van het inmiddels wereldberoemde slaafvrije chocolademerk Tony's Chocolonely. Welke nog vrije plek op het marketingveld is voor haar vrijgehouden? En waarom? Verder: wat kunnen we leren van deze marketingexpert? Heeft ze nog niet te missen adviezen en tips? Je hoort het in deze podcast!

Details