Podcast Thijs Talks

Lessen van Ivar Camps (Alliance Automotive): ‘Leg elke zakelijke afspraak goed vast, steeds weer’

Nog twee open plekken in het marketingelftal van Thijs van Dijk. Na deze aflevering nog maar één. In de tiende episode van de podcastserie Thijs Talks is Ivar Camps van Alliance Automotive Group Benelux, een bedrijf gespecialiseerd in de distributie en de verkoop van auto-onderdelen en –accessoires, te gast. Op welke plek gaan we de retailmarketingmanager terugzien? Je hoort het in deze podcast! Net als het beste advies waar je mee aan de slag kan.

Van onze redactie 26 april 2021

Wat host Thijs van Dijk natuurlijk wil weten van Ivar Camps is: hoe blijft hij in vorm? Juist in deze tijden van thuiswerken, corona en lockdown? Uiteindelijk gaat het volgens de marketingtopper erom hoe jij in de wedstrijd zit. Dus, stel de vragen: hoe blijf je fit? Beweeg je genoeg en eet je gezond? ,,Voor mij wel lastig. Ik ben een zoon van een brood- en banketbakker’’, onthult Camps. ,,Ik houd van zoetige dingen. Gelukkig fiets ik veel. Het liefst alleen, zodat ik goed na kan denken over wat ik wil.’’ Maar er is nog een bezigheid die de ondernemer energie en inspiratie geeft: ‘Ivar-tijd’ in de agenda plannen. Wat dat precies behelst? Je hoort het in Thijs Talks.

Lessen van Toon Gerbrands (PSV), vader en grootvader

Ook vertelt Camps wat hij heeft geleerd van PSV-topman Toon Gerbrands, alles over zijn inspiratie en mediaconsumptie en over zijn vroegere clubs op zijn cv. ,,Ik heb ook van de minder leuke clubs veel geleerd. Je leert van de positieve en negatieve ervaringen op de verschillende werkplekken.’’ Iets dat de marketingman heeft meegenomen naar Alliance Automotive Group om te delen met zijn team. Iets waar Camps ook zeker dankbaar voor is: de lessen van zijn inmiddels overleden opa en vader. Net al die van de leidinggevenden uit de vroegere loopbaan van de retailmarketingmanager. Je hoort het in de podcast.

Trouwe luisteraars weten het: alles draait om voetbal of om voetbal als metafoor in deze podcastreeks. Niet vreemd dat je hoort op welke positie in het veld deze tiende Thijs Talks-gast zichzelf het liefst zou zien. Verder: wanneer heeft hij voor het laatst gescoord? Een doelpunt waar hij enorm trots op is. Camps kan er niet te veel over vertellen, maar licht een tip van de sluier op in deze aflevering. Er komt een scoop aan! Een ander trots moment heeft alles van doen met een prachtig goed doel waar de Alliance Automotive Group zich mee bezighoudt.

Campsello limoncello Ivar liggend

Duizendpoot Ivar Camps is ook nog eens limoncellomaker. Foto: Ruud Voest

Wees altijd open en eerlijk tegen je zakelijke partners

Luister zeker ook naar de podcast voor enkele pittige vragen van mystery guests – waarvan eentje ons wel heel bekend voorkomt – aan Ivar Camps. En Thijs Talks zou Thijs Talks niet zijn wanneer Thijs van Dijk de gast niet enkele mooie tips en adviezen ontfutselt. In dat deel van de uitzending is er een belangrijke rol voor de zonnebloem (!) weggelegd. Ja, je leest het goed. Een ander advies van Camps geven we je alvast mee: ,,Leg elke zakelijke afspraak die je maakt vast! Ook afspraken met mensen die je al lang kent. Wees daarover open en eerlijk met elkaar. Altijd weer.’’

Elftal van marketingtoppers volgens Thijs van Dijk

Marcom-expert Thijs van Dijk is de coach van het elftal van marketingtoppers. Elke keer weer wacht hem de zware taak om de selectie samen te stellen. Hij stelt het team samen uit gevestigde namen, jonge en opkomende talenten en spelers die complementair zijn aan elkaar om het optimale uit het team te halen. Daarbij moet de host goed in de gaten houden dat zijn spelers op de juiste positie staan om het optimale uit hun potentieel te kunnen halen. Zoals zijn leermeester Johan Cruijff het ooit mooi zei: ,,Alleen kun je niks, je moet het samen doen."

Ook de eerdere negen Thijs Talks nog eens beluisteren? Check ze hieronder:

Lees ook: Margriet de Kroon (YoungCapital): het volwassen verhaal van de jonge speler

Lees ook: Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Lees ook: Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen, dan ga je sneller'

Lees ook: Wat drijft en inspireert Iris Schenk, Marketing Manager van Buddha To Buddha?

Lees ook: Auping-marketeer Ine Stultjens heeft geen gouden regels

Lees ook: Bram van Campenhout (Fairphone): zo blijf je in de smartphone industrie je concurrentie voor

Lees ook: Fleur Hofstra, de dynamische middenvelder en Marketingmanager van Puma

Lees ook: Wat je kan leren van marketingtopper Martijn Delahaye (AFAS)

Lees ook: Maarten Roomer: waarom de Mobiel NL-topman in het elftal thuishoort

De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks 920x510px

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details